۱۸ دی ۱۴۰۲

ال‌جی درآمد اولیه سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) به‌تازگی نتایج اولیه از درآمد خودش در سه‌ماهه چهارم و کل سال 2023 را اعلام کرد.

ال‌جی درآمد تلفیقی سالانه 84 تریلیون وون را گزارش کرده و برای سومین سال متوالی به بالاترین درآمد سالانه و سود عملیاتی سالانه 3.5 تریلیون وون دست پیدا کرده است. این ارقام عملکرد تجاری انعطاف‌پذیری را نشان می‌دهند که در حال نزدیک شدن به نتایج مشاهده شده در دوره قبل است، آن هم علیرغم چالش‌های ناشی از بهبود رکود اقتصادی و همچنین افزایش رقابت در بازار.

بالا بودن تاریخی درآمد سالانه را می‌توان به پایه‌های قوی کسب‌وکارهای اصلی ال‌جی و رشد تجربه در بخش‌های B2B نسبت داد. شایان ذکر است که نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) درآمد ال‌جی در سه سال گذشته بیش از ۱۳ درصد است. علاوه بر این، سود عملیاتی سالانه قابل قبولی نیز وجود دارد که به سطوح قابل مقایسه با سال قبل رسیده است.

عملکرد مدیریت مؤثر ال‌جی در مواجهه با یک محیط خارجی چالش‌برانگیز بسیار قابل توجه است که آن را در صنعت متمایز می‌کند. تلاش‌های استراتژیک برای افزایش سبد کسب‌وکار، از جمله شناسایی زودهنگام نقاط عطف بازار برای ایجاد رشد بالا در بخش‌های B2B نقشی بسیار اساسی داشتند. نوآوری مدل کسب‌وکار، مانند تنوع بخشیدن به مشاغل سخت‌افزاری و مشاغل خدمات مبتنی بر پلتفرم نیز به حفظ سودآوری پایدار کمک کردند.

در تجارت لوازم‌خانگی و راهکارهای هوا، انتظار می‌رود که ال‌جی به درآمد سالانه ۳۰ تریلیون وون دست پیدا کند. رویکردهای استراتژیک بازار مانند گسترش حجم خط تولید و همچنین حفظ رهبری برتر برای پاسخگویی به تقاضاها نقشی بسیار مهمه در این موفقیت داشتند. گسترش B2B در بخش‌هایی همچون محصولات HVAC، قطعات و لوازم توکار نیز در رشد کلی کمک کردند. در آینده، ال‌جی تلاش‌های خودش را روی تقویت شایستگی‌های اصلی در رقابت‌پذیری محصول و تولید متمرکز خواهد کرد و این در حالی است که تغییرات در مدل‌های کسب‌وکار شامل عرضه مستقیم به مصرف‌کننده (D2C) و اشتراک‌ها را سرعت می‌بخشد تا برای آینده آماده شود. این شرکت همچنین تلاش‌ها را برای توسعه راهکارهای خانه‌های هوشمند خود که منعکس‌کننده ارزش Zero Labor Home هستند را با گسترش لوازم‌خانگی مجهز به سیستم عامل‌ها تسریع خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود که کسب‌وکارهای راهکار قطعات خودرو در عرض یک دهه پس از تأسیسش از درآمد سالانه ۱۰ تریلیون وون فراتر برود و به یکی از کسب‌وکارهای اصلی ال‌جی تبدیل شود. متوسط نرخ بهره‌برداری از تأسیسات تولیدی از سال گذشته از ۱۰۰ درصد فراتر رفته است که باعث رشد می‌شود. از سال جاری، ال‌جی تلاش‌ها برای ایمن کردن قابلیت‌ها در روند رو به رشد خودروهای مبتنی بر نرم‌افزار را تشدید می‌کند. این شرکت با بهره‌گیری از فناوری‌های متمایز موجود در لوازم‌خانگی و فناوری اطلاعات خودش قصد دارد تا تجربیات داخل خودرو را افزایش بدهد و در عین حال نیز به کارایی و هم‌افزایی کل کسب‌وکار از جمله قطعات خودروهای برقی و چراغ‌های جلو سرعت ببخشد.

با وجود چالش‌ها در بازارهای کلیدی مانند اروپا، شرکت سرگرمی خانگی رشد معناداری در محتوا و خدمات webOS را تجربه کرده است. امسال گسترش اکوسیستم webOS فراتر از تلویزیون‌ها گسترش پیدا می‌کند و مانیتورهای هوشمند، اطلاعات سرگرمی داخل خودرو و سایر حوزه‌ها را در بر می‌گیرد و دامنه کسب‌وکار را افزایش می‌دهد. از منظر محصول نیز ال‌جی به طور قابل‌توجهی خط تولید محصولات OLED و QNED را تقویت می‌کند تا بتواند پیش‌گام بازار باشد.

شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی نیز بر تجاری‌سازی اولیه حوزه‌های کلیدی مانند شارژر EV و روباتیک تمرکز کرده است. این بخش به‌عنوان بخشی پیشرو در زمینه تجارت B2B ال‌جی، به دنبال تسریع تغییر از عرضه محصولات واحد به سمت یکپارچه‌سازی و ارائه راهکارهای متناسب است. با توجه مقدار قابل‌توجه کسب‌وکارهای جدید درون سازمان، سرمایه‌گذاری‌ها برای آمادگی‌های آینده به جای عملکرد مدیریت کوتاه‌مدت در اولویت قرار دارند.

ذکر این نکته ضروری است که این ارقام نشان دهنده سود تلفیقی بر اساس استانداردهای گزارشگری مالی بین‌المللی کره است و به‌عنوان خدماتی برای سرمایه‌گذاران ارائه می‌شوند، آن هم قبل از اینکه ال‎‌جی الکترونیکس نتایج نهایی درآمد خودش را منتشر کند. نتایج نهایی و رسمی از جمله سود خالص سال ۲۰۲۳ و عملکرد مدیریتی هر شرکت در اواخر این ماه اعلام می‌شود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید