۰۹ مرداد ۱۴۰۲

ال‌جی قابلیت‌های جوانان دارای معلولیت را افزایش می‌دهد

ال‌جی الکترونیکس (LG) میزبان دور مقدماتی دو روزه چالش جهانی فناوری اطلاعات ۲۰۲۳ (Global IT Challenge) برای جوانان دارای معمولیت (GITC) بوده است، رویدادی که با همکاری وزارت بهداشت و رفاه کره جنوبی و سازمان توانبخشی بین‌المللی کره برگزار شده بود.

شرکت ال‌جی همراه با وزرات بهداشت و رفاه کره جنوبی از سال 2011 برنامه چالش آی‌تی برای جوانان دارای معمولیت را در دست دارند. این برنامه به منظور قدرت بخشیدن به توانایی‌ها و قابلیت‌های جوانان دارای معمولیت ایجاد شده و این در حالی است که پایه‌ای قوی ایجاد می‌کند که حضور اجتماعی آن‌ها را ارتقا می‌دهد. این مسابقه توسط ال‌جی الکترونیکس و کمیته سازماندهی GITC اجرا می‌شود و در مجموع ۴۵۰۰ جوان معمول از ۳۸ کشور جهان را به خودش جذب کرده و آن‌ها از این برنامه بهره برده‌اند.

امسال حدود ۵۰۰ جوان دارای معمولیت که از طریق دورهای مقدماتی محلی در ۱۷ کشور انتخاب شده‌اند، در ۶ مسابقه به رقابت پرداختند تا بتوانند به فینال این مسابقات برسند که در ماه اکتبر در ابوظبی امارات متحده عربی برگزار خواهد شد. گواهی‌نامه‌ها و جایزه نقدی نیز به هر کدام از جوانان برجسته در این رویداد و در دسته‌های مختلف اهدا شد.

این مسابقات نه‌تنها مهارت‌های آن‌ها در انواع مختلف برنامه‌های کامپیوتری از جمله پاورپوینت، اکسل و موتورهای جستجو را بهبود می‌بخشد بلکه توانایی‌های آن‌ها برای ساخت و تدوین ویدئو، استفاده از برنامه‌ها برای برنامه‌نویسی ماشین خودران و همچنین توسعه آی‌تی که زندگی افراد معمول را بهبود می‌بخشد، را نیز ارتقا می‌دهد. تیم‌های چهار نفره یا کمتر می‌توانند در هر مسابقه شرکت کنند و امسال نیز یک مسابقه ورزشی الکترونیکی وجود داشت که شرکت‌کننده بدون توجه به نوع یا درجه معمولیت می‌توانستند در آن حضور داشته باشند.

کشورهای شرکت‌کننده در این مسابقات نیز سال به سال بیشتر می‌شوند. امسال، کشورهایی همچون چین، ویتنام، تایلند و سایر کشورهای آسیایی در این رقابت‌ها حضور داشتند و این در حالی است که چالش آی‌تی برای جوانان دارای معمولیت به کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا نیز گسترش پیدا کرده است.

تعداد بیشتری از جوانان دارای معمولیت که در برنامه GITC شرکت کرده‌اند در ادامه در جامعه رشد پیدا خواهند کرد و شکوفا خواهند شد. به‌عنوان مثال، چان اوتدام کئو و پارامودیتایا دیان برندگان جایزه «Global IT Leader» در برنامه GITC سال ۲۰۱۴ در بوسان و برنامه GITC سال ۲۰۱۵ در اندونزی بودند که اکنون به‌عنوان توسعه‌دهنده فناوری اطلاعات در سازمان‌های دولتی برتر مشغول به کار هستند و شهرت خوبی به‌دست آوردند.

چان اوتدام کئو در همین راستا اظهار داشته:

«تجربه‌ای که من از این مسابقه به‌دست آوردم، برای پیشرفت من بسیار ارزشمند بود چراکه ذهنیت من را کاملاً تغییر داد. من قادر بودم تا نحوه تفکرم را تغییر بدهم و رویای خودم را برای بهبود رشته مربوط به معمولیتم را پرورش بدهم.»

شرکت ال‌جی همچنان به تلاش‌های خودش برای تحقق زندگی بهتر برای همه ادامه می‌دهد و برای این کار را نیز از طریق در دسترس بودن محصولات و خدماتش برای همه افراد و بدون توجه به توانایی‌های فیزیکی‌شان انجام می‌دهد. این کار شامل راه‌اندازی یک مرکز مشاوره زبان اشاره، ارائه راهنمای محصول به همراه ویدئو، زبان اشاره، پشتیبانی صوتی و توزیع برچسب بریل روی لوازم خانگی است. علاوه بر این، این شرکت از سال گذشته یک گروه مشاوره معلولین را راه‌اندازی کرده و همچنان به پیشنهادات و انتقادات مشتریان گوش می‌دهد و به آن‌ها رسیدگی می‌کند.

یون دائه سیک معاون ارشد روابط خارجه شرکت ال‌جی الکترونیکس در همین رابطه اظهار داشته:

«چالش جهانی فناوری اطلاعات درباره ساخت پایه‌ای است که به افراد دارای معلولیت اجازه بدهد تا بهتر در جامعه ادغام شوند و این در حالی است که شرکت‌کننده‌های قبلی ثابت کردند که افراد دارای معلولیت نیز می‌توانند کسب و کار موفقی را در زمینه آی‌تی به‌دست بیاورند. به‌عنوان شرکتی جهانی، ماه همیشه برای حمایت از جوانان دارای معلولیت تلاش خواهیم کرد تا بتوانند علایق خود را دنبال کنند و رؤیاهای خود را تحقق ببخشند.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید