۲۳ دی ۱۴۰۲

تحول تجربه مشتری با نوآوری در نمایشگاه CES 2024

ال‌جی از تاریخ 9 تا 12 ژانویه سال 2024 میلادی جدیدترین نوآوری‌های خودش را در نمایشگاه CES 2024 و تحت تم Reinvent your future به نمایش گذاشته است. این غرفه که با دقت مدیریت شده شامل بخش‌های مختلفی است که گسترش ال‌جی به بخش‌هایی فراتر از خانه مانند حمل‌ونقل و فضاهای تجاری را نشان می‌دهد و گذار این شرکت به شرکت راهکار زندگی هوشمند را برجسته می‌کند.

در این مطلب همراه با ما باشید تا نگاهی بیندازیم به برخی از محصولات پیشرفته ال‌جی که در نمایشگاه CES 2024 معرفی شدند، محصولاتی که برای بهبود زندگی نه‌تنها مشتریان بلکه برای زمین نیز طراحی شده‌اند.

قبل از ورود به غرفه ال‌جی، بازدیدکنندگان با رنگ‌های آشنای LG Active Red که رنگ مشخص این شرکت است، مورد استقبال قرار می‌گیرند. ورودی این مکان نیز دارای دو نمایشگر بزرگ است که وعده برند ال‌جی Life’s Good را به نمایش گذاشته و عناصر خلاقانه جدیدی را با هدف طنین‌انداز شدن در بین مخاطبان جوان‌تر و ایجاد حس شادابی و جوانی در برند را القا می‌کند. این پیش‌نمایش صحنه را آماده کرده تا در مورد اینکه چگونه پیشرفت‌های ال‌جی در فناوری آماده است تا تجربه مشتری را بهبود ببخشد و در نهایت زندگی را بهتر کند، پرداخته شود.

کانون توجه این نمایشگاه نیز تلویزیون LG SIGNATURE OLED T اولین تلویزیون شفاف و بی‌سیم 4K ۷۷ اینچی جهان بود که یک نوآوری واقعاً تماشایی با امکانات فوق‌العاده به شمار می‌رود. صفحه‌نمایش هنر رسانه‌ای عظیم متشکل از پانزده تلویزیون ۷۷ اینچی LG OLED T به‌ظاهر شناور به نظر می‌رسیدند و همین نیز توانایی حرکت و جابه‌جایی آزادانه این محصول بدون محدود شدن توسط سیم‌ها را برجسته می‌کند، شاهکاری که توسط Zero Connect Box امکان‌پذیر شده است.

در بخش Life with OLED T که با همکاری با برند هلندی برجسته Moooi ایجاد شده، ال‌جی نشان داد که چطور تلویزیون LG OLED T می‌تواند تجربه صفحه‌نمایش را از نو بازتعریف کند، فضای زندگی را آزاد کند و همچنین شیئی باشد که امکانات متعددی را امکان‌پذیر می‌کند. حالت شفاف تلویزیون آن را قادر می‌سازد تا با محیط اطراف ترکیب شود و از حیطه سنتی تلویزیون فراتر رفته و به بخشی از طراحی داخلی تبدیل شود. وقتی زمان مشاهده محتوا فرا می‌رسد، کاربران باید صفحه‌نمایش سیاه را بالا ببرند تا از کیفیت تصویر مثال‌زدنی LG OLED نهایت لذت را ببرند.

این بخش همچنین دارای تلویزیون‌های دیگری بود که شامل تلویزیون Posé می‌شود، یک تلویزیون لایف‌استایل از سری LG OLED Objet Collection که با طراحی بی‌نظیر خودش خانه را ارتقا می‌دهد. تلویزیون LG StanbyME Go با داشتن کیف قابل حمل، صفحه‌نمایش ۲۷ اینچی لمسی قابل تنظیم و عمر باتری سه ساعته، راحتی مصرف‌کننده را در اولویت قرار داده و انعطاف‌پذیری برای سرگرمی در بیرون را ارائه می‌دهد.

این بخش فراتر از تلویزیون‌ها بود. در اینجا لپ‌تاپ LG gram Pro به نمایش گذاشته شده بود، لپ‌تاپی که برای اولین بار در این نمایشگاه ارائه شده و جدیدترین مدلی است که طراحی فوق سبک، جمع‌وجور و عملکرد قدرتمند این سری را به سطح بالاتری برده است. علاوه بر لپ‌تاپ LG gram Pro، بازدیدکنندگان از این بخش از غرفه فرصت آن را داشتند تا مانیتور هوشمند LG MyView که به‌تازگی رونمایی شده را مشاهده کنند، مانیتوری که مجهز به پلتفرم webOS ال‌جی است و امکان دسترسی به خدمات پخش OTT، برنامه‌های اداری و محتواهای مختلف را بدون نیاز به اتصال به رایانه شخصی فراهم می‌آورد.

پلتفرم تلویزیون هوشمند ال‌جی یعنی webOS سرگرمی‌های فراوان و تجربیات جذابی را ارائه می‌دهد که با هدف ال‌جی برای تبدیل شدن به یک شرکت پلتفرم رسانه‌ای و سرگرمی همسو است. بخش webOS Experience Zone از بازدیدکنندگان دعوت کرد تا دنیای سرگرمی‌های مبتنی بر webOS را کاوش کنند. این بخش شامل تعداد زیادی از نمایشگرهای OLED خود نورده است که جریان بی‌پایانی از محتواهای شرکای تولید محتوای ال‌جی را پخش می‌کردند. در انتهای این تونل نیز تلویزیون LG OLED M ۹۷ اینچی قرار گرفته که اولین تلویزیون 4K و ۱۴۴ هرتزی بی‌سیم با پردازنده Alpha 11 (اولین پردازنده جهان مخصوص اوال‌ای‌دی) است. این فناوری نوآورانه با تطبیق‌پذیری با بیننده، نقش بسیار مهمی در تضمین کیفیت تصویر واقعی و صدای فراگیر ایفا می‌کند.

پس از آن نیز بخش Smart Home قرار دارد که دیدگاه‌های مدیر عامل ال‌جی آقای ویلیام چو را برجسته می‌کرد، دیدگاه‌هایی که حول محور بازتعریف هوش مصنوعی به‌عنوان «هوش مهربان» است. به‌منظور ارائه ایده‌ای از اکوسیستم غنی ایجاد شده توسط محصولات ال‌جی و اتصال از طریق ThinQ، این بخش پر از طیف گسترده‌ای از لوازم ال‌جی بوده که مجهز به حسگرهای هوشمند با پشتیبانی از هوش مصنوعی هستند و برای مطالعه و تجزیه‌وتحلیل الگوهای منحصربه‌فرد زندگی کاربران بهینه شده‎‌اند.

در این بخش بازدیدکنندگان می‌توانستند شاهد عامل هوش مصنوعی خانه هوشمند ال‌جی باشند که یک مدیر خانه همه کاره و همراهی همیشگی است و تعهد این شرکت به تحقق چشم‌انداز «خانه بدون زحمت» را به نمایش در می‌آورد. این عامل هوش مصنوعی با طراحی پیشرفته چرخ دو پایه خودش به طور مستقل در خانه رفت و آمد می‌کند و با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی چندوجهی، این قابلیت را دارد که زمینه و هدف را درک کرده و ارتباطی یکپارچه با کاربران داشته باشد.

پس از کاوش در بخش تلویزیون‌ها و لوازم‌خانگی ال‌جی، بازدیدکنندگان به سراغ آن رفتند تا تلاش ال‌جی در فضاهای تازه مانند حمل‌ونقل را شاهد باشند. محصول LG Alpha-able که در سپتامبر ۲۰۲۳ در نمایشگاه IAA Mobility معرفی شده بود و حالا در نمایشگاه CES 2024 به نمایش در آمده است، محصولی آینده محور است که در آن، وسایل نقلیه از عملکردهای حمل‌ونقل فراتر می‌روند و به فضاهایی برای استفاده کارآمد از زمان و تجربیات متنوع تبدیل می‌شوند.

در این بخش همچنین شارژرهای خودروهای برقی ال‌جی نیز به نمایش گذاشته شدند که قابلیت‌های ال‌جی به‌عنوان ارائه‌دهنده راهکارهای یکپارچه در فضای حمل‌ونقل را نشان می‌داد و محصول LG e-Centric نیز در آنجا وجود داشت که راهکار این شرکت برای عملکرد بهینه و مدیریت کارآمد شارژرهای خودروهای برقی است.

بخش تجاری نیز بیشتر توجه‎‌ها را به سمت محصولات B2B ال‌جی معطوف کرده بود. این بخش که با موضوع سفر به لاس وگاس بود، محصولات مختلفی از جمله نمایشگرهای OLED شفاف، احراز هویت بیومتریک، راهکارهای تبلیغاتی شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی و محصولات رباتی همچون LG CLOi را به نمایش گذاشته است. این بخش همچنین راهکارهای تهویه مطبوع دیجیتالی و سازگار با محیط‌زیست و مدیریت انرژی ساختمان را نیز معرفی کرد که عملکرد استثنایی را برای ساختمان‌های تجاری به ارمغان می‌آورند.

در ادامه غرفه ال‌جی نیز بخش LG Labs قرار داشت که در آن، محصولات و خدمات آزمایشی و نوآورانه این شرکت توجهات را به خودشان جلب کردند. در مرکز اینجا نیز Bon Voyage قرار داشت که محصولی سفارشی سازی شده برای گسترش فضای زندگی در طبیعت است. این تریلر کمپینگ ارتقا یافته از فضا و حمل‌ونقل به‌صورت بهینه استفاده کرده و مجهز به محصولات مختلف ال‌جی همچون یخچال، اجاق گاز برقی، تصفیه‌‎کننده آب، استایلر و محصولات مراقبت از کفش است. از جمله دیگر محصولات به نمایش درآمده در اینجا نیز می‌توان به پروژکتور 4K LG CineBeam Qube، لپ‌تاپ LG gram Fold، LG XBOOM و LG StanbyME Go اشاره کرد.

در نهایت نیز بخش Sustainability غرفه ال‌جی تلاش‌های این شرکت برای ایجاد زندگی بهتر برای همه از طریق ساخت محصولاتی با مواد بازیافتی همچون LG tiiun mini را به نمایش گذاشته است. در اینجا همچنین راهکارهای خانه پایدار ال‌جی همچون سیستم گرمایش هیدرونیک ال‌جی و پلتفرم انرژی خانگی ال‌جی به نمایش گذاشته شدند.

غرفه ال‌جی در نمایشگاه CES جدیدترین نوآوری‌های این شرکت را نشان می‌دهد، نوآوری‌هایی که نه‌تنها تجربه مشتری را ارتقا می‌دهند بلکه مربوط به حمل‌ونقل و موارد تجاری هستند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید