۱۸ فروردین ۱۴۰۳

ال‌جی نتایج اولیه درآمد سه ماهه اول سال 2024 را اعلام کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) به‌تازگی نتایج اولیه درآمد سه ماهه اول سال 2023 میلادی را اعلام کرده است که درآمد تلفیقی 21.09 تریلیون وون و سود عملیاتی 1.33 تریلیون وون است.

این شرکت بیشترین درآمد در سه ماهه اول تاریخ خودش را به ثبت رسانده است. اجرای مدل‌های کسب‌وکار نوآورانه مانند خرید اشتراک به همراه گسترش عملیات B2B در غلبه بر چالش‌هایی مانند تأخیر در بازیابی تقاضای بازار بسیار مهم بوده است. از نقطه نظر محصول نیز استراتژی ال‌جی برای افزایش محدوده محصول و قیمت مجموعه‌های مختلف آن در پاسخ به قطبی شدن تقاضای بازار، اثر بخشی قابل‌توجهی را نشان داده است. این استراتژی همراه با تعهد این شرکت به حفظ رقابت قوی در بازار ممتاز با تأکید بر عوامل منحصربه‌فردی همچون هوش مصنوعی، نقش بسیار مهمی در دستیابی به این رقم چشمگیر داشته است.

سود عملیاتی سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی برای پنجمین سال متوالی از سال ۲۰۲۰ تاکنون از ۱ تریلیون وون فراتر رفته است. تجارت محتوا و خدمات این شرکت که از صدها میلیون دستگاه توزیع شده در سطح جهانی به‌عنوان یک پلتفرم استفاده می‌کند و همراه با فروش D2C باعث رشد کیفی و افزایش سهم آن در سود عملیاتی شرکت شدند. اقداماتی همچون تخصیص منابع، تثبیت مواد خام و هزینه‌های لجستیک و اطمینان از انعطاف‌پذیری سیستم عملیات تولید جهانی نیز در حفظ سودآوری پایدار نقش داشته است.

در تجارت لوازم‌خانگی و راهکار هوا، محصولات جدیدی همانند سیستم مراقبت از لباس LG Styler، LG WashCombo All-in-One و همچنین LG WashTower باعث رشد شده‌اند و بازخورد مثبتی از بازار دریافت کردند. استراتژی گسترش محصولات برای آورده کردن ویژگی‌های منطقه‌ای و تغییرات تقاضا در بازارهای بین‌المللی موفقیت‌آمیز بوده است. این شرکت همچنین در حال توسعه کسب‌وکار B2B خودش است که شامل محصولات HVAC، لوازم توکار و راهکارهای قطعات است.

ال‌جی قصد دارد با معرفی خدمات اشتراکی که به مشتریان امکان می‌دهد تا لوازم‌خانگی و خدمات مدیریت محصول متناسب با سبک زندگی خودشان را انتخاب کنند، تغییر در لوازم‌خانگی را تسریع ببخشد. علاوه بر این، همان‌طور که هوش مصنوعی نقش خودش را در دنیای الکترونیک گسترش می‌دهد، شرکت ال‌جی هوش مهربان را درون دستگاه‌ها و خدمات خودش گنجانده است تا از این طریق، تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای مشتری به ارمغان بیاورد که فراتر از هوش مصنوعی ساده است و تفکر و همدلی بیشتری را نسبت به مشتریان ارائه می‌دهد.

در کسب‌وکار راهکارهای قطعات خودرو، انباشته‌ای مطمئن از سفارش‌ها باعث رشد تدریجی فروش می‌شود. انتظار می‌رود که حجم سفارش‌ها در نیمه اول سال جاری از ۱۰۰ تریلیون وون فراتر برود که نسبت به محدود ۹۰ تریلیون در پایان سال گذشته افزایش داشته است. برای کسب‌وکار اطلاعات سرگرمی داخل خودرو، یکی از عوامل اصلی فروش، تأکید امسال روی تقویت قابلیت‌های نرم‌افزاری و گسترش طیف محصولات منحصربه‌فرد است. سرمایه‌گذاری مشترک LG Magna e-Powertrain که در سال گذشته به سودآوری دست پیدا کرده بود، آماده است تا با تضمین سفارش‎‌های اضافی از بازارهای اروپا و آسیا، رشد خودش را تسریع ببخشد. هم‌زمان نیز شرکت ZKW که یک شرکت تابعه متخصص در زمینه چراغ‌های جلو خودرو است، در حال توسعه قابلیت‌های محصولات جدید و در عین حال بهینه‌سازی ساختار تجاری خودش است.

کسب‌وکار سرگرمی‌های خانگی نیز با ارائه تلویزیون‌های OLED سال ۲۰۲۴ مجهز به عملکرد پیشرفته هوش مصنوعی و همچنین گسترش محتوا و خدمات webOS به رشد معنادارش ادامه می‌دهد. از سال جاری این شرکت به طور فعال استراتژی دو طرفه‎‌ای را با خط تولید محصولات OLED و محصولات QNED به کار خواهد گرفت تا بازار محصولات ممتاز را در دست بگیرد. علاوه بر این، کسب‌وکار پلتفرم webOS نیز در سال جاری به یک تجارت برجسته و سودآور تبدیل خواهد شد.

راهکارهای تجاری به نوآوری در تجربه مشتری از طریق محصولات استراتژیک مانند LG gram جدید ادامه می‌دهد که با جدیدترین عملکردهای هوش مصنوعی روی دستگاه و مانیتورهای بازی ارائه می‌شود. امسال این شرکت جایگاه خودش در بازار رقابتی نمایشگرهای تجاری نشان می‌دهد و به سرمایه‌گذاری در موتورهای رشد آینده مانند بخش ربات‌ها و شارژ وسایل نقلیه الکتریکی ادامه خواهد داد و به‌کارگیری زودهنگام کسب‌وکارهای جدید و امیدوارکننده را سرعت می‌بخشد.

این ارقام سود تلفیقی این شرکت بر اساس K-IFRS هستند که به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود تا در آینده نتایج نهایی سود ال‌جی الکترونیکس از جمله سود خالص آن اعلام شود. جزئیات مربوط به هر بخش به‌صورت رسمی اواخر این ماه اعلام خواهد شد.

۱ نظر

حسین ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ پاسخ

شرکت ال جی مانند بسیاری از شرکتهای بزرگ و خوشنام دنیا مرتبادر حال رصد و اصلاح امور است جنبه ریسک پذیری بالا و حرکت مناسب با رفتار بازار راز موفقیت ال جی است استراژی شریک کردن دیگران در فناوریهای خود بمنظور شکوفایی و بقاو ماندگاری فناوری مانند فروش گسترده پنل های OLED ال جی بهبرندهای نه جندان شناخته شده چینی تا لاکچری و گران ترین برند دنیا ( شرکت LOEWE آلمان ) که هنوز تمام محصولات ان در کشور آلمان تولید و قیمت های سرسام اوردی دارد تا رقبای دیرینه ای مانند سامسونگ و سونی و پاناسونیک و گروندیکو … خارج کردن سیستم عامل WEBOS از انحصار و استفاده بیش از ۳۰ برند جهانی از این سیستم عامل کاربر پسند قطعا اگراین نرم افزار دچار تغییراتی گردد که امکان اجرای برنامه های کاربردی اندروید روی ان اجرا گردد قطعا تحول چشمگیری در ان ایجاد خواهد شد کما اینکه مایکروسافت اعلام کرده در اخرین نسخه ویندز فابلیت اجرای اپلیکیشن های اندرویدی فراهم خواهد شد شاید عجیب ترین تصمیم ال جی در ۵ سال اخیر خروج از بازار تلفن های هوشمند باشد که همزمان با عرضه اخرین سری ان در بازار ایران اعلام شد جالب اینجاست رفتار بازار به خاطر قابلیت های اخرین نسخه پرچمدار ال جی بر خلاف انتظار بود بنحوی که در مدت کوتاهی موجودی اخرین سری موبایل ال جی در بازار به اتمام رسید و فروشگاه مرکزی ان در بازار بزرگ چارسو جای خود را به برند شیائومی داد در سالهای اخیر ال جی سیاست خود را از فروش کالاهی اقتصادی به سمت کالاهای با کیفیت بالا تغییر داده و این ئموضوع هر چند باعث افت تیراژ تولید برخی از اقلام مانند لباسشوئی گردیده اما سطح درامدی ال جی را افزایش داده است

نظر دهید