۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

بخش لوازم خانگی ال‌جی رکورد بالاترین سوددهی را در تاریخ ال‌جی زد

ال‌جی الکترونیکس امروز گزارش مالی سه ماهه اول ۲۰۱۹ خود را اعلام کرد.

با این که درآمد کلی در این مدت از سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ناچیزی داشته اما بخش لوازم خانگی در فروش و سوددهی رکورد زده است. درآمد اجرایی این بخش ۱۰۹۰ درصد بالاتر از سه ماهه چهارم ۲۰۱۸ بود که همین امر منجر به بهبود ساختار هزینه‌ها در بخش‌های تجاری دیگر ال‌جی می‌شود.

شرکت لوازم خانگی و دستگاه‌های تهویه مطبوع هوای ال‌جی الکترونیکس درآمد خود در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ را ۵.۴۷ هزار میلیارد وون (معادل ۴.۸۶ میلیارد دلار امریکا) و سود اجرایی را ۷۲۷.۶ میلیارد وون (معادل ۶۴۷.۳ میلیون دلار امریکا) اعلام کرد. این رقم بالاترین نتیجه درآمد و سود سه ماهه برای یک بخش تجاری در تاریخ فعالیت شرکت ال‌جی به حساب می‌آید.

فروش این فصل در اروپا و آسیا قوی‌تر بود و نسبت به سال گذشته نیز ۱۱ درصد و در مقایسه با سه ماهه قبل ۲۶ درصد رشد بیشتری در فروش محصولات پریمیوم و درجه یک داشته است. فروش محصولات ممتاز در بازار خانگی، یعنی کشوره کره جنوبی، نیز با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شده است. افزایش در سود اجرایی ۳۰ درصد از همین دوره نسبت به سال گذشته فراتر رفته که این امر را می‌توان بیشتر به دلیل محبوبیت بیشتر محصولات رشدیافته‌ای نظیر استایلر، ماشین خشکشویی، دستگاه تهویه مطبوع هوا و جاروبرقی‌های ال‌جی و همین طور کاهش مؤثر قیمت‌ها دانست.

۱ نظر

حسين ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ پاسخ

با توجه به اینکه سامسونگ در گزارش مالی سه مااه نخست سال ۲۰۱۹ کاهش سود اعلام نموده این خبر برای ال جی خبر مسرت بخشی است البته با سایر بخشها و درآمد کلی ال جی در این گزارش اشاره نشده اما بنظر می رسد بخش تولید موبایل ال جی کماکان به مرحله سود دهی نرسیده و استراتژی ال جی برای انتقال خط تولید موبایل به کشورتایلند برای کاهش هزینه های تولید در این راستا انجام گرفته باشد .

نظر دهید