۲۲ اسفند ۱۴۰۲

ال‌جی در استارت‌آپ Bear Robotics سرمایه‌گذاری می‌کند

ال‌جی الکترونیکس (LG) در حال انجام سرمایه‌گذاری استراتژیک برای تسریع در پیشرفت قابلیت‎‌های خودش در رباتیک خدماتی است که حوزه تجاری جدید و مهمی برای این شرکت است.

ال‌جی با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیون دلاری، قرارداد خرید سهام برای به دست آوردن سهامی در شرکت Bear Robotics را منعقد کرده است، استارت‌آپی برجسته و مستقر در سیلیکون ولی که در زمینه ربات‌های خدماتی خودران مبتنی بر هوش مصنوعی تخصص دارد.

این سرمایه‌گذاری استراتژیک به جای دنبال کردن اهداف با بازدهی کوتاه مدت، با هدف تقویت سبد محصولات ال‌جی برای رشد بلند مدت است. پس از خرید سهام، این شرکت بیشترین سهم را در این شرکت به صورت تک سهام‌دار در اختیار خواهد داشت.

در نمایشگاه CES 2024، ویلیام چو مدیر عامل ال‌جی درباره چنین سرمایه‌گذاری‌های بالقوه‌ای صحبت کرده بود و اظهار داشت: «در بازار رباتیک خدمات، ما در درجه اول روی بخش‌هایی همانند تحویل و تدارکات تمرکز می‌کنیم. با این حال، ما به دقت در حال بررسی مسیرهای آینده هستیم و امکان سرمایه‌گذاری در سهام یا ادغام و تملک را باز نگه می‌داریم.»

شرکت Bear Robotics در سال ۲۰۱۷ میلادی تحت رهبری مدیر عامل جان ها، مهندس نرم‌افزار ارشد و مدیر فنی سابق گوگل تأسیس شد و به‌خاطر ربات‌های تحویل داخلی مجهز به هوش مصنوعی خودش شهرت دارد که به بازارهای ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن عرضه می‌کند. این شرکت دارای تیمی از مهندسان ماهر از جمله بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری آن با پیشینه‌ای در شرکت‌های برجسته فناوری است. قابل ذکر است که این شرکت به دلیل تخصص خودش در زمینه پلتفرم‌سازی نرم‌افزار رباتیک خدمات، فناوری مدیریت ناوگان ربات و راهکارهای کنترل مبتنی بر ابر توجه‌ها را به خودش جلب کرده است.

پیش‌گامی در رباتیک‌های مبتنی بر نرم‌افزار و افزایش هم‌افزایی در تجارت ربات

ال‌جی خودش را آماده می‌کند تا به سمت رباتیک‌های مبتنی بر نرم‌افزار (SDR) سوق پیدا کند، تغییر از سخت‎‌افزار به نرم‌افزار مشابه آنچه که در صنعت حمل و نقل قابل مشاهده است. در پیش‌بینی رشد آینده، این شرکت متعهد به توسعه ربات‌های خدمات در پلتفرم نرم‌افزاری معماری باز است تا بتواند محیط‌های مختلف را با درک اهمیت استانداردسازی پلتفرم‌های ربات خودران مبتنی بر هوش مصنوعی پاسخگو باشد. ال‌جی با این درک، این سرمایه‌گذاری استراتژیک را فرصتی اساسی برای پیشبرد قابلیت‌های تجاری رباتیک خودش می‌بیند.

ال‌جی با سال‌ها تجربه در تجارت ربات‌ها، تخصص خودش را در استقرار راهکارهای رباتیک در فضاهای تجاری مختلف مانند فرودگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌های خرده‌فروشی، موزه‌ها، انبارهای هوشمند و زمین‌های گلف را به دست آورده است. ال‌جی تأسیساتی را به تولید ربات‌های خدماتی در پارک آینده ال‌جی در گومی اختصاص داده و دارای قابلیت‌هایی در سطح جهانی در مدیریت کیفیت، زنجیره تأمین و خدمات مشتری است.

ال‌جی با ترکیب استعدادهای تحقیق و توسعه و تخصص پلتفرم نرم‌افزاری در کلاس جهانی Bear Robotics با نقاط قوت خودش، تلاش دارد تا در استانداردسازی پلتفرم‎های ربات به منظور کاهش قابل توجه هزینه‌های ورود به بازار و در نتیجه افزایش کارایی عملیاتی و تقویت هم‌افزایی، پیشرو باشد. مدیر اجرایی Bear Robotics یعنی جان ها بیان کرده:

«همان‌طور که اندروید دوران گوشی‌های هوشمند را متحول کرد، پلتفرم‌های باز استاندارد شده نیز برای فعال سازی بازار ربات ضروری هستند.»

ترسیم دوره رشد برای بازار رباتیک خدمات

ال‌جی در سال‌های اخیر به طور استراتژیک منابع را به سمت بخش‌هایی با رشد بالا برای آینده تخصیص داده است که با پویایی بازار و اهمیت استراتژیک مدل‎‌های کسب‌وکار خودش هماهنگ است. سرمایه‌گذاری در Bear Robotics نشان‌دهنده تعهد ال‌جی در تسریع پیشرفت بخش ربات‌های خدماتی خودش است که جزء اصلی استراتژی رشد آینده آن محسوب می‌شود.

ال‌جی کسب‌وکار ربات‌های خودش را به‌عنوان یکی از ستون‌های اصلی آینده خودش پرورش می‌دهد. از زمان استقرار ربات‌های راهنما در فرودگاه بین‌المللی اینچئون در سال ۲۰۱۷، به تدریج راهکارهای متناسب برای محیط‌های تجاری متنوع از جمله عملکردهای تحویل و ضدعفونی در آن اعمال شدند. از سال گذشته، ال‌جی به طور فعال به دنبال گسترش در بازارهای بین‌المللی از جمله ایالت متحده، ژاپن و آسیای جنوب شرقی بوده است.

انتظار می‌رود که بازار رباتیک خدمات با پیشرفت سریع فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و ارتباطات، رشد سریعی را تجربه کند. در مقیاس جهانی، پیش‌بینی می‌شود که بازار از ۳۶.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۱۰۳.۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۶ رشد کند.

سال گذشته، ال‌جی از Future Vision 2030 خودش رونمایی کرد و هدف خودش برای تبدیل شدن به شرکت راهکار زندگی هوشمند را بیان کرد که می‌تواند به طور یکپارچه تجربیات مشتری را در حوزه‌های مختلفی از جمله خانه، تجاری، حمل و نقل و فضاهای مجازی گسترش بدهد. با همسویی با این چشم‌انداز، ال‌جی به دنبال دستیابی به هدفی است که میانگین نرخ رشد و سود عملیاتی هفت درصد یا بیشتر است.

لی سام سو مدیر ارشد استراتژی ال‌جی الکترونیکس تأکید کرده:

«از آنجایی که بازار ربات‌های خدماتی وارد دوره رشد می‌شود، این سرمایه‌گذاری سهام به طور قابل‎‌توجهی به تضمین «برنده برتری رقابتی» برای این شرکت تبدیل می‎‌شود. از دیدگاه میان مدت تا بلند مدت، ما به دنبال توسعه کسب‌وکار رباتیک خود به‌عنوان یک موتور رشد جدید هستیم و فرصت‌های مختلف را از طریق ادغام فناوری‌های پیشرفته مانند هوش مصنوعی و رباتیک بررسی می‌کنیم.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید