۰۴ بهمن ۱۴۰۳

ال‌جی نتایج مالی سه ماهه چهارم و کل سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) نتایج مالی خودش را برای سال ۲۰۲۴ میلادی اعلام کرد و درآمد تلفیقی ۸۷.۷۳ تریلیون وون و سود عملیاتی ۳.۴۲ تریلیون وون را فاش کرد. این یک رکورد جدید برای بالاترین درآمد سالانه در تاریخ شرکت است.
از نظر درآمد، هم تجارت لوازم خانگی و هم تجارت قطعات خودرو برای نهمین سال متوالی به رشد خود ادامه دادند و به بالاترین دستاورد درآمد شرکت کمک کردند. شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی و شرکت راهکارهای تجاری نیز نسبت به سال قبل افزایش درآمد داشته‌اند.
سود عملیاتی نسبت به سال قبل کاهش جزئی را تجربه کرد که عمدتاً به دلیل عوامل خارجی مانند تأخیر در بهبود تقاضاهای جهانی برای لوازم خانگی و افزایش هزینه‌های لجستیک در نیمه دوم سال بود. با وجود این چالش‌ها، این شرکت ساختار سود ثابتی را به صورت سالانه حفظ کرد. این ثبات از طریق رشد کیفی ناشی از تجدید ساختار سبد تجاری و اثر اهرم عملیاتی ناشی از افزایش فروش به دست آمد.

عملکرد تجاری ۲۰۲۴

شرکت راهکار هوا و لوازم خانگی ال‌جی درآمدی معادل ۳۳.۲ تریلیون وون در سال ۲۰۲۴ میلادی گزارش کرده است. پس از عبور از ۳۰ تریلیون وون درآمد سالانه برای اولین بار در دو سال گذشته، این شرکت همچنان عملکرد پایدار خودش را نشان می‌دهد و در سال گذشته به رشد درآمد دو رقمی دست پیدا کرده است. سود عملیاتی با غلبه بر چالش‌های ناشی از افزایش هزینه‌های لجستیک به ۲.۰۴ تریلیون وون رسید. این اولین بار از سال ۲۰۲۱ میلادی است که سود عملیاتی شرکت از ۲ تریلیون وون فراتر رفته است.
رشد کیفی شرکت ناشی از تغییرات در مدل‌های تجاری آن است که شامل اشتراک لوازم خانگی و فروش مستقیم به مصرف‌کننده است. درآمد حاصل از اشتراک لوازم خانگی بیش از ۷۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و نزدیک به ۲ تریلیون وون رسیده است. علاوه بر این، بخش B2B شامل سیستم‌های گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع (HVAC) به گسترش خودش ادامه داده است.
شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی درآمدی معادل ۱۵.۲۳ تریلیون وون و سود عملیاتی ۳۱۵.۹ میلیارد وون را در سال ۲۰۲۴ گزارش کرده است. فروش تلویزیون‌های OLED نیز شاهد رشد در مناطقی مانند اروپا و آسیا بوده است که ناشی از رویدادهای ورزشی جهانی است. علاوه بر این، کسب و کار تبلیغات و محتوای مبتنی بر webOS از یک تریلیون وون در درآمد سالانه فراتر رفته است.
شرکت راهکارهای قطعات خودروی ال‌جی درآمدی معادل ۱۰.۶۲ تریلیون وون در سال ۲۰۲۴ میلادی گزارش داد که دومین سال متوالی است که از درآمد ۱۰ تریلیون وون فراتر رفته است. علی‌رغم کاهش موقت تقاضا برای خودروهای برقی، این شرکت برای نهمین سال متوالی رشد درآمد پایداری را نشان داد که با افزایش سفارشات پشتیبان بود. با این حال، سود عملیاتی به ۱۱۵.۷ میلیارد وون نسبت به سال قبل کاهش پیدا کرده که عمدتاً به دلیل افزایش هزینه‌های توسعه برای پروژه‌های سفارش جدید و سرمایه‌گذاری‌های تحقیق و توسعه با هدف گذار به وسایل نقلیه مبتنی بر نرم‌افزار (SDV) است.
شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی درآمدی معادل ۵.۶۹ تریلیون وون در سال ۲۰۲۴ با زیان عملیاتی ۱۹۳.۱ میلیارد وون گزارش کرد. افزایش درآمد ناشی از تمرکز بر نمایشگرهای تجاری سفارشی برای بخش‌هایی مانند هتل‌ها، فروشگاه‌ها، مشاغل و مدارس و همچنین محصولات فناوری اطلاعات ممتاز مانند لپ‌تاپ‌های LG gram بود. با این حال، این شرکت به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه برای محصولات کلیدی و تشدید رقابت در بازار، همچنان با زیان عملیات مواجه بود.

جهت کسب و کار در سال ۲۰۲۵

ال‌جی به رغم تغییر سریع بازار جهانی و محیط رقابتی، پیوسته رشد کیفی را از طریق نوآوری در سبد کسب و کار دنبال خواهد کرد. پس از گروه‌بندی مجدد واحدهای عملیات تجاری شرکت در پایان سال گذشته، ال‌جی قصد دارد هم افزایی بین مشاغل خود را افزایش دهد و کارایی عملیاتی را بهبود ببخشد. علاوه بر این، ال‌جی بر تقویت رقابت اساسی کسب و کارهای خود از نظر کیفیت و هزینه تمرکز خواهد کرد و در عین حال ساختار سود سالمی را تضمین می‌کند.
شرکت راهکار لوازم خانگی ال‌جی قصد دارد محصولات جدیدی را با تخصص منطقه‌ای و برنامه‌های هوش مصنوعی عرضه کند و هدف آن افزایش فروش از طریق افزایش فروش خط تولید منطقه حجمی خود است. این شرکت همچنین کسب و کار راهکارهای خانگی هوش مصنوعی خود را برای دستیابی به هدف خود یعنی «خانه بدون زحمت، اوقات خوش می‌سازد» پیش خواهد برد. علاوه بر این، کسب و کار اشتراک به طور فعال فراتر از کره، مالزی و تایوان گسترش پیدا خواهد کرد و تایلند، هند و سایر مناطق را شامل می‌شود و به طور مداوم فرصت‌های جدیدی ایجاد می‌کند.
شرکت راهکار سرگرمی رسانه‌ای ال‌جی قصد دارد فروش محصولات برتر مانند OLED و QNED را گسترش بدهد و در عین حال، تجربیات متفاوت مشتریان را از طریق ویژگی‌های هوش مصنوعی ارائه بدهد. این شرکت عملیات کسب و کار مبتنی بر صفحه نمایش ال‌جی از جمله تلویزیون‌ها، دستگاه‌های فناوری اطلاعات و نمایشگرهای اطلاعاتی را برای افزایش هم‌افزایی بین مشاغل سخت افزار و پلتفرم یکپارچه خواهد کرد. علاوه بر این، webOS به یک پلتفرم محتوا و خدمات یکپارچه برای استفاده در فضای داخلی و خارجی از طریق سرمایه‌گذاری مستمر محتوا و گسترش مشارکت توسعه خواهد یافت.
شرکت راهکار خودرو ال‌جی قصد دارد فراتر از عرضه‌کننده قطعات خودرو برود و به ارائه دهنده راهکارهای نوآورانه برای کل تجربه خودرویی تبدیل شود. این شرکت روی ایمن‌سازی قابلیت‌های SDV در آمادگی برای آینده تمرکز خواهد کرد. همچنین تلاش خواهد کرد تا درآمد پایدار را بر اساس سفارش‌های عقب افتاده خود حفظ کند و در عین حال سودآوری را از طریق افزایش ترکیب محصولات و بهبودهای عملیاتی کلی بهبود بخشد.
شرکت تازه تأسیس LG Eco Solution با هدف توسعه سریع کسب و کار تهویه مطبوع ال‌جی به یک شرکت برتر جهانی با بهره‌گیری از رقابت فناوری اصلی خودش در اجزای کلیدی مانند موتورها و کمپرسورها شکل گرفته است. این شرکت بر ایجاد سیستم‌های تولیدی خود پایدار و توسعه راهکارهای خاص منطقه‌ای تمرکز خواهد کرد. این شرکت راهکارهای جامع بهینه‌سازی شده برای فضاهای مختلف از جمله تأسیسات صنعتی، تجاری، عمومی و مسکونی از چیلرهای بزرگ تا تهویه مطبوع تجاری و مسکونی را ارائه می‌دهد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید