۲۳ دی ۱۴۰۲

ال‌جی دیسپلی با فناوری META Technology 2.0 در نمایشگاه CES 2024 درخشید

ال‌جی دیسپلی که شرکتی پیش‌گام در زمینه فناوری‌های نمایشگر در جهان است، به‌تازگی از پنل OLED TV خودش مجهز به جدیدترین فناوری META Technology 2.0 در نمایشگاه CES 2024 رونمایی کرد.

از آنجا که روشنایی بالا یکی از مولفه‌های مهم کیفیت تصویر بالا است، فناوری META Technology 2.0 دارای تصاویر روشن‌تر تا ۴۲ درصد بیشتر نسبت به نمایشگرهای OLED معمولی است تا به حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت برسد. از آنجایی که اوج روشنایی بالاتر تجربه تماشای واضح‌تری شبیه به آنچه چشم انسان می‌بینند را تضمین می‌کند، این نشان دهنده بالاترین سطح روشنایی در میان هر پنل OLED فوق بزرگ است.

سال گذشته، ال‌جی دیسپلی با رونمایی از فناوری META پس از یک دهه تحقیق و توسعه در فناوری روشنایی بالا، از محدودیت‌های کیفیت تصویر OLED فراتر رفته و مزیت رقابتی خودش را بیشتر کرده است. از آن زمان، ال‌جی دیسپلی با موفقیت فناوری META Technology 2.0 را توسعه داده است تا رهبری خودش را در زمینه فناوری OLED مستحکم کند.

فناوری META Technology 2.0 شامل Micro Lens Array Plus (MLA+) است که دارای الگویی از لنزهای بهینه شده در مقیاس میکرومتر است و با استفاده از META Multi Booster روشنایی را ارتقا می‌دهد و همچنین با الگوریتم Detail Enhancer جزئیات را بیشتر می‌کند. همگی این موارد برای دستیابی به حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت ترکیب می‌شوند و به پنل OLED اجازه می‌دهند تا رنگ‌ها و طبیعت روشنایی دقیق را در هر محیطی به تصویر بکشند.

فناوری Micro Lens Array از شرکت ال‌جی دیسپلی دارای لایه‌ای از لنزهای محدب به‌اندازه میکرومتر است. در مجموع ۴۲.۴ میلیارد لنز میکرو (در یک صفحه‌نمایش ۷۷ اینچی 4K) وجود دارد که روشنایی انقلابی‌ای را رقم می‌زند. فرایند ایجاد میلیاردها عدسی میکروسکوپی در یک الگو از نظر فنی بسیار چالش‌برانگیز است.

بر اساس داده‌های بزرگ درباره MLA که در سال گذشته جمع‌آوری شده است، ویژگی‌های MLA+ دارای یک زاویه لنز بهینه است که حتی حداقل نوری را به نمایش در می‌آورد که به دلیل انعکاس داخلی از بین می‌رود. پنل‌های تلویزیون OLED ال‌جی با فناوری META Technology 2.0 می‌توانند با افزایش حداکثر روشنایی کنتراست را با دقت بیشتری ارائه کنند تا تجربه تماشا دقیق‌تر و واقعی‌تر باشد.

فناوری MLA+ و میلیاردها ریز لنز آن که به‌عنوان Dragonfly Eye Technology نیز شناخته می‌شوند، تصاویر دقیق‌تر و با جزئیات بیشتری را با زاویه دید وسیع‌تر ۱۶۰ درجه ایجاد می‌کنند، درست همان‌طور که یک سنجاقک می‌تواند ۳۶۰ درجه را از طریق میلیون‌ها لنز محدب ببیند.

شرکت ال‌جی دیسپلی برای اولین بار در نمایشگاه CES 2024 از پنل تلویزیون ۸۳ اینچی مجهز به فناوری META Technology 2.0 رونمایی کرد. همان‌طور که تقاضا برای تلویزیون‌های فوق بزرگ افزایش پیدا می‌کند، این شرکت قصد دارد از فناوری META Technology 2.0 در پنل‌های تلویزیون OLED فوق بزرگ خودش از جمله پنل‌های ۵۵، ۶۵، ۷۷ و ۸۳ اینچی و همچنین پنل‌های 8K 77 و 88 اینچی استفاده کند تا پیشگامی پنل‌های OLED خودش در بازار جهانی را تقویت کند.

هیون وو لی رئیس تجارت نمایشگر بزرگ ال‌جی دیسپلی بیان کرده:

«فناوری META Technology 2.0 نشان دهنده اوج نمایشگرها پس از فراتر رفتن از محدودیت‌ها و مرزهای OLED است تا هماهنگی کاملی بین انسان، طبیعت و محیط ایجاد کند. ما با جدیدترین تحولات فناوری META خود برتری تکنولوژیکی خود را در بازار پنل تلویزیون OLED  محکم خواهیم کرد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید