۱۸ دی ۱۴۰۲

ال‌جی دیسپلی در نمایشگاه CES 2024 از نمایشگرهای خودرویی خودش رونمایی می‌کند

ال‌جی دیسپلی (LG Display) که شرکتی پیشرو در فناوری‌های نمایشگر در جهان است، به‌تازگی اعلام کرده که از نسل جدید راهکارهای نمایشگر خودرو در بزرگترین نمایشگاه فناوری اطلاعات و لوازم‌خانگی جهان یعنی CES 2024 که از ۹ تا ۱۲ ژانویه در لاس وگاس برگزار می‌شود، رونمایی خواهد کرد.

ال‌جی دیسپلی با تم «شکل دادن به آینده حمل‌ونقل» فناوری نوآورانه خودرویی خودش را برای خودروسازان و شرکت‌های قطعات خودرو در مرکز همایش‌های لاس وگاس ارائه خواهد کرد تا تجارت مبتنی بر سفارش خودش برای راهکارهای نمایش خودرو بهینه‌سازی شده برای خودروهای مبتنی بر نرم‌افزار (SDV) را سرعت ببخشد.

خودروهای SDV که به‌عنوان «تلفن‌های هوشمند روی چرخ» نیز شهرت دارند، همیشه با صفحه‌نمایش مرتبط هستند، مفهومی که به معنای افزایش تعداد نمایشگرهای خودرو در داخل یک وسیله نقلیه است چراکه ویژگی‌های مختلف کنترل خودرو و اطلاعات سرگرمی داخل خودرو همیشه در حال پیشرفت و افزایش هستند.

ال‌جی دیسپلی صفحه‌نمایش خودرو بزرگی را به نمایش می‌گذارد که به طور کامل داشبورد خودرو را در بر می‌گیرد و در آن نیز از فناوری‌های متمایزی همچون P-OLED، اوال‌ای‌دی نازک و پیشرفته (ATO) و ال‌سی‌دی سیلیکون پلی کریستالی با دمای پایین (LTPS) استفاده شده است.

ویژگی‌های P-OLED با وضوح فوق‌العاده بالا دارای یک بستر پلاستیکی انعطاف‌پذیر است که به پنل آن وزنی سبک و انعطاف‌پذیری بالا می‌دهد. از سوی دیگر، ATO از بسترهای شیشه‌ای برای ارائه استحکام OLED خودرو بهره می‌برد. علاوه بر این، LTPS LCD نیز یک پنل با کارایی بالا است که نمایشگرهای بزرگتر و با وضوح بیشتر را در مقایسه با ال‌سی‌دی‌های موجود امکان‌پذیر می‌کند.

ال‌جی دیسپلی همچنین راهکارهای افزایش ایمنی خودش به نام Switchable Privacy Mode یا SPM را معرفی خواهد کرد که به طور خودکار زاویه دید نمایشگر را دور از خط دید راننده تنظیم می‌کند تا جلوی دید راننده نسبت به جاده را نگیرد. وقتی این ویژگی فعال است، محتواهایی همچون فیلم یا بازی در سمت سرنشین جلو نمایش داده می‌شود و به نحوی است که فقط مسافر می‌تواند آن را تماشا کند تا راننده حواسش پرت نشود.

علاوه بر این، این شرکت همچنین راهکارهایی ارائه می‌کند که تجربه‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد و در عین حال، بهره‌وری فضا درون محیط محدود وسیله نقلیه را به حداکثر می‌رسانند و شامل نمایشگرهای اوال‌ای‌دی کشویی و تاشو است که در پشت صندلی‌ها نصب می‌شوند و می‌توان آن‌ها را پس از استفاده جمع کرد تا فضایی اشغال نکنند.

بایونگ کو کیم رئیس گروه کسب‌وکار شرکت ال‌جی دیسپلی بیان کرده:

«ما به تقویت پیشگامی جهانی خود با جدیدترین راهکارهای بهینه نمایشگر خودرو برای نسل آینده حمل‌ونقل ادامه خواهیم داد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید