۱۳ آبان ۱۴۰۲

ایجاد جامعه‌ای فراگیر با لوازم‌خانگی متناسب برای همه

هنگامی که محصولات یا خدمات به شکلی ضعیف طراحی می‌شوند، می‌توانند ناخواسته موانعی برای دسترسی افراد دارای معلولیت ایجاد کنند. هر شرکت باید در راستای بهبود دسترسی محصولات خودش تلاش کند تا اطمینان حاصل شود که این محصولات برای همه افراد و همچنین افراد مسن‌تر در دسترس هستند.

ال‌جی به‌عنوان بخشی از The Better Life Plan 2030 تعهد خودش برای ایجاد جهانی پایدار و در دسترس را نشان داده که همسو با مأموریت Better Life for All است. برای اینکه متوجه شوید ال‌جی چگونه تلاش دارد تا ویژگی‌های دسترسی‌پذیری و طراحی یونیورسال را در همه گروه‌های محصول خود بگنجاند، در ادامه بررسی می‌کنیم که چطور این شرکت از طریق نوآوری‌های فنی، تجربه‌های ارزشمند و بی‌نظیری را ارائه می‌کند که زندگی بهتر را برای همه افراد در دسترس قرار می‌دهد.

کیت Universal UP

ممکن است باز و بسته کردن درب لوازم‌خانگی یا کار کردن با آن‌ها برای افرادی که دارای مشکلات فیزیکی هستند، سخت باشد. ال‌جی برای این دسته از مشتریان خودش نیز کیت Universal UP را ساخته که هدفش این است تا همه افراد بدون در نظر گرفتن جنسیت، سن یا ناتوانی خودشان بتوانند به‌راحتی از محصولات این شرکت استفاده کنند. این کیت در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۳ (IFA 2023) معرفی شد و شامل لوازم جانبی قابل اتصالی است که امکان استفاده آسان از یخچال، ماشین لباسشویی، خشک‌کن، جاروبرقی بی‌سیم و دستگاه تصفیه آب را فراهم می‌آورد. علاوه بر این، برای کاهش ردپای کربنی نیز کیت Universal UP با پلاستیک بازیافتی ساخته شده است.

ویژگی‌های خودکار و راحت

به دلیل فشار هوا، باز کردن درب یخچال برای همه افراد سخت است و بسیاری از افراد تجربه کرده‌اند که با دست‌های پر از مواد غذایی قادر به باز کردن درب یخچال نیستند. برای حل این مشکل نیز LG Objet Collection Fridge مجهز به یک درب خودکار شده که به کاربران امکان می‌دهد تا با یک لمس درب یخچال را باز کنند.

یخچال فریزر LG SIGNATURE نیز ویژگی Auto Open Door را ارائه می‌کند که به لطف حسگر هوشمندش در پایین یخچال، درب را بدون نیاز به فشار یا لمس باز می‌کند. داخل یخچال نیز دارای ویژگی Auto Smart Drawer است که به کشوها امکان می‌دهد تا به طور خودکار به بیرون سر بخورند. سایر دستگاه‌های ال‌جی نیز راحتی مشابهی را ارائه می‌دهند و ویژگی‌های مختلفی دارند که شامل ویژگی باز شدن درب‌های ماشین ظرف‌شویی پس از اتمام شستشو، ویژگی پخش خودکار مواد شوینده در ماشین لباسشویی و همچنین ویژگی اطلاع از تعویض فیلتر در دستگاه تصفیه‌کننده هوا است.

تشخیص گفتار

ال‌جی همچنین محصولاتی را با ویژگی‌های تشخیص صدا ارائه کرده، محصولات که برای افرادی دارای اختلال حرکتی مناسب است. افرادی که در استفاده از محصولات با دست خود مشکل دارند نیز می‌توانند از این ویژگی بهره ببرند. تصفیه‌کننده آب LG PuriCare Water Purifier اولین تصفیه‌کننده آب در کره جنوبی به شمار می‌رود که ویژگی‌های تشخیص صدا دارد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون فشردن هیچ کلیدی، درخواست مقدار آب لازم خودشان را داشته باشند. این ویژگی در سایر محصولات ال‌جی از جمله تهویه‌مطبوع، ربات جاروبرقی LG CordZero ThinQ و مدل‌های منتخب یخچال چهار درب وجود دارد و در ادامه نیز به محصولات دیگر گسترش پیدا خواهد کرد.

برچسب‌های بریل

برای مشتریانی که دارای اختلالات بینایی هستند، ال‌جی برچسب‎‌های بریل توسعه داده و آن‌ها را توزیع کرده که شامل ۱۰ نماد با دستورالعمل‌های بریل برجسته همچون روشن، خاموش، شروع و توقف و همچنین وای‌فای است. این برچسب‌ها از سال گذشته بدون هیچ هزینه اضافی در دسترس مشتریان قرار دارند و می‌توان آن‌ها را به تمام لوازم‌خانگی این شرکت وصل کرد و در صورت ارتباط محصولات با اپ LG ThinQ نیز می‌توان راهنمایی بیشتری از طریق راهنمای صوتی دریافت کرد.

کنترل از راه دور دکمه‌ای برجسته

برای مصرف‌کنندگان دارای معلولیت کار با لوازم‌خانگی که دکمه‌های فراوانی دارند، بسیار سخت است و این موضوع با ارجحیت پیدا کردن سیستم‌های لمسی ال‌ای‌دی نسبت به دکمه‌های برجسته حتی چالش‌برانگیزتر نیز شده است. ال‌جی برای کاهش این مشکلات برای افراد دارای اختلال بینایی، کنترل از راه دور با دکمه‌های برجسته خاموش روشن کردن، تنظیم صدا، تنظیم کانال و… ایجاد کرده است. مشتریان همچنین می‌توانند دکمه تشخیص صدا را فشار بدهند و از طریق فرمان‌های صوتی با تلویزیون خود کار کنند.

با هم به تلویزیون گوش بدهید

با بالاتر رفتن سن افراد، کاهش شنوایی طبیعی است و برای شهروندان مسن‌تر که از تماشای تلویزیون با خانواده لذت می‌برند، تنظیم صدایی که برای همه افراد در اتاق مناسب باشد، کار دشواری است. در حالی که برخی کانال‌ها دارای زیرنویس هستند اما خواندن زیرنویس همانند تجربه تماشا با صدا نیست. تلویزیون‌های ال‌جی برای مشتریانی که دارای مشکلات شنوایی هستند، ویژگی «با هم به تلویزیون گوش بدهید» را فراهم آورده که به طور هم‌زمان خروجی صدا را برای بلندگوی تلویزیون و دستگاه بلوتوثی دیگری ارائه می‌کند. این شرکت تلاش کرده تا مشکلات مشتریان را در نظر بگیرد و بنابراین، افرادی که مشکلات شنوایی دارند می‌توانند از تجربه تماشا با عزیزان خود لذت ببرند.

گسترش زبان اشاره

علاوه بر این، تلویزیون‌های ال‌جی ویژگی «گسترش زبان اشاره» را ارائه می‌کند که به افراد دارای اختلال شنوایی اجازه می‌دهد تا اندازه مترجم زبان را روی صفحه‌نمایش بزرگتر کنند تا بتوانند علائم، لب‌ها و دست‌ها را واضح‌تر مشاهده کنند.

ال‌جی متعهد به ایجاد جامعه‌ای فراگیر است که در آن، هیچ‌کس تنها پشت سر رها نشود و فعالانه ویژگی‌های دسترسی‌پذیری و لوازم جانبی خودش را بهبود می‌بخشد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید