۰۷ بهمن ۱۴۰۲

ال‌جی نتایج مالی سال 2023 را اعلام کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) نتایج مالی خودش در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرده که در آن به درآمد تلفیقی ۸۴.۲ تریلیون وون و سود عملیاتی ۳.۵۵ تریلیون وون دست پیدا کرده است. این سومین سال متوالی است که این شرکت در درآمد سالانه خودش رکوردشکنی می‌کند. سود عملیاتی نیز بسیار خوب بوده و در حال بازگشت به سطح قبل از دوره توقف تقاضاها است.

علی‌رغم عوامل خارجی چالش‌برانگیزی همچون رکود اقتصادی و کاهش تقاضا، کسب‌وکار اصلی لوازم‌خانگی ال‌جی و تجارت روبه‌رشد قطعات خودرو انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی از خود نشان داده‌اند و رشد مداومی را برای هشت سال متوالی ثبت کردند. مجموعه درآمد این مشاغل در سال گذشته از ۴۰ تریلیون وون فراتر رفته که افزایش قابل‌توجهی از ۱۸ تریلیون وون در سال ۲۰۱۵ داشته است. در همین مدت نیز درصد مجموع این دو کسب‌وکار در درآمد سالانه از ۳۲.۵ درصد به ۴۷.۸ درصد افزایش داشته است.

این عملکرد ناشی از تلاش‌های استراتژیک ال‌جی برای ارتقا سبد کسب‌وکار خودش است. این شرکت با شناسایی زودهنگام نقاط عطف بازار و ادغام مدل‌های تجاری جدید از جمله خدمات اشتراک، توانسته تجارت B2B خودش را با موفقیت گسترش بدهد. علاوه بر این، این مدل کسب‌وکار محتوا و خدمات نوآورانه ال‌جی با بهره‌گیری از پایگاه کاربری گسترده خودش از صدها میلیون محصول در سطح جهان توانسته به سودآوری زیاد کمک کند.

ال‌جی با نگاهی به آینده متعهد به تغییر مستمر خودش از ساختاری مبتنی بر تجارت به ساختاری مبتنی بر رشد و آینده محوری است. امسال این شرکت توانایی‌های خودش را برای شکستن محدودیت‌ها متمرکز کرده تا بتواند پتانسیل تجاری خودش را به حداکثر برساند. ال‌جی با هدایت شرکت تازه تأسیس Overseas Sales & Marketing برای رشد بیشتر و پوشش گسترده محصولات، به‌ویژه در بازارهای نوظهور تلاش خواهد کرد که فرصت‌های رشد بیشتری دارند.

شرکت LG Home Appliance & Air Solution به درآمد سالانه ۳۰.۱۴ تریلیون وون رسیده که هشت سال متوالی رشد و آغاز دوره ۳۰ تریلیون وونی را رقم زده است. معرفی مدل‌های تجاری جدید از جمله خدمات اشتراک و گسترش سهم B2B در حوزه‌هایی همچون HVAC، قطعات و راهکارهای توکار کمک زیادی به این رشد کردند. سود عملیاتی نسبت به سال قبل بیش از ۷۶ درصد افزایش داشته و به ۲.۰۸ تریلیون وون رسیده است.

در سال جاری نیز شرکت مدل کسب‌وکار خودش را به سمت آینده محوری سوق خواهد داد که شامل ابتکارات مستقیم به مصرف‌کننده خواهد بود. هدف از آن گسترش استقرار سیستم عامل‌های لوازم‌خانگی و گسترش خدمات اشتراک به بازارهای بین‌المللی است. علاوه بر این، پیشرفت سریعی که در ساخت راهکارهای خانه هوشمند وجود خواهد داشت نیز ارزش خانه بدون زحمت را منعکس می‌کند. این شرکت از نظر محصولات به دنبال حفظ رویکرد استراتژیک خودش برای استحکام بخشیدن به رهبری برتر محصولات کلیدی مانند ماشین‌های لباسشویی و یخچال فریزر است. برای حفظ رشد مداوم در بخش B2B به‌ویژه بخش‌هایی همچون HVAC نیز این شرکت به دنبال آن است تا با ایجاد یک عملیات تجاری کامل و بومی که شامل توسعه محصول، تولید و فروش آن می‎‌شود و همچنین با تمرکز روی ترندهای روز همچون الکتریکی سازی در مناطقی همچون اروپا و آمریکا شمالی، توانایی‌های خودش را تقویت کند.

شرکت راهکارهای قطعات خودرو ال‌جی به درآمد سالانه ۱۰.۱ تریلیون وون و سود عملیاتی ۱۳۳ میلیارد وون دست پیدا کردند. این شرکت در دهمین سال از تأسیس خودش نه‌تنها از مرز ۱۰ تریلیون وون فراتر رفته بلکه هشت سال متوالی است که رشد را به ثبت رسانده است. سهم کل درآمد تلفیقی به ۱۲ درصد افزایش یافته است. امسال، این شرکت به دنبال رشد خارجی، افزایش سفارش‌ها و همچنین رشد کیفی در عملیات خودش است. در بخش اطلاعات سرگرمی داخل خودرو نیز این شرکت در پاسخ به نیازهای تولیدکنندگان تلاش‌هایی را برای گسترش توانایی‌های خودش در حوزه وسایل نقلیه مبتنی بر نرم‌افزار انجام داده است. این شرکت با تکیه بر فناوری متمایز خودش که در بخش‌های لوازم‌خانگی و فناوری اطلاعات به دست آورده، به دنبال ارتقا تجربه مشتری در داخل خودرو است. در حوزه e-Powertrain نیز این شرکت روی تقویت قابلیت‌های محصول و تثبیت اولیه پایگاه‌های تولید خارج از کره متمرکز شده تا بتواند به خواسته‌های مشتریان پاسخ بدهد. علاوه بر این، در بخش چراغ‌ها نیز برنامه‌هایی برای گسترش سفارش‌های محصولات ممتاز و بهبود کارایی عملیاتی وجود دارد.

شرکت LG Home Entertainment درآمد سالانه ۱۴.۲ تریلیون وون و سود عملیاتی ۳۶۲ میلیارد وون را ثبت کرده است. کسب‌وکار محتوا و خدمات مبتنی بر پلتفرم webOS جایگاه خودش را به‌عنوان منبع درآمد جدیدی مستحکم کرده و افزایش قابل‌توجهی در سود عملیاتی نسبت به سال قبل داشته است. در میان تقاضاهای کم برای محصولات ممتاز مانند OLED درآمد اندکی کاهش داشته است. با پیش‌بینی بهبود تدریجی تقاضای تلویزیون در سال جاری، این شرکت به دنبال تقویت هر دو خط محصولات OLED و QNED خودش است تا بازار را در دست بگیرد. به طور هم‌زمان این شرکت در حال تسریع گذارش به سمت شرکت رسانه‌ای و سرگرمی است. در سال جاری، کسب‌وکار پلتفرم webOS درآمدزایی قابل‌توجهی خواهد داشت.

شرکت LG Business Solutions درآمد سالانه ۵.۴ تریلیون وون و زیان عملیاتی ۴۲ میلیارد وون را ثبت کرده است. کاهش تقاضا در بازار فناوری اطلاعات و همچنین کاهش سرمایه‌گذاری شرکت‌های کلیدی باعث شد تا درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته کاهشی جزئی داشته باشد. افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های آینده محور مانند رباتیک و شارژ وسایل نقلیه برقی سودآوری بیشتری خواهد داشت. امسال این شرکت خودش را با محصولات فناوری اطلاعات همچون مانیتورهای گیمینگ و لپ‌تاپ LG gram Pro توانسته رقابتی‌تر کند و همچنین به طور فعال به دنبال فرصت‌های تجاری در بخش‌های مختلفی همچون سازمان‌های دولتی و مدارس است. این شرکت به‌عنوان پیش‌گامی در تجارت B2B ال‌جی، به دنبال تسریع گذار از عرضه محصولات تکی به ارائه یکپارچه‌سازی و راهکارهای همسو با محصولات است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید