۳۱ فروردین ۱۴۰۲

حفاظت از داده‌ها و ایمنی بیشتر در خودرو با امنیت سایبری ال‌جی

نسل بعدی وسایل نقلیه چیزی فراتر از یک وسیله حمل و نقل را ارائه خواهند داد. بخشی از فضای سبک زندگی و بخشی از دستگاه‌های هوشمند، خودروها در آینده نزدیک مجموعه‌ای از فناوری‌های نوآورانه را شامل می‌شوند که طیف گسترده‌ای از سیستم‌های رانندگی خودران، داده‌های بزرگ، هوش مصنوعی، رایانش ابری و راهکارهای شبکه بی‌سیم را در بر می‌گیرد.

با حرکت رو به جلو، «وسیله نقلیه تعریف شده با نرم‌افزار» (SDV) با سیستم‌عامل‌های رایانه‌ای که بر تمام جنبه‌های سرگرمی، راحتی و ایمنی مسافران نظارت می‌کنند، به یک امر عادی تبدیل خواهند شد. با تغییر از سخت‌افزار به نرم‌افزار، اهمیت امنیت سایبری وسایل نقلیه افزایش می‌یابد، موضوعی که خوردوسازان جهانی و سازندگان قطعات برتر همچون ال‎جی آن را بسیار جدی می‎‌گیرند.

نرم‌افزار رانندگی هوشمند و خودکار

سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخل خوردو (IVI) انبوهی از سرگرمی و اطلاعات را به ارمغان می‌آورند تا سفر با ماشین را ایمن‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند. به زودی،‌آن‌ها قابلیت‌های بیشتری را خواهند داشت و از طریق استفاده از هوش مصنوعی، توانایی پیشنهاد مسیرهای رانندگی بهینه، ارتباط با دیگر ماشین‌ها و سیستم‌های ترافیک از طریق فناوری خوردو به همه چیز (V2X) و همچنین مدیریت مستقل پلتفرم‌های نرم‌افزاری خودش و به روز نگه داشتن همه چیز را بدست خواهند آورد. علاوه بر این، این راهکارهای نرم‌افزاری در جاده و آینده محور قادر خواهند بود تا وضعیت باتری خودروی الکتریکی (EV) را نظارت کنند، عادات رانندگی فرد پشت فرمان را تجزیه و تحلیل نمایند و ملاحظات ایمنی مهمی مانند محیط رانندگی و شرایط جاده را نیز بررسی کنند.

اهمیت روز افزون امنیت سایبری خودرو

همانطور که استفاده از نرم‌افزار برای وسایل نقلیه همچنان در حال رشد است، نیاز به ایجاد سیستم‌هایی که از دسترسی غیرمجاز یا هک جلوگیری کنند نیز افزایش می‌یابد. عدم انجام این کار، خطر قرار گرفتن خود خودرو و هر گونه اطلاعات شخصی مرتبط با خودرو در معرض تهدیدات امنیت سایبری را به دنبال دارد. قابلیت OTA که به موجب آن نرم‌افزار خودرو از راه دور از طریق اینترنت بی‌سیم یا شبکه ابری به روز می‌شود، تنها یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند در معرض حمله احتمالی سایبری قرار بگیرد.

به منظور حفاظت در برابر احتمالی هک خودرو، کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای اروپا (UNECE) استانداردهای بین‌المللی‌ای برای امنیت سایبری خودروها وضع کرده و شامل مقررات شماره ۱۵۵ (UN R155) و شماره ۱۵۶ (UN R156) می‌شود. بر طبق این مقررات، خودروسازان و تأمین‌کنندگان قطعات باید اطمینان حاصل کنند که وسایل نقلیه و راهکارهای آن‌ها یک سیستم مدیریت امنیت سایبری موثر (CSMS) و عملکردهای امنیتی برای به روزرسانی سیستم عامل از طریق اتصال بی‌سیم داشته باشند. هم سازندگان خوودرو و هم تأمین‌کنندگان قطعات برای ایمن نگه داشتن همه افراد در جاده‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و فعالانه از آخرین قوانین و استانداردهای مربوط به امنیت سایبری پیروی می‌نمایند.

ال‌جی در امنیت نرم‌افزار خودرو پیش‌رو است

ال‌جی ارائه‌دهنده اصلی قطعات پیشرفته خودرو به شمار می‌رود که تلاش مستمری برای افزایش امنیت سایبری راهکارهای نوآورانه خودرو انجام می‌دهد. در سال ۲۰۲۱ میلادی، ال‌جی یک شرکت نرم‌افزاری اسرائیلی به نام Cybellum را از آن خودش کرد، شرکتی که در زمینه بررسی آسیب‌پذیری‌های امنیت سایبری خودرو تخصص دارد تا از این طریق بتواند امنیت محصولات خودش را ارتقاء ببخشد. سال بعد، ال‌جی یادداشت تفاهمی (MOU) با شرکت‌های کره‌ای LG U+ و CryptoLab به امضا رساند تا یک همکاری فنی در زمینه رمزنگاری پسا کوانتومی (PQC) داشته باشند. این فناوری‌های پیشرفته قرار است در حوزه‌های مختلفی که نیاز به امنیت سایبری دقیق دارند، مانند پرداخت درون خودرو، خدمات V2X و OTA به کار گرفته شوند.

علاوه بر این، ال‌جی گواهینامه‌های بین‌المللی را برای انطباق با استانداردهای روز در زمینه امنیت سایبری خودرو دریافت کرده است. ال‌جی اخیرا تأییدیه CSMS (که توسط شرکت TÜV Rheinland آزمایش شده) را دریافت کرد که نشان می‌دهد این شرکت به درستی تمام اقدامات امنیتی مربوطه را در کل فرآیند ساخت قطعات، از طراحی و توسعه گرفته تا تولید و مدیریت پس از نصب را اعمال کرده و شبیه‌سازی‎‌های کاملی را برای آزمایش حساسیت راهکارهای خود نسبت به هک را انجام داده است. میزان تعهدی که ال‎‌جی به امنیت سایبری دارد، یکی از دلایل زیادی است که باعث شده این شرکت به تأمین‌کننده قابل اعتماد سیستم‌های IVI و قطعات تله‌ماتیک تبدیل شود.

به لطف تلاش بی‌وقفه ال‌جی برای اطمینان از امنیت و قابلیت اطمینان اجزای خودروی خود، رانندگان و مسافران می‌توانند منتظر تجربه‌های امن‌تر و راحت‌تر در آینده باشند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید