۱۸ مرداد ۱۴۰۲

عناصر کلیدی چشم‌انداز ال‌جی برای تبدیل شدن به شرکت راهکارهای زندگی هوشمند

ال‌جی با استفاده از مدل کسب‌وکار خدمات مبتنی بر پلتفرم خودش دست به نوآوری خواهد زد که به طور مداوم مزیت‌هایی همچون محتوا و خدمات، اشتراک‌ها و راهکارها را برای کسب‌وکارهای مبتنی بر سخت‌افزار تولید خواهد کرد و در نتیجه، باعث فروش و سودآوری به هنگام خرید خواهد شد. این بخشی از تلاش این شرکت برای ایجاد یک مدل کسب‌وکار متمرکز بر تعامل با مشتری است که خدمات صدها میلیون دستگاه ال‌جی که توسط مشتریان در سراسر جهان استفاده می‌شوند را با هم ترکیب می‌کند.

برای شروع و از پایان امسال پیش‌بینی می‌شود که کسب‌وکار تلویزیون ال‌جی بر اساس سیستم‌عامل webOS که بیش از ۲۰۰ میلیون تلویزیون هوشمند در سراسر جهان را در برمی‌گیرد، تحول بزرگی داشته باشد. در همین راستا، این شرکت قصد دارد با گسترش محتوا، خدمات و تبلیغات در محصولات، از جمله تلویزیون‌های LG OLED و LG QNED که رقابت‌پذیری متفاوتی دارند، مجموعه کسب‌وکار تلویزیون خودش را به یک ارائه‎دهنده خدمات رسانه‌ای و سرگرمی تبدیل کند.

این شرکت بیش از یک تریلیون وون کره جنوبی را در طول پنج سال برای تقویت رقابت‌پذیری محتواهای خودش و همچنین رشد بیشتر سرویس LG Channels سرمایه‌گذاری خواهد کرد. LG Channels در سال گذشته ۲۰ میلیون کاربر در ۲۵ کشور داشته و امسال این تعداد کاربر به ۴۸ میلیون در ۲۹ کشور افزایش داشته است. برای رشد بیشتر، ال‌جی با افزایش عرضه پلتفرم webOS به برندهای تلویزیون خارجی و گسترش کاربرد webOS به سایر گروه محصولات، نقاط ارتباطی با مشتریان را گسترش خواهد داد.

لوازم‌خانگی نیز به دگرگونی محصولات مبتنی بر خدمات سرعت می‌بخشند. هدف این است که لوازم‌خانگی LG ThinQ UP بیشتر توسعه پیدا کنند که مشتریان بتوانند حتی پس از خرید نیز عملکردهایی را به‌عنوان ارتقا و آپدیت استفاده کنند و همین نیز LG ThinQ UP را به یک پلتفرم گسترده تبدیل خواهد کرد که شخصی‌سازی زیاد، اشتراک‌ها و خدمات خانه هوشمند را با هم ترکیب می‌کند. اپلیکیشن LG ThinQ از کسب‌وکارهای نوظهور راهکارهای خانه نیز حمایت خواهد کرد، کسب‌وکارهایی که خدمات موردنیاز مشتریان در خانه و مکمل دستگاه‌های ال‌جی را ارائه می‌دهند.

کسب‌وکار اجاره لوازم‌خانگی و خدمات مراقبتی نیز در حال گسترش است و شامل تمام خدمات لازم برای فضاهای خانه از جمله نگهداری، مدیریت و نظافت محصولات می‌شود. نرخ رشد سالانه فروش خدمات مراقبت و اجاره ال‌جی در پنج سال گذشته از ۳۰ درصد فراتر رفته است.

شرکت ال‌جی با سرعت بخشیدن به گسترش تجارت B2B خود، قصد دارد تجارت خودروی الکتریکی خودش را گسترش بدهد و آن را به یک تأمین‌کننده قطعات الکتریکی برتر به ارزش بیش از ۲۰ تریلیون وون تبدیل کند که فروش آن تا سال ۲۰۳۰ به دو برابر برسد. ال‌جی در پاسخ به روندهای روز دنیا همچون الکتریکی سازی وسایل نقلیه و خدمات اتصال، فعالانه به دنبال فرصت‌های جدید در حوزه‌های حمل‌ونقل آینده محور است که شامل رانندگی خودران، راهکارهای نرم‌افزاری و محتوایی می‌شود. پیش‌بینی می‌شود که سفارش‌های معوقه شرکت راهکارهای قطعات خودرو ال‌جی تا پایان سال به ۱۰۰ تریلیون وون برسد که نشان از رقابت‌پذیری بالای این تجارت دارد.

ال‌جی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ فروش خودش در زمینه محصولات گرمایش، تهویه و تهویه‌مطبوع (HVAC) را دو برابر کند و به یک شرکت جهانی برتر و جامع در زمینه تهویه‌مطبوع تبدیل شود. این شرکت همچنین قصد دارد استراتژی‌های غیر ارگانیک مانند کامل کردن ادغام‌ها و اکتساب‌ها و انجام سرمایه‌گذاری در سهام را گسترش بدهد. این شرکت در حال ایجاد یک ساختار تجاری محلی است که تحقیق و توسعه، تولید، فروش و نگهداری از محصولات تهویه هوا در بازارهای اصلی همچون آمریکای شمالی و اروپا را پوشش می‌دهد. همچنین، ال‌جی به‌صورت پیشگیرانه در حال آماده شدن برای بخش خدمات انرژی همچون سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی، سیستم مدیریت انرژی خانگی و نیروگاه‌های مجازی است.

در مورد لوازم‌خانگی نیز این شرکت بازارهای خودش را در آمریکای شمالی و اروپا که بیش از ۷۰ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند، گسترش خواهد داد و همین نیز ال‌جی را به یکی از پنج برند برتر لوازم‌خانگی تبدیل خواهد کرد. نمایشگرهای تجاری نیز راهکارهای سفارشی برای هر گروه مشتری خاص فراهم می‌آورد و رشد مداوم را ایجاد می‌کند.

در طی دو سال گذشته، ال‌جی با در نظر گرفتن شرایط بازار و استراتژی‌های کسب‌وکار در حال تحول، جسورانه از کسب‌وکار تلفن همراه و پنل‌های خورشیدی خود خارج شده و در عوض، روی بخش‌های با رشد بالا در آینده متمرکز شده است. در آینده، ال‌جی قصد دارد تا با انتخاب و تمرکز روی کسب‌وکارهای جدیدی که انتظار می‌رود پتانسیل رشد بالایی داشته باشند، توسعه و رشد خودش را تسریع ببخشد.

این شرکت همچنین به سرمایه‌گذاری استراتژیک خودش در مراقبت‌های سلامت دیجیتال ادامه می‌دهد که یکی از تمرکزهای اصلی مرکز نوآوری آمریکای شمالی یا به‌اختصار LG NOVA مستقر در سیلیکون ولی کالیفرنیا است. مقیاس سرمایه‌گذاری در LG NOVA نیز در حال افزایش است. در میان دیگر ابتکارات LG NOVA، ال‌جی راهکارهای پزشکی از راه دور را در آمریکای شمالی از طریق مشارکت با شرکت پزشکی از راه دور Amwell ارائه می‌کند. در آینده، این شرکت نیز خدمات خودش را گسترش خواهد داد.

شرکت شارژ خودروهای الکتریکی ال‌‎جی نیز به دنبال آن است تا راهکاری یکپارچه ارائه کند که نه فقط فروش شارژرها بلکه بخش کنترل را نیز در بر بگیرد. این شرکت اخیراً چهار محصول را در کره جنوبی از طریق شرکت زیرمجموعه HiEV Charger عرضه کرده و سال آینده بازارهای خود را به اروپا و آسیا گسترش خواهد داد. ال‌جی همچنین قصد دارد تا در طول سال ساخت پایگاه‌های تولید بیشتری را برای هدف قرار دادن بازار آمریکای شمالی آغاز کند.

این شرکت همچنین در حال ایجاد طیف گسترده‌ای از همکاری‌های استراتژیک در متاورس است. دستگاه‌های واقعیت ترکیبی به طور مداوم و به‌صورت مشترک با شرکت‌های پلتفرم جهانی پیشرو در حال توسعه هستند و این در حالی است که توسعه دستگاه‌های واقعیت افزوده (Augmented Reality) در پروژه وزارت علوم کره و ICT در جریان است تا توسعه AR Glass Advancement و ایجاد اکوسیستم تولید محتوا را سرعت ببخشد. همچنین تلاش‎‌های مختلفی برای ارائه تجربه‌ای فراگیر در صفحه‌نمایش‌های بزرگ همچون تلویزیون‌ها در حال انجام است.

شکستن محدودیت‌های تجاری از طریق استراتژی پتانسیل کامل

ال‌جی برای پاسخگویی پیشگیرانه به تغییرات محیط کسب‌وکار، یک کار گروه در سطح شرکت راه‌اندازی کرده است. هدف این کارگروه نه‌تنها کاهش هزینه‌های کوتاه‌مدت بلکه ترویج تغییرات اساسی در ساختار و روش‌های کسب‌وکار برای به حداکثر رساندن پتانسیل کسب‌وکار، تضمین سطح سود مناسب و ترویج رشد پایدار با وجود عدم‌اطمینان از اقتصاد طولانی‌مدت است.

این تلاش‌ها به عملکرد ال‌جی نیز کمک کرده است. فروش و سود عملیاتی این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ بالاترین میزان در بین تمام سه ماهه دوم‌های تاریخ این شرکت بوده است. در نیمه اول سال ۲۰۲۳ نیز این شرکت دومین فروش بالا و سومین سود عملیاتی بالا را به ثبت رسانده بود. این نتایج ملموس با بهبود مبانی کسب‌وکار و علی‌رغم رکود طولانی‌مدت تقاضای جهانی به دست آمده‌اند.

ال‌جی بر این باور است که به‌منظور نوآوری در تجربه مشتری‌ (CX)، یک شرکت باید تحول دیجیتال (DX) را پیش ببرد چراکه برای پاسخگویی به نیازهای پنهان که مشتریان از آن‌ها آگاه نیستند، داشتن درک مبتنی بر داده از مشتریان ضروری است. در این راستا، این شرکت در تلاش است با ترکیب CX و DX یک مدل کسب‌وکار ایجاد کند تا از طریق نقاط تماس مختلف با مشتریان، بتواند ارتباط بهتری با آن‌ها داشته باشد.

برای گسترش نقاط ارتباط با مشتری، ال‌جی فروش مستقیم به مصرف‌کننده (D2C) خودش را از طریق LGE.com انجام می‌دهد، وب‌سایتی که فروشگاه اینترنتی این شرکت است و باعث شده تا تعامل بیشتری با نسل جوان صورت بگیرد. فروشگاه‌های پاپ‌آپ نیز در سراسر کره جنوبی بسیار محبوب هستند و تعداد بازدیدکنندگان آن‌ها از سال گذشته به ۶۰۰۰۰۰ نفر رسیده است.

این شرکت برای برنامه‌ریزی و توسعه محصولات جدید، فعالانه از سیستم‌های داخلی برای درک مشتریان بر اساس داده‌ها و کشف نیازهای پنهان استفاده می‌کند. این کار شامل یک سیستم تجزبه و تحلیل داده‌های مشتری به نام Lifegraphy و پلتفرم سطح شرکتی IC 360 می‌شود که داده‌های مشتری جمع‌آوری شده از تمام نقاط ارتباط با مشتریان را ادغام و مدیریت می‌کند.

علاوه بر این، ال‌جی در حال تعریف و به‌کارگیری تجربیات مشتریان اصلی خودش در محصولات و خدمات از طریق تحقیق رفتار مشتری توسط مرکز CX است. این شرکت به طور فعال در حال ایجاد تغییراتی در روش‌های کاری مشتری‌محور خودش است و کارمندان داوطلبانه در کمپین‌هایی برای تعریف ارزش مشتری شرکت می‌کنند.

گسترش تغییر در فرهنگ سازمانی و نام تجاری به استراتژی کسب‌وکار

REINVENT LG یک کمپین نوآوری در فرهنگ سازمانی در داخل این شرکت به شمار می‌رود که برای تغییر شیوه کار و ارتباط در این شرکت راه‌اندازی شده است. با انجام این کار، ال‌جی امیدوار است که با سوق دادن کارکنان خودش به سمت تغییرات، برند خودش را از نو بازتعریف کند.

همچنین تغییراتی برای ایجاد ظاهری پویا و جوان در نام تجاری این شرکت در نقاط ارتباطی با مشتریان ایجاد شده است. این تغییرات که ارزش‌های اصلی برند ال‌جی یعنی تجربه مشتری سازش‌ناپذیر، نوآوری انسان‌محور و گرمایی برای تقویت لبخند را از نو تعریف می‌کنند و پویایی را به هویت بصری ال‌جی می‌افزایند.

این شرکت با حمایت از چشم‌انداز ESG برای زندگی بهتر برای همه، شش تعهد اصلی را انجام داده که شامل دستیابی به کربن خنثی، اقتصاد چرخه‌ای، محصولات سازگار با محیط زیست، زنجیره تأمین پایدار، فرهنگ سازمانی فراگیر و محصولات و خدمات قابل دسترس برای همه افراد است.

ال‌جی قصد دارد به طور فعالانه فعالیت‌های مختلفی را ایجاد کند که مشتریان بتوانند در آن‌ها شرکت کنند تا از این طریق قادر باشند چشم‌انداز ESG این شرکت را بهتر درک کنند و معنی و اهمیت آن را متوجه شوند. با توجه به اینکه مدیریت ESG فقط بر تأمین‌کنندگان متمرکز نیست، چشم‌انداز ال‌جی، ESG را به سطح جدیدی می‌برد تا حس غرور را در مصرف‌کنندگان القا کنند، مصرف‌کنندگانی که با انتخاب محصولات و خدمات ال‌جی به محیط‌زیست کمک کرده‌اند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید