۰۱ مهر ۱۳۹۴

یک تصمیم سخت: ال‌جی G3 بخرم یا ال‌جی G4؟!

حدود یک سال از معرفی ال‌جی G3 و عرضه آن در ایران می‌گذرد. خیلی‌ها این گوشی هوشمند را خریده‌اند و خیلی‌ها هم با معرفی ال‌جی G4 که پرچمدار امسال ال‌جی است هنوز مردد مانده‌اند که چه کنند. بالاخره کدام را بخرند؟ G3 یا G4؟

در این مطلب، ما قصد داریم این دو گوشی را در کنار هم قرار داده و تفاوت‌های آنها را بیان کنیم تا شما بتوانید به راحتی تصمیم خود را برای خرید یکی از آنها بگیرید.

اگر G4 را ندیده باشید، شاید در نگاه اول فکر کنید که این یک G Flex 2 است. طراحی کلی G4 خیلی به G Flex 2 شباهت دارد اما زاویه‌دارتر است و به G3 گرد و بدون زاویه شبیه نیست. با اینکه G4 مثل G Flex 2 منعطف نیست اما بدنه‌ای با انحنای ملایم دارد و اندازه صفحه‌نمایش هم دقیقاً همان است اما این صفحه‌نمایش از نظر کیفیت و فناوری با G Flex 2 متفاوت است. در ال‌جی G4 از نمایشگر 5.5 اینچ IPS با وضوح 1440 پیکسل با فناوری نقطه کوانتوم استفاده شده است. به گفته ال‌جی، فناوری نقطه کوانتوم رنگ‌های دقیق‌تری ایجاد می‌کند و 98 درصد از طیف رنگ را پوشش می‌دهد. این نمایشگر در مقایسه با G3 از 25 درصد روشنایی بیشتر و 50 درصد کنتراست بالاتری برخوردار است.

ال‌جی G4 نسبت به G3 کمی بزرگتر است. نسبت تصویر به بدنه در ال‌جی G4 معادل 72.5 درصد است اما در G3 این نسبت 75.3 درصد بوده. ابعاد G4 برابر با 148.9×76.1×9.8 میلی‌متر است اما G3 ابعادی در اندازه 146.3×74.6×8.9 میلی‌متر دارد؛ به عبارت دیگر، G4 نسبت به G3 بزرگتر است اما جمع‌وجورتر دیده می‌شود که شاید این امر به دلیل طراحی زاویه‌دارش باشد. وزن از 149 گرم به 155 گرم رسیده است. ال‌جی در G4 از نانوسیم استفاده کرده است؛ چیزی که تقریباً همه کارخانه‌ها به کندی تصمیم به کاربرد آن کرده‌اند.

با اینکه نسل قبلی G3 دو مدل 16 گیگابایت با 2 گیگابایت رَم و 32 گیگابایت با 3 گیگابایت رَم داشت اما G4 فقط مدل 32 گیگابایت با 3 گیگابایت رَم دارد. این تصمیم خوبی است زیرا ممکن است برخی با مدل 2 گیگابایت G3 مشکل داشته باشند. در مورد عملکرد نیز باید بگوییم که G4 با پردازنده Snapdragon 808 نیرو می‌گیرد.

دوربین 13 مگاپیکسل در G3 با حسگر 1/3″  به 16 مگاپیکسل در G4 با حسگر بزرگتر 1/2.6″ ارتقا پیدا کرده که از حداکثر دیافراگم f1.8 برخوردار است و تثبیت نوری تصویر نیز بهبود داشته و اکنون 3 محور تثبیت دارد؛ در حالی که در G3 تنها 2 واحد تثبیت وجود داشت. فوکوس خودکار لیزری و فلاش LED دورنگ در G3 هنوز هم در G4 دیده می‌شود. به گفته ال‌جی، اجرای برنامه دوربین در G4 از Galaxy S6 و S6 Edge سامسونگ سریع‌تر است. در برنامه دوربین حالت Manual یا دستی دیده می‌شود که به شما امکان کنترل تصاویر را می‌دهد. شما می‌توانید سرعت شاتر، ایزو و تراز سفیدی را نیز کنترل کنید. همچنین، هیستوگرام و نوردهی خودکار همراه با قابلیت تصویربرداری RAW نیز در اختیار شماست.

دوربین جلو نیز ارتقا پیدا کرده است. این دوربین 8 مگاپیکسل با حداکثر دیافراگم f2.0 است و برای ثبت تصویر از ژست و حالت بهره می‌برد.

قاب پشت از پلاستیک است و الگوهای شش‌وجهی روی آن دارد. این قاب قابل تعویض است و به شما دسترسی به باتری، نانوسیم و کارت حافظه را می‌دهد. ال‌جی قاب چرم را نیز ارائه داده است که می‌توان آن را جداگانه نیز خریداری کرد این قاب چرم از چرم دباغی‌شده گیاهی ساخته شده و کوک‌های واقعی دارد که در وسط قاب پشت از بالا به پایین دوخته شده است. لوگوی G4 بر روی قاب چرم حک شده است. این قاب در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود. ظرفیت باتری نیز 3 هزار میلی‌آمپر است.

۵ نظر

فرشاد ۱ مهر ۱۳۹۴ پاسخ

سلام، من چند وقت پیش گوشی G3 رو خریدم خدایش خیلی باهاش حال کردم من تا حالا گوشی های زیادی داشتم مثه گوشی های سامسونگ ،سونی و…ولی از وقتی که ال جی دستم گرفتم دیگه خوشم از هیچ گوشی خوشم نمیاد ، چند روز پیش رو صفحه گوشیم یه لک زرد افتاد بردمش نمیایندگی امروز بهم تحویلش دادن صفحه اصلی هم انداختن قیمتش رو گرفتم ۷۰۰ هزار تومن پولش بود ولی چون گارانتی داشتم هیچی پرداخت نکردم و الان میخوام اینو بفروشم G4 بگیرم ولی خدایش این G3 هم خیلی شاخه دمتون گرم که تا آخر خوندید.

علی ۱ مهر ۱۳۹۴ پاسخ

در g4 سیمکارت میکرو استفاده ی شود نه نانو.

حسین ۶ مهر ۱۳۹۴ پاسخ

من از ال جی ۳ دل خوشی ندارم. بایه ابدیت کردن گوشی دیگه بالا نیومد. بااین که من جی ۲ داشتم وراضی بودم رفتم جی ۳ گرفتم. وحالا موندم جی ۴ بگیرم یا نه.

صادق ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

سلام من به بازار مراجعه کردم برای خرید این گوشی در تعدادی از مغازه ها این گوشی با دو سیم کارت موجود بود که فروشنده می گفت با گارانتی دو ساله است. در برخی دیگر از مغازه ها فروشنده ها می گفتند اصلا نسخه دو سیم کارت بدون گارانتی و چینی است و نسخه اصلی نسخه تک سیم است . لطفا سریع من را راهنمایی کنید. آیا امکان جعل گارانتی وجود دارد؟

محمد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

آقا پس کی اندروید ۶ واسه G3 میاد
من نمیدونم چکار میکنید که انقد طول میدید اندروید بعدی هم منتشر شد ما هنوز تو کف ششیم
چه نمایندگیه که نمیتونه یه اطلاعات ساده بده و پیگیری کنه

نظر دهید