۲۳ اسفند ۱۴۰۲

سرمایه‌گذاری ال‌جی در کارخانه‌های هوشمند و راهکارهای اتوماسیون

ال‌جی الکترونیکس (LG) در حال گسترش حوزه تجاری B2B خودش است و با سرمایه‌گذاری در تخصص خودش در زمینه ساخت و راه‌اندازی کارخانه‌های مستقل و هوشمند، گام‌های قابل‌توجهی را در بازار جهانی کارخانه‌های هوشمند برداشته است.

در اوایل سال جاری، ال‌جی بخش تجاری کارخانه هوشمند را در مؤسسه تحقیقات مهندسی تولید (PRI) خودش ایجاد کرد و تجاری‌سازی دارایی‌های نامشهود خودش از جمله فناوری ساخت کارخانه هوشمند و راهکارهای عملیاتی را آغاز کرد. این نوآوری‌ها نیز در MODEX 2024 به نمایش گذاشته خواهند شد، نمایشگاه تجاری برتر تجربه زنجیره تأمین که در آتلانتای جورجیای آمریکا برگزار خواهد شد.

کسب‌وکار کارخانه هوشمند ال‌جی نه‌تنها راهکارهای اتوماسیون تولید را ارائه می‌کند بلکه شامل برنامه‌ریزی تولید مبتنی بر هوش مصنوعی، عملیات و راهکار Digital Twin است. این شرکت قصد دارد تا با ارائه راهکارهای بهینه در تمام مراحل، از برنامه‌ریزی و طراحی کارخانه تا ساخت و بهره‌برداری آن، رقابت تولید مشتریان را افزایش بدهد. علاوه بر این، خدمات مشاوره بهبود مستمر برای ارتقا کارخانه نیز در دسترس خواهد بود.

در راستای چشم‌انداز ال‌جی برای دستیابی به درآمد ۱۰۰ تریلیون وون تا سال ۲۰۳۰، با هدف درآمدی بیش از ۴۰ میلیون وون برای بخش B2B، تجارت کارخانه هوشمند سنگ بنای توسعه B2B ال‌جی خواهد بود. این تلاش بخشی از تمرکز استراتژیک ال‌جی بر روی سه حوزه کلیدی رشد آینده یعنی تسریع مدل‌های تجاری غیر سخت‌افزاری، گسترش کسب‌وکارهای B2B و توسعه حوزه‌های تجاری جدید است.

ال‌جی با تجربه در جنبه‌های مختلف تجارت کارخانه‌های هوشمند از تخصص تولیدی گسترده‌ای در بخش‌های مختلف مانند لوازم‌خانگی، راهکارهای هوا، تلویزیون، قطعات خودرو و رباتیک برخوردار است. علاوه بر این، این شرکت تجهیزات پیشرفته و فناوری ارتباطی از جمله سیستم‌های نظارت یکپارچه مبتنی بر داده‌های بزرگ و سیستم‌های ارزیابی کیفیت پیش‌بینی‌کننده را ارائه می‌کند.

ال‌جی علاوه بر قدرت تولید، فناوری‌های دیجیتالی ضروری برای ساخت فرایندهای خودکار از جمله هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ و اینترنت اشیا (IoT) را به دست آورده است. این شرکت همچنین سیستم تولید هوشمندی را توسعه داده است که در آن، ربات‌ها با قابلیت یادگیری عمیق وظایفی را با راهنمایی راهکار Digital Twin انجام می‌دهند. این راهکار ماشین‌آلات، تجهیزات و سیستم‌های لجستیک واقعی را در یک محیط مجازی شبیه‌سازی می‌کند و یکپارچگی و بهینه‌سازی فرایندهای تولید را تسهیل می‌کند.

این دستاوردها سبب شده تا ال‌جی به‌خاطر فناوری کارخانه هوشمند در سطح جهانی، راهکارهای نرم‌افزاری و اتوماسیون شهرت داشته باشد. شایان ذکر است که LG Smart Park در چانگ‎ون و کارخانه تنسی در آمریکا به‌عنوان کارخانه‌های Lighthouse توسط مجمع جهانی اقتصاد انتخاب شدند.

با این قابلیت‌ها، ال‌جی همکاری با شرکای مختلف را برای اکوسیستم کارخانه هوشمند افزایش می‌دهد. پس از امضای تفاهم‌نامه با LS ELECTRIC برای استقرار سیستم همکاری تجاری کارخانه‌های هوشمند و افزایش سود متقابل، ال‌جی در حال تشکیل اتحادیه‌هایی با شرکای جهانی متعدد برای پیشبرد کارخانه‌های هوشمند از طریق تحلیل ابری و داده‌ها است.

سونگ شی یونگ رئیس بخش تجارت کارخانه هوشمند ال‌جی الکترونیکس بیان کرده:

«با توجه به مجموعه بسیار قوی راهکارهای کارخانه هوشمند ال‌جی، ما متعهد به مشارکت با مشتریان در طول مسیر تولید آن‌ها با ارائه راهکارهای بهینه در تمام مراحل تولید از برنامه‌ریزی و طراحی گرفته تا ساخت و بهره‌برداری هستیم.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید