۲۲ مهر ۱۴۰۲

افزایش دسترسی لوازم‌خانگی برای همه افراد با LG Universal UP Kit

در این قسمت از سری مطالب On the Job قرار است نگاهی به توسعه Universal UP Kit داشته باشیم و بیاموزیم که چطور نوآوری فراگیر ال‌جی قابلیت استفاده و دسترس‌پذیری برای همه افراد را فراهم می‌آورد.

تصور کنید که هر فردی، صرف نظر از توانایی‌های فیزیکی، سن یا جنسیت، بتواند به هنگام استفاده از لوازم‌خانگی خود از تجربه‌ای بدون دردسر لذت ببرد. راهکار Universal UP Kit ال‌جی که در رویداد IFA امسال رونمایی شد، این چشم‌انداز فراگیر را به واقعیت تبدیل کرده و لوازم جانبی و افزونه‌های نوآورانه‌ای را برای لوازم‌خانگی ارائه می‌دهد که از طراحی همه‌کاره و جامع برخوردار هستند و قابلیت دسترسی و استفاده را افزایش می‌دهند.

این شرکت برای توسعه Universal UP Kit، ابتکاری که بخشی از استراتژی مدیریت محیط، اجتماع و حاکمیت (ESG) ال‌جی است، چندین تیم را گرد هم آورده که از نزدیک برای ایجاد راهکارهایی با شعار «طراحی برای همه» با یکدیگر همکاری کردند. در ادامه مطلب به بررسی چگونگی پیدایش این کیت همه‌جانبه و پیشگامانه می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

توسعه این محصول زمانی آغاز شد که طراحان و توسعه‌دهنده‌های محصول ال‌جی با طیف وسیعی از مشتریان از جمله مشتریانی که محدودیت‌های فیزیکی داشتند، جلساتی را برگزار کردند. بازخورد این جلسات ارزشمند نیز نیاز قابل‌توجه برای ابزار فیزیکی و لوازم جانبی را برجسته کرد که بتوانند استفاده از لوازم‌خانگی را برای طیف وسیع‌تری از افراد آسان کنند.

ها یونگ سو سرپرست کارگروه طراحی تجربه جدید آزمایشگاه طراحی لوازم‌خانگی ال‌جی بیان کرده:

«ما می‌خواستیم کیتی ایجاد کنیم که راهکارهای عملی برای بهبود قابلیت استفاده و دسترسی لوازم‌خانگی ال‌جی را ارائه بدهد، آن هم بدون اینکه نیاز به تغییر ساختار یا خرید لوازم‌خانگی جدید باشد.»

تیم‌های فعال در این پروژه تلاش کردند تا بازخوردهای جلسات را به راهکارهای ملموس تبدیل کنند. نمونه‌های اولیه با استفاده از کاغذ یا چوب ساخته شدند و سپس نمونه‌های پلاستیکی با استفاده از پرینترهای سه‌بعدی ساخته شدند تا اعضای تیم بتوانند درک بهتری از دوام طرح‌های خود داشته باشند.

به هنگام توسعه هر راهکار Universal UP Kit، ال‌جی روی سه جنبه کلیدی طراحی یعنی عملکرد، زیبایی و ایمنی تمرکز کرده است. کارکرد و ایمنی در اولویت قرار داشتند اما این شرکت رنگ و شکل را نیز در نظر داشته تا هر لوازم جانبی ساخته شده ظاهری یکپارچه و زیبا با لوازم‌خانگی مربوطه داشته باشد.

پارک سرا متخصصی در تیم برنامه‌ریزی نوآوری تجربه مشتری در شرکت لوازم‌خانگی و تهویه هوای ال‌جی توضیح داده:

«قدرت این پروژه در تأکید اولیه ما بر طراحی نهفته است و نتیجه آن نیز محصولاتی شده که نه‌تنها کاربردی و راحت هستند بلکه زیبایی دلنشینی دارند. با اتخاذ این رویکرد، ما توانستیم نیازهای متنوع افراد معلول و غیر معلول را برآورده کنیم و به سطحی از نوآوری دست پیدا کنیم که اگر صرفاً بر ایمنی و کارکرد متمرکز بودیم، به آن دست پیدا نمی‌کردیم.»

کشوی متحرک نمونه بارزی از نگرانی طراحان کیت یونیورسال آپ ال‌جی برای ایمنی کاربران، به‌خصوص افرادی است که محدودیت‎‌های فیزیکی دارند. این کشو متحرک برای استفاده در مایکروویوهای ال‌جی ساخته شده و راحتی استفاده آن نیز باعث می‌شود تا خطر آسیب دیدن مشتری به هنگام بیرون آوردن غذای داغ از مایکروویو به حداقل برسد و تجربه کاربری ایمن‌تری را ارائه کند.

لی جائه کول متخصص ارشد در تیم استراتژی CSO ESG ال‌جی نیز بیان کرده:

«با توجه به طول عمر نسبتاً طولانی لوازم‌خانگی، این کیت یک راهکار مفید هم برای کسانی است که قصد خرید محصولات را دارند و هم کسانی که از قبل محصولات را خریداری کرده و به دنبال ارتقا آن‌ها هستند. ما فکر می‌کنیم که در اینجا فرصتی برای توسعه و اصلاح مستمر محصولات از طریق بازخورد مشتری و ارزیابی قابلیت دسترسی محصولات وجود دارد.»

ال‌جی علاوه بر معرفی کردن کیت یونیورسال آپ خودش در رویداد ایفا ۲۰۲۳، به طور فعال در حال توسعه و آزمایش کیت‌های یونیورسال آپ جدید است. هدف نهایی ال‌جی این است که برای همه دارندگان لوازم‌خانگی این شرکت یک تجربه کاربری راحت و با دسترسی خوب را فراهم کند و زندگی بهتری را برای همه افراد تضمین کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید