۰۷ مرداد ۱۴۰۲

ال‌جی نتایج مالی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) به‌تازگی درآمد تلفیقی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ میلادی را ۲۰ تریلیون وون با سود عملیاتی ۷۴۱.۹ میلیارد وون اعلام کرده است.

با کسب این درآمد، شرکت ال‌جی توانست بهترین درآمد سه ماهه دوم را در تاریخ خودش به ثبت برساند. نتایج مالی سه ماهه دوم سال نشان‌دهنده موفقیت استراتژی این شرکت است که باعث رشد مستمر و تقویت رقابت‌پذیری تجاری آن می‌شود. رکورد درآمد منعکس‌کننده اقدامات شرکت برای بهبود اساسی کسب‌وکار خود با دنبال کردن مشاغل خدماتی جدید مبتنی بر پلتفرم و گسترش مستمر بخش‌های تجارت به تجارت (B2B) است. سودآوری نیز خوب بوده اگرچه درآمد عملیاتی ۶.۳ درصد کمتر از سه ماهه دوم سال گذشته بود که عمدتاً به دلیل تأمین یکجا در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ بوده است.

این شرکت قصد دارد تا با بهینه‌سازی کارایی‌ها و برآورده کردن پیشگیرانه تقاضاهای بازار از طریق پیش‌بینی افزایش تقاضا و رقابت‌پذیری تولید، پیشرفت‌های سودآور بیشتری را داشته باشد. ال‌جی همچنین قصد دارد تا به طور مداوم فروشگاه برند آنلاین خودش و همچنین کسب‌وکارهای مستقیم به مصرف‌کننده را تقویت کند.

شرکت لوازم خانگی و راهکار هوای ال‌جی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ ۷.۹۹ تریلیون وون درآمد و سود عملیاتی ۶۰۰.۱ میلیارد وون را به ثبت رساند. با وجود تشدید شرایط بازار، این واحد تجاری به دلیل افزایش فروش محصولات پرتقاضا همچون تهویه مطبوع و محصولات دارای پمپ حرارتی کارآمد، سودآوری بالایی را به ثبت رسانده است. سود عملیاتی نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده که منعکس‌کننده مدیریت ساختار هزینه به شکلی کارآمد است.

با افزایش تقاضا برای تکنولوژی‌های سبز در اروپا، آمریکای شمالی و سراسر جهان، شرکت لوازم خانگی و راهکار هوای ال‌جی از نوآوری‌های بسیار کارآمد خودش همچون پمپ‌های حرارتی و ESS برای سودآوری بیشتری استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، این شرکت روند برقی‌سازی را فرصتی برای رشد بیشتر در آینده تجارت HVAC می‌بیند. در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، این شرکت لوازم خانگی جدید ال‌جی LG ThinQ UP 2.0 را عرضه خواهد کرد که همراه با ویژگی‌های شخصی‌سازی، اشتراک‌ها و خدمات خواهند بود. برخی از لوازم خانگی انبوه نیز در پاسخ به تغییرات بازار گسترش خواهند یافت. این شرکت قصد دارد با ترکیب مدل‌های کسب‌وکار مبتنی بر خدمات با رقابت‌پذیری محصولات متمایز، تغییر در صنعت لوازم خانگی را رهبری کند و در عین حال، به تلاش‌هایش برای افزایش کارایی در تولید، خرید و تدارکات برای سودآوری پایدار ادامه بدهد.

شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ به درآمد ۳.۱۵ تریلیون وون و سود عملیاتی ۱۲۳.۶ میلیارد وون دست پیدا کرده است. از آنجایی که شرایط تجاری چالش‌برانگیز برای صنعت لوازم الکتریکی مصرفی در سراسر جهان ادامه دارد، این شرکت به تمرکز خود روی بهبود کارایی عملیاتی و بهبود سودآوری از طریق رشد تجارت محتوا و خدمات مبتنی بر پلتفرم تلویزیون هوشمند webOS خودش متمرکز شده است.

این شرکت به دنبال آن است تا با گسترش محتوا، خدمات و تبلیغات در محصولات متفاوت، مجموعه کسب‌وکار تلویزیون خودش را به یک «ارائه دهنده خدمات رسانه‌ای و سرگرمی» تغییر بدهد. این واحد تجاری همچنین قصد دارد تا با عرضه تلویزیون ۹۷ اینچی LG SIGNATURE OLED M که اولین تلویزیون بی‌سیم جهان با فناوری Zero Connect است، رهبری خودش در بازار تلویزیون‌های فوق بزرگ را تقویت کند. علاوه بر این، فروش گسترده تلویزیون‌های محبوب و تازه Lifestyle Screens نیز باعث شده تا ال‎‌جی حضوری قدرتمند در بازار تلویزیون جهانی داشته باشد.

شرکت راهکار قطعات خودرو ال‌جی در سه ماهه دوم سال به درآمد ۲.۶۶ تریلیون وون دست پیدا کرده که بالاترین درآمد در سه ماهه دوم در تاریخ این شرکت محسوب می‌شود. با این حال، سود عملیاتی ۸۹.۶ میلیارد وون بدون احتساب برخی از هزینه‌ها سبب شده تا از نظر عملکرد تجاری بالاترین سود عملیاتی سه ماهه دوم باشد. اما پس از اینکه حاشیه سود عملیاتی ۱۵۱ میلیارد وون شرکت از تأمین یکجا مربوط به فراخوان شرکت ژنرال موتورز محاسبه نشود، این شرکت ضرر عملیاتی ۶۱.۲ میلیارد وون را به همراه داشته است. این موضوع نیز منعکس‌کننده افزایش هزینه‌های مواد اولیه در طول دوره فراخوان بوده است.

این واحد تجاری با تمرکز بر گسترش کسب‌وکار از طریق گسترش تجارت ارزش‌افزوده بالا و عملکرد بالا، به رشد خود ادامه خواهد داد. انتظار می‌رود که سفارشان معوقه شرکت تا پایان سال به ۱۰۰ تریلیون وون برسد که منجر به تبدیل به فروش متوالی و در نتیجه رشد سودآوری می‌شود. از آنجایی که افزایش مستمر تقاضای خودروهای الکتریکی در آینده دور از انتظار نیست، این شرکت به طور فعالانه به دنبال فرصت‌های جدید در حوزه حمل‌ونقل همچون رانندگی خودکار، راهکارهای نرم‌افزاری و محتوایی است و این در حالی است که با گسترش بخش محصولات با ارزش‌افزوده و عملکرد بالا که به مشتریان کلیدی صنعت خودرو در سراسر جهان عرضه می‌شوند، سودآوری پایدار خودش را تضمین خواهد کرد.

شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی نیز با کسب فروش ۱.۳۳ تریلیون وون و سود عملیاتی ۲.۶ میلیارد وون بهبود در فروش را تجربه کرده است. به دلیل کاهش مداوم تقاضا برای محصولات فناوری اطلاعات، درآمد و سود عملیاتی این شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی کاهش داشته است. انتظار می‌رود که از سه ماهه سوم سال تقاضا برای محصولات فناوری اطلاعات بهبودی تدریجی داشته باشد. در این میان، ال‌جی قصد دارد به طور فعال فروش مانیتور و لپ‌تاپ‌های مجهز به ویژگی‌های گیمینگ و همچنین نمایشگرهای OLED را افزایش بدهد. در تجارت نمایشگرهای تجاری نیز این شرکت به دنبال فرصت‌هایی برای رشد بیشتر است و این فرصت‌ها نیز شامل راهکارهای سفارشی برای بازارهای مختلفی همچون صنعت مهمان‌نوازی، بخش سلامت، آموزش، هتل‌داری و همچنین شرکتی است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید