۱۰ خرداد ۱۴۰۲

بررسی نقش نیمه هادی‌های خودرو

نیمه هادی‌ها را می‌توان در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها همچون تلفن‌های هوشمند، لوازم خانگی هوشمند و همچنین محصولات الکترونیکی مصرفی مشاهده کرد. در صنعت خودروسازی، نیمه هادی‌های داخل خودرو نقشی ضروری در شکل دادن به آینده حمل و نقل ایفا می‌کنند.

از آنجا که ما در حال نزدیک شدن به عصر خودروهای خودران هستیم، نرم‌افزار برای رانندگی، مدیریت و به‌روزرسانی خودروهای ما ضروری است. برای مثال، سیستم‌های خودران از نرم‌افزار تشخیص اشیا در کنار دوربین‌ها و حسگرهای جلوی خودرو استفاده می‌کنند و این در حالی است که علاوه بر این مورد، نرم‌افزار سنجش جهت و نرم‌افزار تشخیص سرعت نیز همگی برای عملکرد خودشان به نیمه هادی‌ها نیاز دارند.

توانایی‌های نیمه هادی‌های خودرو

شرکت‌های فعال در حوزه چیپست همچون Qualcomm یا Intel از اهمیت نیمه هادی‌های خودرو به‌خوبی آگاه هستند و فعالانه به دنبال آن هستند تا در این بازار در حال رشد پیشگام باشند. نیمه هادی‌های طراحی شده برای کاربردهای خودرو باید دارای قابلیت کار با سرعت بالا باشند تا ارتباط و همچنین انتقال داده سریع و قابل اعتماد بین خودروها تحت نرم‌افزار صورت بگیرد و همچنین در سیستم‌های مدیریت ترافیک، شبکه‌ها و سرویس‌های ابری و قابلیت‌های متعدد نیز کارآمد باشند.

در سال ۲۰۱۷، ال‌جی و کوالکام با چشم‌اندازی به آینده اعلام کردند که برای سیستم کمک رانندگی پیشرفته (ADAS) و فناوری رانندگی خودران با یکدیگر همکاری خواهند کرد. این دو شرکت علاوه بر همکاری در این راهکارهای آینده محور، با هم روی پلتفرم اطلاعات سرگرمی خودرو webOS Auto و همچنین پلتفرم خودروی متصل به شبکه 5G همکاری داشته‌اند.

تراشه‌های نیمه هادی برای آینده حمل و نقل

نیمه هادی‌های خودرو تأثیری قابل توجه روی کاربردهای مختلف دارند که شامل حوزه‌های مختلف ارتباط خودرو، به‌ویژه در سیستم‌های تله‌ماتیک و خودرو به همه چیز (V2X) است. تله‌ماتیک ترکیبی از مخابرات و انفورماتیک است و بر محوریت واحد کنترل از راه دور (TCU) است که انواع راهکارهای نرم‌افزار خودرو از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخل خودرو تا اتصالات را مدیریت می‌کند. با استفاده از تراشه‌های نیمه هادی پیشرفته، تله‌ماتیک می‌تواند طیف وسیعی از مزایای عملکردی از جمله اتصال پیشرفته 5G، مدیریت داده‌های ارتباطی بهتر و ایمن‌تر و ثبات کلی بیشتر را ارائه بدهد.

سیستم‌های V2X به تبادل سریع مقادیر زیادی از داده‌های بین خودروها، خودرو به زیر ساخت، خودرو به شبکه و خودرو به اشیا در محیط بیرونی متکی هستند. نیمه هادی‌های خودرو به تبادل اطلاعات فوق سریع کمک می‌کنند و ارتباط و تعامل یکپارچه بین خودروها و محیط اطرافشان را تسهیل می‌کنند.

نیمه‌هادی‌ها نقشی مهم در افزایش عملکرد ایمنی خودرو دارند. همان طور که استفاده از قطعات الکترونیکی و نرم‌افزار در خودروها به‌طور پیوسته در حال افزایش است، خطر هک و سایر تهدیدات امنیت سایبری نیز افزایش پیدا می‌کند. در پاسخ به این تهدیدات نیز خودروسازان و تأمین‌کنندگان، توسعه نیمه هادی‌های ایمن را در اولویت قرار داده‌اند که بتوانند از خودروها و صاحبان آن‌ها در برابر حملات سایبری محافظت کنند.

تراشه‌های نیمه هادی پیشرفته نه‌تنها برای سرنشینان یک وسیله نقلیه بلکه برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار خودرو نیز راحتی را به ارمغان می‌آورند؛ این تراشه‌ها به آن‌ها توانایی اعمال طیف گسترده‌ای از خدمات و ویژگی‌ها را می‌دهند و کل فرآیند توسعه را از طریق مجموعه‌ای جامع از ابزارهای مبتنی بر ابر روان‌تر می‌کنند.

ال‌جی به‌عنوان یک شرکت متعهد به نوآوری مداوم، در حال برنامه‌ریزی برای عرضه طیف وسیعی از محصولات ایمن و راحت همراه با خدمات مشتری محور است. این پیشنهادات همکاری‌های جدید و هیجان‌انگیز بین تولیدکنندگان خودرو و ارائه‌دهندگان راهکارهای قطعات خودرو را تسهیل می‌کند و به نزدیک‌تر شدن به عصر خودروهای آینده محور نیز کمک می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید