۱۴ فروردین ۱۴۰۳

نمایش راهکارهای رباتی مجهز به هوش مصنوعی ال‌جی در نمایشگاه MODEX 2024

در نمایشگاه MODEX 2024 که نمایشگاه برتر لجستیک آمریکای شمالی است، ال‌جی تعهد قوی خودش برای برآورده کردن نیازهای در حال تحول صنعت لجستیک یا آماد جهانی را نشان داد. غرفه مستقل این شرکت طیف گسترده‌ای از راهکارهای سفارشی شده برای محیط‌های انبارداری مدرن و کارخانه‌های هوشمند را ارائه داد که از ربات‌های سفارش گیرنده تا سیستم‌های کنترل ربات را شامل می‌شود که از فناوری‌های ارتباطی پر سرعت استفاده می‌کنند.

ربات‌های صنعتی نوآورانه ال‌جی که با هوش مصنوعی کار می‌کنند، سرفصل مجموعه‌ای از راهکارها هستند که می‌توانند به شرکت‌های لجستیک کمک کنند تا از تحول دیجیتال (DX) یکپارچه لذت ببرند. غرفه ال‌جی در نمایشگاه MODEX دارای دو بخش مرکز توزیع و کارخانه هوشمند بود و سناریوهای دنیای واقعی را ارائه می‌دهد که به وضوح ارزش و کارایی عملیاتی‌ای را نشان می‌دهد که ربات‌های ال‌جی می‌توانند داشته باشند.

ربات LG CLOi CarryBot که بازدیدکنندگان بخش مرکز توزیع غرفه را تحت تأثیر قرار داد، رباتی لجستیکی و مجهز به هوش مصنوعی است که قابلیت رانندگی مستقل را دارد و می‌تواند اقلام را در یک مرکز جمع‌آوری و حمل کند. این ربات در دو نوع موجود است که شامل نوع Mounting که قادر به مرتب‌سازی و ذخیره اقلام مختلف است و نوع Rolltainer که قادر به بارگیری و حمل اقلام بزرگ و سنگین است. ربات LG CLOi CarryBot با سرعت ۱.۲ متر بر ثانیه می‌تواند حرکت کند و به‌آرامی کالاها و مواد را در انبارهای لجستیکی گسترده جابه‌جا می‌کند. به لطف فناوری رانندگی خودکار بهینه ال‌جی یا همان Fast-X، این ربات می‌تواند به شکلی ایمن در محل‌های ذخیره‌سازی و ایستگاه‌های کاری حرکت کند و در واکنش به شرایط محیطی نیز سرعت خودش را تنظیم می‌کند.

بازدیدکنندگان از غرفه ال‌جی در نمایشگاه MODEX همچنین فرصت آن را داشتند تا شاهد ربات‌های لجستیک پربار ال‌جی نیز باشند که برای حمل‌ونقل پالت‌های بار تا وزن ۲۵۰ کیلوگرم طراحی شده‌اند. برای مدیریت راحت نیز این ربات‌های حامل پالت شرکت ال‌جی با سیستم‌های مدیریت انبار (WMS) موجود یکپارچه می‌شوند. این امکان تخصیص کارآمد کار را فراهم می‌کند و سیستم WMS می‌تواند اطلاعات سفارش را به هر ربات متصل به سیستم بفرستد و مسیرهای بهینه را به آن‌ها ارائه کند.

در بخش کارخانه هوشمند، ال‌جی ربات‌هایی مانند Mobile Manipulator را به نمایش گذاشته بود که می‌توانند نقش فعالی در افزایش کارآمدی و کارایی در کارخانه‌های هوشمند داشته باشند. ربات Mobile Manipulator که یک ربات متحرک مستقل (AMR) است، برای بهبود بهره‌وری و کنترل کیفیت طراحی شده است. این راهکار دارای بازوهای مفصلی چندتایی است که قادر به انجام طیف وسیعی از اقدامات پیچیده است. برخلاف ربات‌های معمولی که فقط می‌توانند از عهده یک کار بر بیایند، ربات Mobile Manipulator می‌تواند طیف گسترده‌ای از کارها از جمله حمل‌ونقل قطعات، مونتاژ محصولات و انجام بازرسی‌های کیفیت در فرایندهای مختلف را انجام بدهد. این ربات همچنین می‌تواند در صورت لزوم به‌صورت مستقل بین ایستگاه‌های خط تولید حرکت کند.

علاوه بر این، ال‌جی پلتفرم‌ها و راهکارهای لجستیک رباتیک جدید خودش همانند سیستم تولید رباتیک (Flex-RPS) را برای کارخانه‌های هوشمند معرفی کرد. Flex-RPS با استفاده از ربات‌های همکاری که قابلیت حرکت را با ویژگی‌های راهکارهای رباتیک چند مفصلی و تک بازویی ترکیب می‌کنند و می‌توانند بین مناطق مختلف تولید یا تدارکات جابه‌جا شوند و سطح جدیدی از انعطاف‌پذیری و کارایی عملیاتی را ارائه بدهند. علاوه بر این، ال‌جی AMR خودش را به نمایش گذاشت که می‌تواند با افزایش قابلیت‌های بلند کردن پالت به سرعت گردش کار کمک کند.

ال‌جی همچنین راهکارهایی را همراه با شبکه خصوصی 5G ال‌جی معرفی کرده است که در نهایت کارایی عملیاتی لجستیک و کارخانه‌های هوشمند را افزایش می‌دهد. با استفاده از سرعت انتقال سریع و تأخیر کم 5G، این راهکارها نه تنها مسیرهای حرکتی بهینه را برای چندین ربات تدارکاتی ایجاد می‌کنند که هم‌زمان در حال حرکت هستند بلکه از حوادث ایمنی با استفاده از نظارت و کنترل بلادرنگ جلوگیری می‌کنند.

ال‌جی با نمایش خودش در نمایشگاه MODEX 2024 بر تعهدش به راهکارهای نوآورانه پیش‌گام در صنعت لجستیک تأکید کرد. ال‌جی به استفاده از تخصص فناوری و طراحی و درک عمیق خودش از نیازهای مشتریان ادامه خواهد داد تا عصر جدیدی را در اتوماسیون آماد و لجستیک ایجاد کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید