۱۹ دی ۱۴۰۲

ال‌جی در افتتاحیه نمایشگاهش در CES 2024 چشم‌اندازش برای هوش مصنوعی را ارائه کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) به‌تازگی کنفرانس مطبوعاتی LG World Premiere را در مرکز کنوانسیون Mandalay Bay در لاس وگاس نوادا برگزار کرد و چشم‌انداز جدید و تم نمایشگاه برای CES 2024 را Reinvent your future معرفی کرد.

مدیر عامل ویلیام چو با بیان مجدد هدف جاه‌طلبانه این شرکت مبنی بر تبدیل شدن به یک شرکت راهکار زندگی هوشمند صحبت خودش را شروع کرد. این شرکت با درک غنی از مصرف‌کنندگان جهانی و فضاهای زندگی آن‌ها برای نزدیک به هفت دهه، اکنون فراتر از خانه رفته و تجارت خودش را به بخش‌های مختلفی از جمله حمل‌ونقل، تجاری و مجازی گسترش داده است. هدف این شرکت در هر عرصه بهبود تجربه مشتری با تمرکز بر پنج عنصر کلیدی به نام 3C2S یعنی مراقبت، اتصال، سفارشی‌سازی، سرویس‌دهی و پایداری است.

بازتعریف هوش مصنوعی به‌عنوان هوش مهربان

ال‌جی در سفر خودش برای نوآوری و ارتقای تجربه مشتری، هوش مصنوعی را یکی از ضروری‌ترین عوامل موفقیت معرفی کرده است. این شرکت به جای تمرکز روی تکامل خود فناوری، متعهد به نشان دادن این است که چطور هوش مصنوعی می‌تواند مزایای ملموسی در دنیای واقعی داشته باشد.

این شرکت هوش مصنوعی را به‌عنوان «هوش مهربان» بازتعریف کرده است و این باور را نشان داده که هوش مصنوعی می‌تواند تجربه‌ای دلسوزتر، همدلانه‌تر و توجه‌کننده‌تر برای مشتری ایجاد کند.

هوش زندگی بلادرنگ

در این کنفرانس، مدیر عامل ویلیام چو ویژگی‌های منحصربه‌فرد راهکار‌های هوش مصنوعی ال‌جی را برجسته کرده و از ظرفیت آن برای استفاده از داده‌های فراوان در مقیاس و کیفیت بالا گفته است. در میان ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون محصول ال‌جی که در حال حاضر در سراسر جهان استفاده می‌شوند، دستگاه‌های هوشمند بسیاری مجهز به حسگرهای هوشمند با پشتیبانی از هوش مصنوعی هستند که برای یادگیری و تحلیل الگوهای زندگی فیزیکی و عاطفی کاربران بهینه شده‌اند.

در حالی که بسیاری از شرکت‌ها برای آموزش هوش مصنوعی خود روی داده‌های مبتنی بر اینترنت متکی هستند، ال‌جی این مزیت را دارد که می‌تواند از داده‌های زندگی واقعی جمع‌آوری شده از میلیاردها دستگاه متصل استفاده کند که شامل محصولات هوشمند ال‌جی و طیف وسیعی از دستگاه‌های اینترنت اشیا می‎‌شود. این مجموعه داده می‌تواند بینش ارزشمندی در مورد تعاملات مشتری – دستگاه و همچنین محیط‌ها، الگوهای رفتاری و حالات عاطفی مشتریان ارائه بدهد. این داده‌های چند وجهی همچنین می‌تواند تصویر کامل‌تری از زندگی مشتریانش در خانه به شرکت بدهد و راهکارهای سبک زندگی بهتر و هوشمندانه‌تری را ارائه کند.

هوش هماهنگ شده با LG AI Brain

مدیر عامل ال‌جی در ادامه به توضیح نقش بسیار مهم هوش مصنوعی LG AI Brain پرداخت، یک موتور پردازش قدرتمند که توسط مدل زبان بزرگ ال‌جی هدایت می‌شود. این هوش مصنوعی با استفاده از مخزن عظیم داده‌های کاربر ال‌جی، نیازهای مشتریان را بر اساس تعاملات کاربر-محصول و یادگیری متنی پیش‌بینی می‌کند، فرایندهای استدلالی پیشرفته را انجام می‌دهد و راهکارهای بهینه را از طریق هماهنگ کردن اقدامات دستگاه‌های فیزیکی ایجاد می‌کند.

در نهایت، این به شرکت اجازه می‌دهد تا خدمات و تجربیات هوشمندانه‌ای را برای فضاهای مختلف زندگی مشتریان ارائه کند که همگی به شیوه‌ای هوشمندانه‌تر و کارآمدتر ارائه می‌شوند و نشان‌دهنده توجهی است که در مفهوم هوش مهربان ال‌جی نهفته است.

تعهد به هوش مسئولانه

ال‌جی کاملاً از مسئولیت خودش در استفاده از هوش مصنوعی به شیوه‌ای اخلاقی آگاه است و به مسئولیت‌پذیری در قبال تأثیرات و پیامدهای تصمیمات و اقدامات خودش متعهد است. هدف این شرکت توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی است که به نفع همه کاربران است، رفتار ایمن را ترویج می‌کند و امنیت همه داده‌های شخصی جمع‌آوری شده را تضمین می‌کند.

سیستم امنیتی قوی داده‌های شرکت LG Shield برجسته کننده این تعهد ال‌جی است و طراحی شده تا از داده‌ها و اطلاعات شخصی در هر مرحله از فرایند، از جمع‌آوری و ذخیره‌سازی تا استفاده محافظت کند. ال‌جی که به تحقق هوش مسئولانه متعهد است، قصد دارد از معیارهای صنعت برای اجرای هوش مصنوعی پیشی بگیرد.

مدیر عامل ال‌جی در سخنان پایانی خودش در LG World Premiere تأکید کرد که رویکرد ال‌جی به هوش مصنوعی ریشه محکمی در این باور دارد که مشتریان باید کنترل کامل داشته باشند. او همچنین افزود: «زندگی خوب است. این وعده محکم و سازش‌ناپذیر ما است که به ما انگیزه می‌دهد تا زندگی بهتری را برای مشتریان خود حتی در عصر هوش مصنوعی ایجاد کنیم.»

در این رویداد، جونگ کی هیون، رئیس مرکز تجاری پلتفرم ال‌جی و یون سئوک هیون رئیس شرکت راهکارهای قطعات خودرو ال‌جی حضور داشتند و به معرفی فناوری‌های نوآورانه و استراتژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی پرداختند.

جونگ کی هیون همچنین در صحبت‌های خودش طرحی را برای خانه هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی ال‌جی ارائه کرد. در راستای چشم‌‌انداز تبدیل شدن به یک شرکت راهکار زندگی هوشمند، شرکت ال‌جی فناوری منحصربه‌فرد «هوش مهربان» را درون پلتفرم ThinQ جای می‌دهد. آقای جونگ از خدمات نوآورانه جدیدی نیز رونمایی کرده که یکی از آن‌ها ChatThinQ است که یک ربات چت هوش مصنوعی به شمار می‌رود و قادر است مکالمات طبیعی با مشتریان را تولید کند. یکی دیگر از این خدمات نیز 3D Home View که تجسم سه بعدی خانه برای کنترل یکپارچه فضاها به روشی بصری را امکان‌پذیر می‌کند. آقای جونگ همچنین طرح‌هایی را برای راه‌اندازی هاب خانه هوشمند جدید ارائه کرد.

در بخش حمل‌ونقل نیز این شرکت دیدگاه خودش برای اتومبیل‌ها را به‌عنوان «فضای زندگی روی چرخ» با راهکارهای وسیله نقلیه مبتنی بر نرم‌افزار (SDV) به اشتراک گذاشت. در راستای این دیدگاه نیز یون سئوک هیون رئیس شرکت ال‌جی به معرفی LG AlphaWare پرداخت که یک مجموعه راهکارهای نرم‌افزاری برای SDV است. LG AlphaWare شامل ماژول‎های نرم‌افزاری همه کاره برای بهبود سیستم عامل‌های موجود خودرو و کمک به ساختن پلتفرم‌های جدید است. در این مجموعه راهکارهای عملیاتی نیز وجود دارد که به توسعه‌دهنده‌های نرم‌افزار در طول فرایند توسعه نرم‌افزار از طراحی تا استقرار کمک می‌کند. علاوه بر این، این مجموعه شامل راهکارهای سرگرمی داخل خودرو است که امکان مشاهده محتوای با کیفیت بالا و صدای عالی را فراهم می‌کنند. راهکارهای رابط انسان و ماشین نیز که از فناوری‌های هوش مصنوعی و AR/MR بهره می‌برند، تجربه‌ای فراگیر در داخل خودرو ارائه می‌دهند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید