۱۷ دی ۱۴۰۲

ال‌جی از اولین مانیتور گیمینگ QHD با نرخ 480 هرتز در نمایشگاه CES 2024 رونمایی می‌کند

ال‌جی دیسپلی (LG Display) شرکت پیشرو در فناوری‌های نمایشگر در جهان، به‌تازگی اعلام کرده که توسعه نمایشگر ۲۷ اینچی گیمینگ QHD OLED با نرخ تازه‌سازی ۴۸۰ هرتز را به پایان رسانده و قرار است آن را در نمایشگاه CES 2024 به نمایش در بیاورد و عصر تازه‌ای در زمینه نمایشگرهای OLED با نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده بالا را شروع کند.

جدیدترین نمایشگر OLED گیمینگ ال‌جی از فناوری منحصربه‌فرد OLED این شرکت بهره می‌برد که به هر پیکسل اجازه می‌دهد تا نور را به طور مستقل و بدون واحد نور پس‌زمینه ساطع کند تا بتوانند نرخ تازه‌سازی بی‌سابقه ۴۸۰ هرتز، وضوح تصویر QHD (۲۵۶۰×۱۴۴۰) و سریع‌ترین زمان پاسخ‌دهی (۰.۰۳ میلی‌ثانیه) در بین تمام مدل‌های موجود در بازار را ارائه کند و تجربه بازی بهینه‌ای را برای گیمرهای مشتاق فراهم بیاورد.

نرخ تازه‌سازی ۴۸۰ این نمایشگر نشان‌دهنده توانایی آن در تولید ۴۸۰ تصویر در ثانیه است. نرخ تازه‌سازی بالا یک عنصر حیاتی در مانیتورهای گیمینگ به شمار می‌رود چراکه باعث می‎شود گیم‌پلی حتی در هنگام انتقال سریع صحنه روان‌تر و واضح‌تر باشد.

نمایشگرهای گیمینگ OLED ال‌جی دیسپلی از طریق فناوری پیشرفته META تصویر بهتری را ارائه می‌کنند و این در حال است که با استفاده از آرایه لنز میکرو (MLA) نیز تابش نور ارگانیک از پنل اوال‌ای‌دی را به حداکثر می‌رساند و بازتاب نور خارجی در صحنه‌های تاریک‌تر را به حداقل کاهش می‌دهد.

پیکسل‌های OLED گیمینگ ال‌جی کمترین میزان نور آبی را در صنعت نمایشگر دارند و تقریباً به‌اندازه نصف میزان نور ساطع شده از نمایشگرهای ال‌سی‌دی است. این کاهش نور آبی نه تنها خستگی چشم را به حداقل می‌رساند بلکه سوسو زدن را نیز از بین می‌برد و تجربه بازی لذت‌بخش و راحت‌تری را برای گیمرها فراهم می‌آورد.

ال‌جی دیسپلی قرار است نمایشگر ۲۷ اینچی QHD Gaming OLED ۴۸۰ هرتز را در نیمه اول سال جاری میلادی عرضه کند. این در حالی است که این شرکت در نمایشگاه CES 2024 نمایشگرهای گیمینگ اوال‌ای‌دی خودش را در اندازه‌های ۲۷، ۳۱.۵، ۳۴، ۳۹ و ۴۵ اینچی به نمایش در خواهد آورد.

ون سئوک کانگ رئیس بخش برنامه‌ریزی محصولات نمایشگر بزرگ در شرکت ال‌جی دیسپلی بیان کرده:

«برای تقویت رهبری خود در بازار نمایشگرهای گیمینگ رده بالا، ما همچنان به استفاده از قدرت ویژگی‌های متمایز OLED مانند نرخ تازه‌سازی بسیار بالا، زمان پاسخگویی سریع و مشکی کامل برای تجربه تماشای سطح بالا ادامه خواهیم داد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید