۱۹ فروردین ۱۴۰۳

آینده‌ای پویا و خودکار با ربات‌هایی که برای خدمت ساخته شده‌اند

از بهترین رستوران‌ها تا گسترده‌ترین و پیچیده‌ترین انبارها، ربات‌های خدماتی و صنعتی، صنایع بی‌شماری را از طریق پیشرفت‌های تأثیرگذار و پیشگامانه تغییر شکل می‌دهند که آینده اتوماسیون را یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک می‌کند. افزایش کارایی، بهره‌وری و صرفه‌جویی در هزینه تنها چند مزیت ربات‌های خدماتی و صنعتی هستند.

در همین راستا نیز ال‌جی اخیراً سرمایه‌گذاری استراتژیک خودش را در Bear Robotics انجام داده است چراکه تعهد این شرکت برای ارتقای قابلیت‌های ربات‌های خدماتی را دو چندان می‌کند، حوزه‌ای که یکی از امیدوارکننده‌ترین حوزه‌های تجاری این شرکت است.

پس از چندین سال نوآوری در بخش رباتیک، محصولات LG CLOi به بهترین همراه شما تبدیل شدند و طیف گسترده‌ای از راهکارها همچون LG CLOi ServeBot، LG CLOi GuideBot و LG CLOi CarryBot را شامل می‌شوند.

سیستم تعلیق مستقل LG CLOi ServeBot که روی هر شش چرخ آن نصب شده است این امکان را به آن می‌دهد تا در سطوح ناهموار نیز با اطمینان حرکت کند. همین نیز این ربات را قادر می‌سازد تا به طور ایمن نوشیدنی‌ها و وعده‌های غذایی از جمله سوپ و نودل را حتی در هنگام حرکت روی سطوحی با شیب حداکثر ۵ میلیمتر نیز حمل کند. این محصول مجهز به حسگر LiDAR و دوربین سه بعدی است و این فناوری به این ربات اجازه می‌دهد تا موانع را به‌راحتی تشخیص بدهد و هیچ مشکلی برای محموله‌های ارزشمندش ایجاد نشود.

ربات LG CLOi ServeBot با ارائه راحتی سطح بالایی به صاحبان رستوران به مدت ۱۱ ساعت با شارژ کامل کانر می‌کند و می‌تواند هم به‌صورت خودکار و هم دستی شارژ شود. جدیدترین مدل نیز خدمات بیشتری را ارائه می‌دهد و این به معنای آن است که می‌تواند وظایف خودش را انجام بدهد و به صاحبان مشاغل در کارهای مختلف کمک کند.

جدیدترین ربات LG CLOi ServeBot با اندازه سینی بزرگ شده‌اش، اکنون تا ۴۰ کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند و قادر است تا تمام ظروف مورد نیاز برای غذاهای غربی یا کره‌ای را حمل کند. سینی‌های این ربات پیشرفته بسیار سازگار است و می‌توان به طور کامل آن‌ها را برداشت یا ارتفاع آن را برای تطابق با محیط‌ها یا برنامه‌های مختلف تنظیم کرد. این محصول همچنین متوجه می‌شود که مشتری چه زمانی بشقاب خودش را برداشته است تا بتواند مستقیماً به آشپزخانه بازگردد. از سوی دیگر، اگر سینی پر از ظروف غذا باقی بماند، به طور خودکار به قسمت تعیین شده خود باز می‌گردد.

ربات LG CLOi ServeBot همچنین امکاناتی همچون سیستم مدیریت محتوا (CMS) را دارد که به کاربران امکان می‌دهد تا محتوای مورد نظر خودشان را از طریق موبایل آپلود کنند. از طریق صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی آن نیز مشتریان می‌توانند منو و ویدیوهای سرگرم‌کننده‌ای را شاهد باشند. علاوه بر این، برنامه‌های اندروید را نیز می‌توان روی آن نصب کرد.

ال‌جی فراتر از ربات‌های خدماتی خودش، به طور فعال به نیاز روز افزون به ربات‌ها در محیط‌های صنعتی پاسخ می‌دهد تا آن‌ها بتوانند بهره‌وری و کیفیت را در فرایند تولید افزایش بدهند. این شرکت راهکارهای مختلفی را ارائه می‌دهد که می‌توان از آن‌ها برای اتوماسیون انبار استفاده کرد.

ال‌جی از جدیدترین ربات‌های صنعتی خودش در نمایشگاه MODEX 2024 رونمایی کرده بود که بزرگترین نمایشگاه تجاری لجستیک زنجیره تأمین است و در آتلانتای جورجیا برگزار شده بود. این محصولات شامل خانواده جدید LG CLOi CarryBot از ربات‌های مستقل خودکار (AMR) است که برای پیمایش در طبقات مجتمع‌ها و تحویل محموله‌ها در پیکربندی‌های قابل تنظیم طراحی شده‌اند.

ال‌جی دو نسخه از LG CLOi CarryBot را به نمایش گذاشت که شامل نوع Mounting که دو قفسه برای بسته‌های کوچک‌تر دارد و برای حرکت در فضاهای باریک مناسب است و نوع دیگر نیز Rolltainer است که قادر به حمل بارهای سنگین است. این ماشین کاربردی می‌تواند به سرعت کالاها را در سایت‌های لجستیکی بزرگ با سرعت ۱.۲ متر بر ثانیه حمل کند و این در حالی است که فناوری رانندگی مستقل ال‌جی به نام Fast-X نیز به آن کمک می‌‎کند تا بتواند بهتر حرکت کند.

در واقع، این شرکت تعدادی راهکار برای افزایش کارایی کارخانه نیز ابداع کرده است. Mobile Manipulator نیز یک ربات مفصلی عمودی مبتنی بر رانندگی خودکار است که مشابه حرکات بازوی انسان دارد. برخلاف ربات‌های معمولی که یک کار را به طور مکرر انجام می‌دهند، این دستگاه قادر است تا در خطوط تولید حرکت کند و وظایف مختلفی مانند حمل‌ونقل، مونتاژ محصول و بازرسی را انجام بدهد. یکی دیگر از راهکارهای AMR ال‌جی نیز ربات‌های لجستیک صنعتی است که می‌توانند ۵۰۰ کیلوگرم بار را از یک نقطه به نقطه دیگر ببرند که نه تنها تولید را کارآمد بلکه ایمن نیز می‌کند.

کلمات کلیدی:

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید