۱۸ مرداد ۱۴۰۲

بررسی آینده حمل‌ونقل از دیدگاه ال‌جی

عصر خودروهای خودران به‌سرعت در حال نزدیک شدن است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تا سال ۲۰۲۵ تقریباً هشت میلیون وسیله نقلیه خودران یا نیمه خودران در جاده‌ها تردد کنند. این کار به‌زودی باعث خواهد شد که رانندگی به تاریخ بپیوندد و رانندگان از بار سنگینی روی دوش خود خلاص شوند. به عبارت دیگر، راننده به مسافری دیگری تبدیل می‌شود که می‌تواند زمان خودش در داخل ماشین را به روش‌های لذت‌بخش‌تر و با راحتی بیشتری سپری کند.

یکی از راه‌ها و روش‌هایی که شرکت‌های فعال در این صنعت به‌سرعت در حال رشد بتوانند مزیت رقابتی خودشان را حفظ کنند، تبدیل ماشین به مکانی دلنشین و ارائه تجربه‌های تحریک‌کننده حواس مسافران همچون بینایی، شنوایی و لامسه است. به‌عنوان مثال، صدا می‌تواند به‌عنوان ابزاری قدرتمند مورد استفاده قرار بگیرد که احساسات را برمی‌انگیزد و حال و هوای یک محیط معین را ایجاد می‌کند و این در حالی است که روشنایی و نور می‌تواند نقشی کلیدی در تغییر چشمگیر حال و هوای محیط ایجاد کند. استفاده و ترکیب این موارد به روش‌های مختلف، می‌تواند تجربه بودن در داخل خودرو را از نو بازتعریف کند و آن را به شیوه‌های مختلف و هیجان‌انگیز گسترش بدهد.

AVN که مخفف صدا، تصویر و ناوبری است، هم صدا و هم تصویر را در برمی‌گیرد و می‎‌تواند به تجربه‌های به‌یادماندنی در داخل خودرو کمک کند. AVNها شامل طیف وسیعی از دستگاه‌های الکترونیکی از جمله گیرنده رادیویی، واحد ناوبری GPS و فناوری‌های رابط کاربری همچون صفحه‌نمایش لمسی و کنترل صوتی هستند. یک سیستم AVN از طریق قطعات تشکیل‌دهنده خودش می‌تواند اطلاعات زیادی در رابطه با خودرو محیط اطراف آن و همچنین گزینه‌های سرگرمی متنوعی برای سرگرم کردن مسافران در حین سفر فراهم کند.

انتظار می‌رود که نسل جدید AVN ‌ها حتی بیشتر تکامل پیدا کنند و از صدای پیشرفته، فناوری نمایشگر چشمگیر و دیگر ویژگی‌های تقویت‌کننده غوطه‌وری استفاده کنند تا وسایل نقلیه ما را به سینماهای خصوصی، بارها و کافه‌های آرامش‌بخش و موارد دیگر تغییر بدهند. آن‌ها همچنین کمک می‌کنند تا خودروها مکان‌هایی ایدئال برای فعالیت‌های روزمره مانند برگزاری جلسات، تماشای تلویزیون یا حتی خرید آنلاین باشند.

ال‌جی با آگاهی از این موضوع، چندین سال است که روی توسعه AVN ‌های باکیفیت متمرکز شده است. طبق تحقیقات انجام شده توسط eBEST Investment & Securities، شرکت ال‌جی در سال ۲۰۲۱ در بخش AVN جهانی در رده دوم قرار داشته و ۱۲ درصد از سهم بازار را به خودش اختصاص داده است. برای اینکه بتوانید چشم‌انداز ال‌جی برای آینده خودروها و برنامه‌های آن برای قرار دادن فناوری‌ها و ویژگی‌های AVN در داخل خودروها برای درگیر کردن حواس پنج‌گانه را درک کنید، بهتر است خودروی مفهومی و پیش‌گام LG OMNIPOD را بررسی کنید. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه CES 2022 معرفی شده بود که می‌تواند به‌عنوان یک سالن استراحت، فضای کار، استودیوی ورزشی یا هر چیزی که ساکنان آن نیاز دارند، عمل کند.

این نوآوری ال‌جی که یک وسیله نقلیه کاملاً خودگردان است، صفحه‌نمایش‌های وسیعی دارد که مسافران می‌توانند با استفاده از آن‌ها خودشان را با محتواهای دلخواه احاطه کنند. صفحه تونل که از کف تا سقف است، نقشی کلیدی در تجربه‌های مسحورکننده‌ای دارد که توسط ماشین OMNIPOD ارائه می‌شود. این وسیله نقلیه با مجموعه‌ای از نمایشگرهای چندرسانه‌ای بدون درز، به مکانی عالی برای لذت بردن از فیلم تبدیل می‌شود و به مسافران این امکان را می‎‌دهد تا واقعاً درون محتوای نمایش داده شده غرق شوند. علاوه بر این، خودروی LG OMNIPOD به طور خودکار صفحه‌نمایش‌ها را با توجه به نیاز مسافران تنظیم می‌کند تا بهترین محیط بهینه را برای بهره‌وری یا بازی ایجاد کند. اگرچه این ویژگی‌ها به خودی خود بسیار چشمگیر هستند اما تنها بخش کوچکی از آن چیزی هستند که خودروی LG OMNIPOD ارائه می‌دهد.

آینده حمل‌ونقل جدیدترین پیشرفت‌ها مانند فناوری رانندگی خودکار، هوش مصنوعی، فضای ابری و 6G را گرد هم می‌آورد. شرکت راهکارهای قطعات خودروی ال‌جی (VS) با پیشبرد چشم‌انداز خودش برای تجربه‌های بهتر در داخل خودرو، به‌سرعت بخشیدن به نوآوری‌هایی ادامه خواهد داد که حواس مسافران را راضی نگه می‌دارد و ارزش مشتری را به بالاترین سطح می‌رساند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید