۳۱ تیر ۱۴۰۳

ال‌جی تجارت راهکارهای کارخانه هوشمند را تسریع می‌کند

ال‌جی الکترونیکس (LG) با ادغام هوش مصنوعی (AI) و تحول دیجیتال (DX) با سابقه گسترده 66 ساله تخصص در تولید و ساخت خودش در حال تسریع و پیشبرد تجارت راهکارهای کارخانه هوشمند است.

ترکیب نهایی هوش مصنوعی و قابلیت‌های تولید

در اوایل سال جاری میلادی، ال‌جی رسماً وارد بازار راهکارهای کارخانه هوشمند شد. مؤسسه تحقیقات مهندسی تولید (PRI) که رقابت تولید و ساخت را برای شرکت‌های وابسته ال‌جی گروپ افزایش می‌دهد، اکنون در حال گسترش تخصص خودش به مشتریان بیرونی است. خدمات ارائه شده شامل مشاوره تولید، توسعه تجهیزات و سیستم‌های عملیاتی و آموزش پرسنل فناوری است.

علی‌رغم اینکه این تجارت در سال ابتدایی خودش قرار دارد، تاکنون به نقاط عطف قابل‌توجهی دست پیدا کرده است. PRI پیش‌بینی می‌کند که سفارش‌هایی به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیارد وون از مشتریان بیرونی برای راهکارهای کارخانه هوشمند خودش به دست بیاورد.

مشتریان عمده عبارت‌اند از تولیدکنندگان باتری ثانویه، تولیدکنندگان قطعات خودرو و شرکت‌های لجستیک. ال‌جی قصد دارد تا به شدت در صنایعی مانند نیمه هادی‌ها، داروسازی، بیوتکنولوژی و غذا و نوشیدنی وارد شد که مورد تقاضای کارخانه‌ها هستند. هدف این است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی کسب و کار راهکارهای کارخانه هوشمند را به یک شرکت چند تریلیون وونی توسعه بدهیم، بدون احتساب درآمد حاصل از گروه ال‌جی.

طبق گفته شرکت تحقیقات بازار Precedence Research پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی کارخانه‌های هوشمند از ۱۵۵.۶۱ میلیارد دلار در سال جاری به ۲۶۸.۴۶ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ افزایش پیدا کند.

۷۷۰ ترابایت داده تولید و بیش از ۱۰۰۰ پتنت

ال‌جی در طول ۶۶ سال طراحی، ساخت و بهره‌برداری کارخانه‌ای حجم عظیمی از داده‌ها و دانش تولیدی را جمع‌آوری کرده است. تنها در دهه گذشته، این شرکت ۷۷۰ ترابایت داده تولید و ساخت را جمع‌آوری کرده که معادل ذخیره‌سازی تقریباً ۱۹۷۰۰۰ فیلم با کیفیت بالا است. مزیت رقابتی این شرکت همچنین در فناوری‌های مختلف تولید اصلی آن است که برای پیکربندی کارخانه هوشمند ضروری است و این شرکت بیش از ۱۰۰۰ پتنت مرتبط با راهکارهای کارخانه‌های هوشمند ثبت کرده است. ال‌جی قصد دارد تا راهکارهای کارخانه هوشمند خودش را با ادغام داده‌های تولید و تخصص گسترده خودش با هوش مصنوعی و DX متمایز می‌کند و از فناوری‌های تولید در سطح جهانی بهره ببرد. این راهکارهای کارخانه هوشمند شامل طراحی سیستم تولید، نظارت و بهره‌برداری از طریق فناوری Digital Twin، کلان داده و مدیریت کیفیت مبتنی بر هوش مصنوعی مولد، ایمنی صنعتی و تجهیزات و همچنین تهیه انواع ربات‌های صنعتی است.

بهره‌وری تولید به طور مستقیم با سودآوری کسب و کار مرتبط است

راهکارهای کارخانه هوشمند به حداقل رساندن حتی کوتاه‌ترین تأخیرها یا خطاهای دقیقه‌ای بین فرایندها تمرکز دارد. از آنجایی که کارایی در تولید به طور مستقیم با سودآوری کلی کسب و کار مرتبط است، افزایش آن بسیار مهم است. به‌عنوان مثال، در خط تولید یخچال ال‌جی در چانگ‌ون، هر ۱۳ ثانیه یک یخچال تولید می‌شود. تأخیر ۱۰ دقیقه‌ای در خط تولید منجر به کسری تولید ۵۰ یخچال می‌شود. با فرض اینکه قیمت یخچال ۲ میلیون وون باشد، ۱۰ دقیقه تأخیر به ضرر ۱۰۰ میلیون وونی ختم می‌شود.

این تأثیر برای محصولات با سرعت تولید سریع‌تر حتی مهم‌تر است؛ بنابراین، راهکارهایی که تأخیر در فرایندها را به حداقل می‌رسانند از عرضه یکپارچه قطعات گرفته تا مونتاژ، بسته‌بندی و بازرسی، ضروری هستند.

راهکارهای جامع تولید که کل مسیر را پوشش می‌دهند

ال‌جی به تجارت کارخانه‌های هوشمند نه تنها به‌عنوان راهکارهای واحد برای بخش‌های خاص نگاه می‌کند بلکه آن‌ها را راهکارهای جامعی برای کل مسیر برای مشتریان از برنامه‌ریزی کارخانه تا طراحی، ساخت و بهره‌برداری می‌داند. با در نظر گرفتن محیط مشتری و ویژگی‌های صنعت، این شرکت کارخانه‌های موجود را تشخیص داده و زمینه‌های بهبود را شناسایی می‌کند و یک نقشه راه گام به گام از دیدگاه‌های اتوماسیون، اطلاعات و هوشمندی برای به حداکثر رساندن اثربخشی سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.

راهکار Digital Twin برای زنجیره با ارزش

راهکارهای طراحی و عملیاتی سیستم تولید از شبیه سازی‌های بلادرنگ با استفاده از فناوری Digital Twin استفاده می‌کنند. قبل از اینکه کارخانه ساخته شود، یک ماکت مجازی مشابه با کارخانه واقعی ایجاد می‌شود و به مشتریان اجازه می‌دهد تا پیش‌نمایش جریان تولید و تدارکات را مشاهده کنند. این امر کارایی مطلوبی را در طراحی کارخانه ممکن می‌سازد.

در طول فاز عملیاتی، تجزیه و تحلیل داده‌های بلادرنگ به شناسایی تنگناها، نقص‌ها و مشکلات در خط تولید از قبل کمک می‌کند و در نتیجه به بهبود بهره‌وری کمک می‌کند.

ربات‌های متحرک مستقل و ربات‌های مشارکتی

راهکارهای مختلف ربات صنعتی ال‌جی برای اتوماسیون کارخانه مزایای قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد. ربات متحرک خودمختار (AMR) مجهز به دوربین، رادار و حسگرهای LiDAR برای تشخیص محیط اطرافش و تأمین قطعات و مواد است. این ربات به طور مؤثر حرکت می‌کند و از کارگران و موانع از طریق رانندگی مستقل اجتناب می‌کند.

Mobile Manipulator که یک بازوی رباتیک چند مفصلی را با یک AMR ترکیب می‎‌کند، می‌تواند طیف وسیعی از وظایف را به طور یکپارچه انجام بدهد. این محصول قادر به انجام اقدامات متنوعی مانند مونتاژ، بازرسی عیوب و حمل قطعات و مواد است. علاوه بر این، می‌تواند باتری‌های ربات‌های AMR مجاور را جایگزین کند.

راهکارهای هوش مصنوعی مولد برای تشخیص آسان ناهنجاری

راهکارهایی که به مدیریت نرخ بازده و تضمین عملکرد روان تجهیزات کمک می‌کنند نیز بسیار سودمند هستند. سنسورهای نصب شده در سرتاسر کارخانه سیگنال‌های غیر عادی مانند ارتعاشات و نویز ناشی از قدیمی شدن تجهیزات یا عدم روانکاری را تشخیص می‌دهند. سپس از داده‌های بزرگ برای تعیین علل و توصیه اقدامات اصلاحی استفاده می‌شود.

هوش مصنوعی مولد بر اساس مدل‌های زبان بزرگ امکان استفاده آسان از طریق دستورات صوتی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، ال‌جی سیستم تشخیص بلادرنگ با استفاده از Vision AI توسعه داده است. این سیستم شرایط عملیاتی عادی کارخانه را یاد می‌گیرد و ناهنجاری‌هایی مانند نوسانات دما و عیوب را تشخیص می‌دهد. همچنین مدیریت ایمنی کارخانه را با شناسایی کارگرانی که به درستی کلاه ایمنی یا جلیقه کار نپوشیده‌اند را افزایش می‌دهد.

استفاده از تخصص Lighthouse Factory برای تسریع در توسعه مدل تجاری آینده محور

کارخانه‌های خودکار و هوشمند ال‌جی در چانگ‌وون کره جنوبی و تنسی آمریکا توسط مجمع اقتصاد جهانی (World Economic Forum) به‌عنوان Lighthouse Factories شناخته شدند. به دنبال اجرای راهکارهای کارخانه هوشمند، بهره‌وری در کارخانه چانگ‌وون ۱۷ درصد افزایش یافت، بهره‌وری انرژی ۳۰ درصد بهتر شد و هزینه‌های کیفیت به دلیل نقص‌ها نیز ۷۰ درصد کاهش داشت. در گروه ال‌جی، تأسیسات تولید در بیش از ۶۰ مکان در ۴۰ منطقه جهانی از راهکارهای ارائه شده توسط PRI استفاده می‌کنند.

استفاده از این تخصص کارخانه هوشمند معتبر داخلی و بیرونی برای سرمایه‌گذاری‌های تجاری از نظر تجاری سازی دارایی‌های نامشهود معنای قابل‌توجهی دارد. ال‌جی با ادغام نرم‌افزار و راهکارها در ساختاری آینده‌نگرانه، در حال ایجاد تحول در مجموعه تجاری خودش است که به طور سنتی مبتنی بر تولید سخت‌افزار بوده است. انتظار می‌رود که این رویکرد به طور قابل‌توجهی به رشد سریع بخش B2B این شرکت کمک کند که یکی از سه محور اصلی و کلیدی در 2030 Future Vision ال‌جی است.

جئونگ دائه هوا رئیس LG PRI بیان کرده:

«ما راهکارهای بهینه کارخانه هوشمند را در هر مرحله از برنامه‌ریزی و طراحی گرفته تا ساخت و بهره‌برداری ارائه خواهیم داد که به تبدیل شدن به شرکتی ایده‌آل کمک می‌کند، شرکتی که از مشتریان خودش در تمام مراحل تولید پشتیبانی می‌کند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید