۲۱ دی ۱۴۰۲

ال‌جی دیسپلی در نمایشگاه CES 2024 بزرگترین نمایشگر خودرویی جهان را رونمایی کرد

ال‌جی دیسپلی مبتکر پیشرو در فناوری‌های نمایشگر در جهان، به‌تازگی مجموعه‌ای از راهکارهای نمایشگر خودرویی فوق بزرگ خودش از جمله بزرگترین نمایشگر خودرویی جهان را در نمایشگاه CES 2024 به نمایش گذاشته تا نوآوری برای خودروهای آینده را سرعت ببخشد.

ال‌جی دیسپلی در غرفه اختصاصی خودش برای نمایشگرهای خودرو از بزرگترین نمایشگر خودرویی جهان یعنی نمایشگر ۵۷ اینچی Pillar-to-Pillar (P2P) LCD و بزرگترین پنل کشویی ۳۲ اینچی Slidable OLED برای اولین بار رونمایی کرد.

این شرکت برای نشان دادن چشم‌انداز خودش برای صنعت حمل‌ونقل، سه ماشین مفهومی مجهز به راهکارهای نمایشگر خودرویی بهینه شده برای هر کدام از مراحل توسعه وسایل نقلیه مبتنی بر نرم‌افزار (SDV) را معرفی کرده است که این مراحل نیز تغییر و تکامل و فراتر از آن هستند.

ابتدا ال‌جی دیسپلی از راهکارهای نمایشگر فوق بزرگی رونمایی کرد که برای خودروهای SDV طراحی شده‌اند. این نمایشگر فوق بزرگ نشان دهنده افزایش اندازه و تعداد نمایشگرهای متعدد خودروها در سال‌های اخیر بوده است که رانندگان و مسافران را قادر می‌سازند تا بسیاری از عملکردها را کنترل کنند.

نمایشگر 57 اینچی Pillar-to-Pillar LCD بزرگترین پنل یکتا برای نمایشگرهای خودرویی است که کل داشبورد از صندلی راننده تا صندلی مسافر جلویی را در بر می‌گیرد. این محصول با اندازه فوق بزرگ، کیفیت تصویر با وضوح بالا، قابلیت اطمینان، دوام و طراحی استثنایی، توسط انجمن فناوری مصرف‌کننده (CTA) جایزه نوآوری CES 2024 را برای ارائه تجربه‌های جدید برای مسافران به دست آورده است.

این محصول دارای حداکثر انحنای R۳۵۰۰ است که اطلاعات مختلف رانندگی، کنترل‌های آب‌وهوایی و سایر اطلاعات خودرو را در یک نگاه ارائه می‌کند و به مسافران اجازه می‌دهد تا از محتوای مختلفی مانند فیلم یا بازی با وضوح بسیار بالا و همچنین با واکنش لمسی استثنایی به لطف فناوری اختصاصی In-Cell Touch لذت ببرند.

برخلاف پنل‌های سنتی، این پنل ۵۷ اینچی در دماهای شدید از منفی ۴۰ تا ۸۵ درجه سانتیگراد به‌خوبی عمل می‌کند و قابلیت اطمینان و دوام مورد نیاز برای نمایشگرهای خودرویی را دارد.

نمایشگر ۳۲ اینچی Slidable OLED نیز بزرگترین پنل کشویی در جهان است که در سقف خودرو پنهان شده و می‌تواند به سمت پایین کشیده شود تا یک صفحه داخلی بزرگ را تشکیل بدهد. این محصول با حداکثر انحنای 30R طراحی باریکی نیز دارد که وقتی جمع می‎‎شود، فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و در فضای محدود خودرو حداکثر کارایی را از نظر فضا دارد و در هنگام استفاده نیز وضوح QHD (۲۵۶۰×۱۴۴۰) را برای افزایش غوطه‌وری ارائه می‌دهد و همچنین ویژگی‌های لمسی بسیار حساسی دارد که تجربه بازی، کنفرانس ویدئویی و موارد دیگری را بهینه می‌کند.

علاوه بر این، ال‌جی دیسپلی همچنین راهکار نمایشگر خودرو فوق بزرگ خودش همچون Ultra- large P-OLED P2P را نیز معرفی کرده که ترکیبی از یک دسته نمایشگر ۱۲.۳ اینچی P-OLED با صفحه‌نمایش ۳۴ اینچی P-OLED فاسیای مرکزی است که صفحه‌نمایش بسیار بزرگ و منفردی را تشکیل می‌دهند. در اینجا همچنین ال‌سی‌دی LTPS ۴۸ اینچی نیز معرفی شده که به طور یکپارچه داشبورد را از صندلی راننده تا صندلی مسافر دربر می‌گیرد.

ال‌جی دیسپلی با گسترش تجارت نمایشگر خودرویی خودش بر اساس فناوری‌های متمایزی همچون P-OLED، ATO و LTPS LCD جایگاه خودش به‌عنوان رهبر جهانی نمایشگرهای خودرو را تقویت می‌کند.

محصولات P-OLED با وضوح فوق‌العاده بالا دارای یک بستر پلاستیکی انعطاف‌پذیر هستند تا پنل سبک وزن و انعطاف‌پذیر باشند. از سوی دیگر، فناوری ATO از بسترهای شیشه‌ای برای ارائه استحکام اصلی OLED خودرو با قیمتی رقابتی‌تر استفاده می‌کند. علاوه بر این، فناوری LTPS LCD یک پنل با کارایی بالا است که نمایشگرهای بزرگتر و با وضوح بالاتر را در مقایسه با ال‌سی‌دی‌های موجود به ارمغان می‌آورد.

قابل ذکر است که نمایشگرهای OLED خودرویی ال‌جی دیسپلی متشکل از P-OLED و ATO هستند و از فناوری پیش‌گام Tandem OLED نیز بهره می‌برند که یک فناوری دو پشته پیشگامانه است و یک لایه ساطع‌کننده ارگانیک اضافی دارد که صفحه‌نمایش روشن‌تر، پایداری مطلوب و طول عمر بیشتر در مقایسه با اوال‌ای‌دی‌های تک لایه را به ارمغان می‌آورد.

سال گذشته، ال‌جی دیسپلی تولید انبوه نسل دوم Tandem OLED خودش را آغاز کرد که دارای روشنایی بالاتر و دوام بیشتر و همچنین مصرف انرژی کمتر تا ۴۰ درصد بود. امسال این شرکت توسعه نسل سوم Tandem OLED را آغاز کرده تا سطح روشنایی بیشتر و مصرف انرژی کمتری را نسبت به نسل قبلی ایجاد کند.

این شرکت بر اساس محصول و رقابت فناوری ال‌جی دیسپلی، تأمین محصول ده خودروساز جهانی ممتاز را در سراسر اروپا، آمریکای شمالی و کره تنها در چهار سال پس از شروع تولید انبوه OLED خودرویی خودش در دست گرفته است.

ال‎‌جی دیسپلی برای تثبیت جایگاه خودش در بازار نمایشگرهای خودرویی فوق بزرگ، در پاسخ به افزایش تقاضا برای نمایشگرهای خودرویی بالای ۳۰ اینچ، یک سیستم تولید دو مسیری ایجاد کرده است. ال‌جی دیسپلی برای شروع تولید انبوه نمایشگرهای خودرویی خودش در کارخانه پاجو پس از سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی کرده و به‌تازگی نیز گواهینامه استاندارد بین‌المللی کیفیت (IATF16949) را دریافت کرده است.

همان‌طور که فناوری خودروهای خودران بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، سرنشینان صندلی جلو می‌توانند از نمایشگر ۵۷ اینچی P2P LCD ال‌جی برای شرکت در کنفرانس‌های ویدئویی استفاده کنند و این در حالی است که سرنشینان عقب می‌توانند از فیلم‌ها و بازی‌ها در نمایشگر ۳۲ اینچی کشویی Slidable OLED که در داخل سقف جمع می‌شود، لذت ببرند و همین نیز این امکان را فراهم می‌آورد تا همه افراد داخل خودرو بتوانند کار کنند و سرگرم شوند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید