۲۰ خرداد ۱۴۰۳

الهام بخشیدن به نسل جدیدی از زنبورداران در روز جهانی محیط زیست

تأثیر زنبور عسل در اکوسیستم جهانی بسیار فراتر از محدوده کندوی آن‌ها است. زنبورها از طریق گرده افشانی به رشد گیاهان، شکوفایی زیستگاه‌ها و همچنین رزق و روزی حیوانات کمک می‌کنند. سازمان ملل متحد نیز در همین راستا تاریخ ۲۰ ماه مه را به‌عنوان روز جهانی زنبور عسل نام‌گذاری کرده است. سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (FAO) از این ابتکار حمایت کرده و تأکید کرده که زنبورها ۷۱ گونه از ۱۰۰ گونه گیاهی را گرده افشانی می‌کنند که ۹۰ درصد از غذای جهان را تأمین می‌کنند.

شرکت ال‌جی به‌عنوان یک شهروند شرکت پیشرو و متعهد به مبارزه با تغییرات اقلیمی، به ایجاد سیاره‌ای پایدارتر از طریق چشم‌انداز Better Life for All متعهد است. ال‌جی علاوه بر پایبندی به سیاست‌های محلی محافظت از محیط زیست، مسئولیت‌های اجتماعی خود را به‌عنوان یک شرکت جهانی با حفظ تنوع زیستی محلی و تقویت اکوسیستم‌های پایدار انجام می‌دهد.

ال‌جی اسپانیا به‌عنوان یکی از زیر مجموعه‌های ال‌جی از سال گذشته پروژه Smart Green Bees را برای ترویج کشت و پرورش گیاهان انجام داده است. این طرح با هدف رسیدگی به جمعیت رو به کاهش زنبورهای عسل ایبری، یک زیر گونه در حال انقراض است که پتانسیل گرده‌افشانی ۱۰۰ درصد گیاهان اسپانیا را دارند.

برای حمایت از بازیابی این اکوسیستم‌ها نیز طرح Smart Green Bees کندوهای جدیدی را معرفی کرده و سیستم‌های نظارتی پیشرفته‌ای را برای اطمینان حاصل کردن از رفاه این حیوانات مهم پیاده‌سازی کرده است. شایان ذکر است که شعبه ال‌جی در اسپانیا تعداد زنبورهای ایبری را تا ۳.۵ میلیون زنبور در مدت کمی بیش از یک سال افزایش داده است.

ال‌جی آلمان نیز همچنین از طریق طرح ابتکاری اجتماعی که شامل توزیع «هتل‌های حشرات» بین کارمندان و جامعه رسانه‌های اجتماعی است، به تلاش‌های حفاظت از زنبور عسل کمک کرده است. این هتل‌های مینیاتوری از مواد جنگلی بومی و پایدار مانند چوب و نیزار طبیعی و توسط افراد دارای معلولیت ساخته شده‌اند.

هر پروژه زیست محیطی مرتبط با زنبور عسل نشان می‌دهد که ال‌جی و افرادش چطور تلاش‌هایی واقعی برای رسیدگی به مسائل مهم زیست محیطی بومی انجام می‌دهند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید