دستیابی به رشد معنادار با نوآوری
در تجارت، رشد معنادار بدون نوآوری ممکن نیست. اگر سازمان شما بخواهد تکامل پیدا کند و پیشرفت داشته باشد و اگر شما درباره ارزش افزودن به زندگی روزمره مردم جدی هستید، نوآوری ضروری است.
با عطش برای هدایت نوآوری و دانش فراوان در زمینه اینترنت اشیا، من تصمیم گرفتم تا استارتآپ خودم را تأسیس کنم و رشد بدهم. خوشحالم که بگویم در این تلاش موفق شدم. با این حال، با محدود بودن مدل کسبوکار، چرخه مداوم تولید محصولات و سپس فروش آنها، محدودیتهایی برای کاری که میتوانستم انجام بدهم نیز وجود داشت.
پس از تصمیمگیری برای فروش شرکتم، من بهعنوان همکاری نوآوری ریاست جمهوری برای سیستمهای فیزیکی سایبری (CPS) مشغول به کار شدم، برنامهای که توسط دفتر سیاست علم و فناوری کاخ سفید اجرا میشود. این تجربهای ارزشمند و روشنگرانه بود. در آنجا، من این شانس را داشتم که با شرکتهای فناوری پیشرو برای توسعه و اجرای طرحهایی برای اینترنت اشیا صنعتی و شهرهای هوشمند جهانی کار کنم. در طول هفت سال حضورم در دولت فدرال ایالات متحده، متوجه شدم که محدودیتهایی برای کارهایی وجود دارد که دولتها میتوانند در رابطه با ساخت اکوسیستمهای هوشمند انجام بدهند. در پایان، شرکتهای خصوصی مواردی هستند که ایدهها و مفاهیم راهکارهای هوشمند و کسبوکارها را به ثمر میرسانند.
این زمانی بود که الجی الکترونیکس برای اولین بار با من تماس گرفت. این شرکت میخواست سازمان جدیدی ایجاد کند که به کشف مشاغل آینده اختصاص دارد. الجی این فرصت شگفتانگیز را به من پیشنهاد کرد تا سرپرست تیمی باشم که در حال تشکیل آن بودند.
من عمیقاً در مورد چشمانداز پیوستن به الجی فکر کردم. در حالی که این شرکت به طور جهانی بهعنوان شرکتی قوی در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی شناخته میشود، به نظر میرسد که فاقد آن چیزی است که برخی ممکن است آن را «نوآوری مخرب» بخوانند. با این حال، من مجذوب عزم و میل آن برای کشف مشاغل آتی شدم و مطمئن بودم که این شرکت از چابکی لازم برای تغییر برخوردار است.
من شخصاً معتقدم که اگر ده ایده عالی روی میز باشد، هفت یا هشت مورد از آنها به کسبوکارهای موفق تبدیل نمیشوند. در حالی که بسیاری از مردم این طرز فکر را درباره ایجاد کسبوکار را دیوانهوار میدانند، ویلیام چو مدیر عامل الجی خوشبختانه در میان آنها نیست.
در شرکت الجی نووا که از رهبری آن سپاسگزارم، مأموریت ما ایجاد جامعهای برای پرورش، رشد و ایجاد مشاغل جدید در بخشهای جدید برای الجی است. در اوایل سفر LG NOVA، متوجه شدیم که اگر صرفاً روی قابلیتهای داخلی خود تکیه کنید، ورود به کسب و کارهای جدید دشوار است.
اگر الجی میخواهد لوازم خانگی جدیدی ایجاد کند، در موقعیت خوبی برای انجام این کار قرار دارد چراکه در حال حاضر رهبر جهانی در لوازم الکترونیکی مصرفی است و تمام تخصص و تجربه لازم را در اختیار دارد. وظیفه الجی نووا کشف مفاهیم کاملاً جدید و متفاوت است که در حال حاضر در بین محصولات الجی نیستند. اگرچه هزاران مهندس و متخصص در مراکز تحقیق و توسعه الجی کار میکنند اما تخصص آنها در محصولات و حوزههای تجاری است که الجی در حال حاضر در آن حضور دارد. به همین دلیل است که تیم اجرایی الجی تصمیم گرفته که به خارج از حوزه کاری خودش نگاه کند.
هدف ما کشف راهکارهای تجاری جدید است که در نهایت به پیشرفت الجی الکترونیکس کمک میکنند. استارتآپها به دلیل ماهیت مدل کسبوکار و توانایی در سطح پایه نیازهای بازار، پیشرو در نوآوری هستند. با این حال، استارتآپها فقط با هر شرکتی شریک نمیشوند. به همین دلیل است که ما نیاز داریم که نشان بدهیم الجی بهعنوان یک شرکت تعهد و توانایی فراتر رفتن از لوازم خانگی و تلویزیون را دارد. اینجاست که الجی نووا وارد میشود.
برای تثبیت خود در بازار، ما ایده میزبانی از یک چالش بزرگ را اجرا کردیم. در سپتامبر سال ۲۰۲۱، ما از راهاندازی مأموریت برای آینده (Mission for the Future) خبر دادیم، رقابتی سالانه و جهانی برای استارت آپها که در آن میتوانیم فناوریهای نوآورانه و ایدههای تجاری برای فردایی بهتر را شناسایی کنیم. استارتآپهای شرکتکننده وظیفه توسعه و ارائه راهکارهای مبتنی بر فناوری برای بهبود زندگی روزمره، جوامع ما و کره زمین را داشتند. حوزههای فناوری که از آنها خواستیم روی آنها تمرکز کنند شامل فناوری پاک، مراقبتهای بهداشتی و فناوری آینده و هوش مصنوعی است.
برای اینکه ایدهای از نحوه کارکرد آن به شما ارائه دهیم، تصور کنید استارتآپی وجود دارد که حسگرهایی را برای استفاده در دستگاههای مراقبتهای بهداشتی ایجاد میکند. آنها ممکن است سناریو یا مفهومی را ارائه کنند که در آن، حسگرهایشان در تلویزیونها مستقر میشوند تا خدمات نوآورانه جدیدی را فعال کنند. کارشناسان کسبوکار خودمان یا کارآفرینان ساکن (EIR) سپس با استارت آپ کار میکنند تا امکان سنجی ایدهشان را ارزیابی کنند. در بسیاری از موارد، EIRها برای توسعه یک ایده تجاری مرتبط اما کاملاً متفاوت که میتواند برای هر دو طرف هیجانانگیز باشد، از نزدیک با استارت آپ همکاری میکنند. اگر این ایده قابل اجرا و در راستای اهداف و ارزشهای الجی نووا در نظر گرفته شود، ممکن است یک قرارداد مشارکت ایجاد شود و الجی نووا بر اساس این همکاری یک تجارت جدید راهاندازی خواهد کرد. اینگونه است که یک شرکت کوچک و نوپا میتواند مفهوم منحصربهفرد خود را در مسیر سریع تبدیل شدن به یک محصول تجاری قرار دهد.
از طریق این فرایند و با ترکیب ظرفیت خود با ظرفیت استارت آپ، میتوانیم یک کسبوکار مشترک ایجاد کنیم که در آن، الجی به اندازه استارت آپ در این زمینه حضور داشته باشد. در هر مرحله از راه، الجی نووا دقیقاً در کنار آنها خواهد بود، از ملاقات با سرمایهگذاران گرفته تا معرفی و بازاریابی «محصول نهایی» به مشتریان. از طریق الجی نووا، ما میتوانیم محصولات و خدمات جدیدی ایجاد کنیم که میتوانند تفاوت مثبتی ایجاد کنند و این کار را در مقیاسی بسیار بزرگتر از آن چیزی که یک استارتآپ میتواند مدیریت کند، انجام میدهیم.
من مفتخرم که بخشی از الجی هستم و کمک میکنم که الجی نووا را به بخشهای جدید مهیج هدایت کنم، جایی که نوآوری بیپایان در انتظار کشف است و میتوانم بدون اغراق بگویم که من واقعاً این نقش را دوست دارم. در نهایت، من برای «نوآوری تأثیرگذار» تلاش میکنم که اتفاقاً شعار و فلسفه الجی نووا نیز است. در حالی که راههای بسیار زیادی برای کسب سود وجود دارد، ما خود را متعهد کردهایم که سودآوری را به شیوهای معنادار به دست بیاوریم و تأثیری پایدار و مثبت بر جهان بگذاریم.
نظر دهید