۲۲ خرداد ۱۴۰۲

ال‌جی راهکارهای ایمنی برای جاده‌ها را ارتقا می‌دهد

ال‌جی الکترونیکس (LG) در حال تسریع پیشرفت راهکارهای ایمنی ترافیکی است که از ارتباطات وسیله نقلیه به همه چیز (V2X) بهره می‌برد. ارتباطات V2X وسایل نقلیه را قادر می‌سازد تا با یکدیگر و همچنین با زیرساخت‌های اطراف خود ارتباط برقرار کنند و مطمئناً نقش مهمی در دوران رانندگی خودران خواهد داشت.

ال‌جی اخیراً در همکاری با دولت شهری سئول، استقرار یک سیستم پیشرفته پیشگیری از تصادف را به پایان رسانده و اثربخشی و سودمندی خدماتش را در مناطق پیرامون مدارس در سئول کره جنوبی از طریق پروژه استقرار آی‌تی‌اس ۲ هوشمند سئول (Seoul Smart ITS 2.0 Deployment Project) تأیید کرده است. این پروژه شامل استقرار سیستم V2X مبتنی بر شبکه 5G توسعه یافته در داخل شرکت ال‌جی به نام Soft V2X است.

سرویس Soft V2X یک سرویس مبتنی بر فضای ابری است که داده‌های مختلفی از جمله موقعیت مکانی، مسیر و سرعت عابران پیاده و خودروها را جمع‌آوری و آنالیز می‌کند. سپس از این داده‌ها برای اطلاع رانندگان از خطرات ترافیکی احتمالی به‌صورت بلادرنگ استفاده می‌شود. این راهکار همچنین می‌تواند با اتصال به واحد هوشمند کنار جاده‌ای (RSU) که مجهز به دوربین هوش مصنوعی است، شرایط جاده و سیگنال‌های ترافیکی را نیز دریافت کند. استفاده از اپلیکیشن Soft V2X آسان است و می‌توان آن را روی گوشی هوشمند نصب کرد و به‌راحتی در دستگاه‌های مختلف حرکتی همچون دوچرخه الکترونیکی، اسکوترهای برقی، موتورسیکلت‌ها و همچنین سیستم‌های اطلاعات سرگرمی یا تله ماتیک داخل خودرو ادغام شود.

به کارگیری این راهکار در منطقه مدارس سئول که شامل دو مدرسه ابتدایی و یک مهدکودک است، در مجموع ۶۷۰۰ شرکت‌کننده داشته است. در یک دوره شش ماهه، سرویس Soft V2X بیش از ۴۰۰۰۰ اعلان خطر ترافیکی را به عابران پیاده و خودروها ارسال کرده که ۷۴.۸ درصد از عابران پیاده و ۶۸.۴ درصد از رانندگان اقدامات مناسبی برای جلوگیری از تصادفات احتمالی همچون کاهش سرعت یا تغییر مسیر انجام دادند.

این پروژه تأیید کرد که Soft V2X در ارتباط با زیرساخت‌های سیستم حمل‌ونقل هوشمند (ITS) می‌تواند با قابلیت اعتماد بالا انواع اطلاعات و خدمات ایمنی ترافیکی را ارائه بدهد. این راهکار ال‌جی همچنین در افزایش آگاهی کاربران از ایمنی ترافیک، کمک به کاهش خطرات احتمالی تصادف و همچنین ترغیب مردم به رعایت احتیاط در محیط‌های ترافیکی واقعاً مؤثر بوده است.

با بیست و ششمین نشست انجمن خودروی 5G (5GAA) که در ۱۱ ماه مه در سئول برگزار شده بود، ال‌جی از این فرصت استفاده کرد و از ۷۰ خودروساز جهانی و متخصص صنعت دعوت به عمل آورد تا در این نمایشگاه شرکت کنند و از نزدیک Soft V2X را تجربه کنند. کسانی که در این تجربه سهیم بودند، راهکار ال‌جی را بسیار تحسین کردند و به اثربخشی اعلان‌های بلادرنگ آن در تغییر مثبت رفتار برای ایمن نگه داشتن مردم اشاره کردند.

در آینده، ال‌جی قابلیت استفاده Soft V2X را بیشتر خواهد کرد و خدمات ارائه شده توسط این سرویس را بر اساس بازخورد شرکت‌کنندگان در پروژه اصلاح می‌کند. در یک رویداد آزمایشی در نشست آتی 5GAA در شهر دیترویت آمریکا در ماه اکتبر سال جاری میلادی، این شرکت راهکار پیشرفته‌تر Soft V2X را معرفی خواهد کرد که می‌تواند خدمات متناسب با نیازها و خواسته‌های بازارهای مختلف را ارائه بدهد.

این شرکت انتظار دارد که با توجه به افزایش علاقه به ایمنی عابران پیاده، بحث‌های صورت گرفته از سوی دولت برای شکل‌دهی به نسل بعدی سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند (C-ITS) و همچنین علاقه از سوی دیگر صنایع، میزان توجه و علاقه نسبت به سرویس Soft V2X بسیار بیشتر شود.

جه یئونگ هو رئیس آزمایشگاه استاندارد C&M در شرکت ال‌جی الکترونیکس اظهار داشته:

«ما از طریق تحقیق و توسعه مستمر خود رهبری فناوری در پلتفرم حمل‌ونقل مبتنی بر فضای ابری برای ایمنی خودرو و عابران پیاده را تضمین خواهیم کرد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید