۰۳ مهر ۱۴۰۲

باز تعریف مفهوم پایداری در نمایشگاه IFA 2023 توسط ال‌جی

با افزایش تقاضا برای محصولات و خدمات صرفه‌جویی در انرژی، به‌ویژه در اروپا که قوانین جدید و سخت‌گیرانه‌ای را در زمینه کاهش مصرف برق به اجرا گذاشته، پایداری نقشی کلیدی دارد. ال‌جی خودش را متعهد به توسعه و تولید محصولات و راهکارهای کارآمد از لحاظ انرژی می‌داند تا از این طریق، مفهوم «زندگی خوبی است» (Life’s Good) را برای سیاره و مردم ساکن آن به ارمغان بیاورد.

در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۳ (IFA) بیش از ۱۸۰ هزار نفر برای نمایشگاه‌ها و غرفه‌های شرکت‌های مختلف حضور پیدا کردند. از آنجایی که پایداری به یکی از موضوعات اصلی نمایشگاه امسال تبدیل شده بود، دهکده پایداری ال‌جی (LG Sustainable Village) عناصر حیاتی استراتژی ESG این شرکت را در طراحی و ساخت خودش گنجانده بود.

در این غرفه بازدیدکنندگان درون تأسیساتی شبیه به یک مسیر جنگلی قرار داشتند. ال‌جی این مکان را با حداقل تعداد عناصر ساختاری و با استفاده از مواد سازگار با محیط‌زیست همچون پارچه‌های بازیافتی و شبکه‌های مشبک طراحی و ساخته است و همین نیز تعهد واقعی این شرکت نسبت به حفاظت از محیط‌زیست را در هر جنبه ساخت این غرفه نشان می‌دهد.

ال‌جی تحت عنوان «زندگی پایدار، شادی برای همه» (Sustainable Life, Joy for All) راهکارهای نوآورانه‌ای را همسو با استراتژی ESG ارائه کرد که شامل هشت بخش مختلف می‌شوند و جدیدترین فناوری‌ها را در کنار دسترس‌پذیری و سازگاری با محیط‌زیست به نمایش می‌گذارند.

به هنگام ورود به غرفه ال‌جی، بازدیدکنندگان شاهد کلبه هوشمند ال‌جی (LG Smart Cottage) بودند، یک خانه پیش ساخته که با ادغام لوازم‌خانگی ممتاز ال‌جی و فناوری‌های سرمایش و گرمایش با مصرف انرژی کارآمد، الگوی جدیدی را در زندگی معرفی می‌کند. این کلبه هوشمند قادر است تا حدی انرژی مصرفی خودش را با استفاده از پنل‌های خورشیدی روی پشت بام تولید کند و همین نیز مشتریان آگاه نسبت به مسائل محیط زیستی را که نگران مصرف انرژی هستند را راضی می‌کند.

بخش بعدی نیز LG Net-Zero Vision House است که در آن، تمام جنبه‌های راهکارهای مدیریت انرژی خانگی ال‌جی به نمایش گذاشته شده‌اند و شامل سیستم ذخیره‌سازی انرژی (ESS) می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانستند درباره فرایندهایی یاد بگیرند که سیستم ESS برای ذخیره‌سازی و مصرف انرژی مازاد تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی خانه به کار می‌گیرد و اینکه چطور افراد می‌توانند به‌راحتی مصرف و ذخیره‌سازی انرژی توسط لوازم‌خانگی ال‌جی را از طریق اپلیکیشن LG ThinQ کنترل و نظارت کنند.

پس از گشت‌وگذار در بخش‌های مختلف، بخش LG Pocket Garden فضایی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد تا بتوانند استراحت کنند و در حین حال به بررسی نوآوری‌های مدیریت ESG برای زندگی بهتر برای همه بپردازند. این بخش با همکاری شرکت نورپردازی، طراحی داخلی و مبلمان هلندی به نام Moooi طراحی شده است.

بخش LG ThinQ Home این امکان را به بازدیدکنندگان می‌دهد تا بتوانند ویژگی‌های اضافه شده راهکارهای خانه هوشمند فوق‌العاده شخصی‌سازی شده LG ThinQ UP 2.0 را تجربه کنند و مجموعه‌ای از لوازم‌خانگی را در اختیار خودشان داشته باشند که متناسب با ترجیحات و سبک زندگی مصرف‌کننده‌ها است.

یکی دیگر از بخش‌هایی که بسیار مورد استقبال قرار گرفته، کارگاه تعاملی LG Upcycling است که مملو از جدیدترین محصولات ال‌جی بود، محصولاتی که با استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی ساخته شده‌اند و از جمله آن‌ها می‌توان به تصفیه هوای LG PuriCare Aero Furniture، راهکار مراقبت از کفش LG Styler ShoeCase و LG Styler ShoeCare و همچنین لپ‌تاپ LG gram اشاره کرد.

این بخش همچنین دارای برنامه‌ای بود که در آن، بازدیدکنندگان می‌توانستند در چالش «ایجاد گره پلاستیکی» شرکت کنند که حول محور استفاده از پالت‌های رزین جمع‌آوری شده از پلاستیک‌های بازیافتی در مرکز بازیافت چیلسئو بود.

بخش LG Cooking Studio تحت موضوع «زندگی آشپزی بهتر برای همه» اولین بار مجموعه محصولات توکار آشپزخانه ممتاز خودش یعنی محصولات SIGNATURE KITCHEN SUITE را به نمایش گذاشته است که زیبایی لوازم خانکی توکار را به نمایش در می‌آورد.

بخش ویلا (The Villa) فضایی را برای محصولات فوق‌العاده ممتاز و درخشان برند برجسته LG SIGNATURE فراهم آورده و لوازم‌خانگی این برند را با مبلمان لوکس ایتالیایی برند Molteni&C به نمایش گذاشته است. از جمله لوازم‌خانگی ال‌جی سیگنچر در این بخش می‌توان به تلویزیون LG SIGNATURE OLED M اشاره کرد که اولین تلویزیون اوال‌ای‌دی بی‌سیم جهان است. محصولات نسل دوم ال‌جی سیگنچر از جمله ماشین لباسشویی و خشک‌کن با پنل‌های لمسی ۷ اینچی ال‌سی‌دی با موفقیت توانستند تجربه کاربری متفاوت و متمایزی را برای مصرف‌کننده‌ها به ارمغان بیاورند.

آخرین بخش از غرفه ال‌جی در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۳، دهکده پایداری (Sustainable Village) نام داشت که در آن جنگل مودآپ ال‌جی به نمایش گذاشته شده بود؛ در اینجا چندین یخچال فریزر LG MoodUP در کنار هم قرار گرفته بودند تا احساس احاطه شدن توسط جنگل در داخل طبیعت را تداعی کنند. پنل‌های درب منحصربه‌فرد این یخچال فریزرها با نورهای بسیار زیبا و رنگ‌های سرزنده، بازدیدکنندگان را مجذوب خود کردند و فضایی پویایی را ایجاد کردند که برای عکاسی ایده‌آل بوده است. ال‌جی برای اولین بار نیز یخچال فریزر MoodUP دو در با فریزر پایینی را در اینجا رونمایی کرده بود که برای سبک زندگی اروپایی طراحی شده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید