۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

ال‌جی نتایج مالی سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) درآمد تلفیقی سه ماهه اول سال 2024 میلادی را 21.09 تریلیون وون و سود عملیاتی را 1.33 تریلیون وون اعلام کرد. بخش لوازم‌خانگی این شرکت با دستیابی به درآمد رکوردشکن و حاشیه سود دو رقمی، پیش‌گامی جهانی خودش را نشان داد. بخش قطعات خودروهای برقی، محرک اصلی رشد آینده این شرکت نیز به گسترش مداوم خود ادامه داده است. هر دو بخش تلویزیون و راهکارهای تجاری رشد فروش سال به سال را تجربه کردند و نسبت به سه ماهه قبل سود بازگشتی داشتند.

ال‌جی علی‌رغم عبور از شرایط چالش‌برانگیز اقتصاد کلان مانند قیمت بالای کالاها، نرخ‌های نوسان ارز، افزایش نرخ‌های بهره و تأخیر در بهبود تقاضا، به بالاترین درآمد کل خود در سه ماهه اول دست پیدا کرد. این نقطه عطفی بر اثر بخشی پیاده‌سازی مدل‌های تجاری پایدار مانند خدمات اشتراک و بهره‌برداری از فرصت‌های رشد در بخش امیدوارکننده B2B تأکید می‌کند. تمرکز ال‌جی روی ویژگی‌های متمایز مانند هوش مصنوعی، بهره‌وری انرژی و طراحی مشتری محور، رقابت‎‌پذیری آن را در بازار تقویت کرده است. علاوه بر این، رویکرد استراتژیک ارائه محصولات متنوع و ساختارهای قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیر، این شرکت را قادر می‌سازد تا با موفقیت روندهای تقاضای قطبی شده را پیش ببرد.

سود عملیاتی برای پنجمین سال متوالی از یک تریلیون وون فراتر رفت که نشان‌دهنده عملکرد قوی ال‌جی در مواجه با تشدید رقابت در بازار است. تمرکز این شرکت بر تجارت محتوا و خدمات و فروش مستقیم به مصرف‌کننده از طریق فروشگاه آنلاین برند (OBS) باعث رشد کیفی شده است. تلاش‌ها برای تثبیت مواد خام و هزینه‌های لجستیک، همراه با انعطاف‌پذیری  تولید، سودآوری را بیشتر تقویت کرده است.

شرکت راهکار هوا و لوازم‌خانگی ال‌جی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ درآمد ۸.۶ تریلیون وون و سود عملیاتی ۹۴۰.۳ میلیارد وون را به ثبت رسانده است. این نشان‌دهنده افزایش قابل توجه ۷.۲ درصدی درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است که رکورد جدیدی را برای عملکرد سه ماهه اول سال ثبت کرده است. سود عملیاتی با حاشیه عملیاتی ۱۰.۹ درصد به دومین سود عملیاتی بالا در تاریخ این شرکت تبدیل شده که نشان‌دهنده رقابت‌پذیری جهانی استثنایی این شرکت است.

کسب‌وکار لوازم‌خانگی ال‌جی با فناوری‌های اصلی خودش به‌ویژه موتورها و کمپرسورهای خودش همچنان به نوآوری در بازار ادامه می‌دهد. با تعهد به رهبری صنعت، ال‌جی در ابتکارات متحول‌کننده مانند خدمات اشتراک محصول و پیشبرد مفهوم لوازم «هوش مهربان» پیش‌گام است. این نوآوری‌ها برای همدلی و پاسخگویی مؤثر به نیازهای مشتری طراحی شدند. علاوه بر این، ال‌جی به طور استراتژیک در حال گسترش سرمایه‌گذاری B2B خودش از جمله راهکارهای توکار و HVAC است تا از فرصت‌های رشد در حال ظهور بهره ببرد.

شرکت راهکارهای قطعات خودرو ال‌جی درآمد سه ماهه اول سال خودش را ۲.۶۶ تریلیون و سود عملیاتی آن را ۵۲ میلیارد وون گزارش کرده است که نشان‌دهنده افزایش ۱۱.۵ درصدی نسبت به سال قبل است. تبدیل مداوم سفارش‌های عقب افتاده به درآمد به طور پیوسته در حال سرعت گرفتن است. با وجود سرمایه‌گذاری‌های مداوم در سایت‌های تولید خارج از کشور برای انجام سفارش‌های جدید و پاسخگویی به تقاضاهای OEM، این شرکت سودآوری پایدار خودش را حفظ کرده و از صرفه‌جویی سود برده است.

در حالی که انتظار می‌رفت کاهش جزئی در رشد اخیر تقاضای خودروهای برقی وجود داشته باشد، تقاضا برای قطعات خودروهای برقی با ارزش افزوده بالا به طور پیوسته در حال افزایش است. ال‌جی با ایجاد مجموعه‌ای متعادل، از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخل خودرو گرفته تا پیشرانه‌ها و چراغ‌های جلویی، به طور فعال در حال واکنش به پویایی‌های بازار است. هدف این شرکت تضمین رشد درآمد پایدار و پایه سود پایدار با سازگاری فعال با این تغییرات بازار است.

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی درآمد سه ماهه اول ۳.۴۹ تریلیون وون و سود عملیاتی ۱۳۲.۲ میلیارد وون را گزارش کرده است. این نشان‌دهنده افزایش ۴.۲ درصدی درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است که ناشی از افزایش تقاضا برای تلویزیون در اروپا و عرضه موفق مدل‌های جدید سال ۲۰۲۴ است. سود عملیاتی مثبت ناشی از عملکرد قوی کسب‌وکار محتوا و خدمات webOS در کنار فروش محصولات سنتی بوده است. علی‌رغم چالش‌هایی مانند افزایش قیمت پنل‌های LCD، این شرکت به طور مؤثر سودآوری را مدیریت کرده است.

با نگاهی به آینده، بهبود تدریجی تقاضای بازار تلویزیون در نیمه دوم سال پیش‌بینی می‌شود. استراتژی ال‌جی بر گسترش استفاده از تلویزیون‌های OLED و LCD QNED در سطح جهانی است و در عین حال به طور مداوم سعی دارد تا سودآوری در کسب‌وکار پلتفرم webOS را افزایش بدهد که برای رشد سریع مناسب است.

شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی گزارش داده که در سه ماهه اول سال درآمد ۱.۵۷ تریلیون وون به دست آورده که نسبت به سال گذشته ۶.۵ درصد افزایش داشته است و سود عملیاتی آن نیز ۱۲.۸ میلیارد وون بوده است. عرضه لپ‌تاپ‌های جدید LG gram که مجهز به هوش مصنوعی هستند و هم‌زمان با فصل‌های تحصیلی و ثبت نام، بازخورد مثبتی را در بازار به همراه داشت. علاوه بر این، فروش محصولات نمایشگر تجاری از جمله تخته‌های هوشمند و تابلوهای LED نیز رشد داشته‌اند. در حالی که سود عملیاتی نسبت به سه ماهه قبل به محدوده مثبت بازگشته اما نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش جزئی داشته است که ناشی از عواملی مانند افزایش قیمت قطعات و تشدید رقابت است.

امسال انتظار می‌رود که به طور کلی بازار آی‌تی همان سطح تقاضای سال گذشته را داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود که در بخش نمایشگرهای تجاری اندکی رشد به چشم بخورد. انتظار می‌رود که تقاضا برای محصولات فناوری اطلاعات با مشخصات بالا مانند نمایشگرهای بازی و تابلوهای LED افزایش پیدا کند. ال‌جی قصد دارد تا با محصولات استراتژیک فناوری اطلاعات متناسب با نیازهای مشتری، نمایشگرهای OLED با ویژگی‌های گیمینگ و همچنین محصولات LED ممتاز بازار را در دست بگیرد. تلاش‌ها برای توسعه فعالانه کسب‌وکارهای جدید امیدوارکننده مانند رباتیک و شارژ خودروهای برقی نیز همچنان ادامه دارند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید