۲۲ مهر ۱۴۰۲

گسترش قدرت خوش‌بینی با بهبود مدارس در مغولستان

ال‌جی به‌عنوان یک شهروند شرکت جهانی مسئولیت اجتماعی خودش برای ارائه زندگی بهتر برای همه در سراسر جهان را می‌شناسد. گروه داوطلبان زندگی خوب است (Life’s Good Volunteer Corps) تعهد خود نسبت به این مسئولیت را نشان داده‌اند و در همین راستا نیز ال‌جی سفری به مغولستان را فراهم آورده که هدفش بهبود زیرساخت آموزشی در آنجا است.

این گروه داوطلب از مدارس ابتدایی و راهنمایی در اولان‌باتور،‌ پایتخت مغولستان بین دوم تا ششم اکتبر بازدید کردند تا یک محیط آموزشی با کیفیت بالا را ارائه بدهند و فرصت‌هایی برای دانش‌آموزان نسل بعدی ایجاد کنند تا بتوانند در تحصیلات خودشان موفق شوند.

در طول این چهار روز، این تیم برای بهبود زیرساخت‌های اطراف مدارس ابتدایی، بلوک‌های پیاده‌رو در نزدیکی زمین‌های بازی و بازسازی امکاناتی همچون زمین بسکتبال مدارس تلاش کرده است.

این تیم نقاشی‌های دیواری در اطراف مدارس ترسیم کردند که تصاویری از مشاغل مختلف را به نمایش می‌گذارند تا دانش‌آموزان را به رؤیاهای بزرگ برای آینده خود تشویق کنند. این نقاشی‌های دیواری همچنین شعار برند «زندگی خوب است» به‌عنوان یادآوری و تشویق پیام شرکت ال‌جی برای مقابله با چالش‌ها با نگرشی خوش‌بینانه نسبت به زندگی را در خود دارند.

شهر اولان‌باتور بزرگترین شهر صنعتی مغولستان به شمار می‌رود و بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی ملی را در اختیار دارد و حالا مدارس آن بهبود پیدا کرده‌اند. با این حال، به دلیل شهرنشینی سریع، این شهر با فقر شهری و عدم تعادل منطقه‌ای مواجه است. برای مواجه با این مسائل مهم نیز دولت مغولستان به طور فعال توسعه شهری را با الگوبرداری از کره جنوبی در دستور کار قرار داده است.

در اوایل سال جاری میلادی، هیئتی از مغولستان یادداشت تفاهمی با کره جنوبی برای پیگیری معاملات تجاری، تغییرات آب‎‌وهوایی، ساخت‌وساز و توسعه شهری و همچنین تبادل فرهنگی دوجانبه امضا کرد.

«گروه داوطلبان زندگی خوب است» در سال ۲۰۱۰ میلادی تأسیس شد و کار خودش را با تقریباً ۴۸۰ عضو در ۳۱ تیم شروع کرد و اکنون بیش از ۶۰۰ عضو در قالب ۷۲ تیم دارد. این برنامه در راستای کمک به جوامع مختلف با خدماتی همچون تعمیر لوازم‌خانگی، مدیریت مدارس و دبیرستان‌ها، به‌سازی خانه برای شهروندان سالمند و اهدای بریکت‌های زغال سنگ در طول فصل سرد زمستان فعالیت دارد.

این گروه داوطلبانه در سال جاری میلادی و پس از تعلیق موقت به دلیل همه‌گیری کرونا در سراسر جهان، بار دیگر فعالیت خودش را از سر گرفته است. با تمدید این برنامه، بیش از ۳۰۰ کارمند ال‌جی برای شرکت در سفر خدماتی به مغولستان درخواست دادند و پس از بررسی دقیق اسناد و مصاحبه‌ها، ۳۰ نفر برای این کار انتخاب شدند.

برنامه امسال از این جهت معنادار است که با اجرای فعال نظرات و بازخوردهای جمع‌آوری شده از کارمندان سازماندهی شده است. ال‌جی یک مسابقه سراسری درون خودش برای دو هفته و از طریق تابلوی اطلاعات آنلاین برگزار کرد تا ایده‌هایی برای این برنامه داوطلبانه جمع‌آوری کند.

سونگ وو وون متخصصی در شرکت لوازم‌خانگی و راهکار هوای ال‌جی الکترونیکس بیان کرده:

«از آنجا که قادر بودم به‌صورت مستقیم نظرم را درباره کشور هدف و جزئیات برنامه بازگو کنم، واقعاً احساس می‌کردم که در ایجاد فعالیت‌های مشارکت اجتماعی ال‌جی دخیل هستم. حتی خوشحال هم بودم که فکر کنم دانش‌آموزان مغولستانی از کار ما نفع خواهند برد و خاطرات ماندگاری از ال‌جی الکترونیکس و کره جنوبی خواهند داشت.»

کار داوطلبانه در مغولستان نشان دهنده تعهد ال‌جی به انجام مسئولیت‌های اجتماعی خودش است و با شروع این برنامه داوطلبانه نیز این شرکت قصد دارد فعالیت‌های داوطلبانه خودش در سراسر جهان را گسترش بدهد و مأموریتش برای ارائه زندگی بهتر برای همه افراد را توسعه بخشد.

یوون دائه سیک معاون ارشد روابط خارجه شرکت ال‌جی الکترونیکس بیان کرده:

«این کار داوطلبانه فعالیتی بود که تعهد کارمندان ال‌جی برای خلق دنیایی بهتر برای همه را نشان می‌دهد. ال‌جی مسئولیت‌های اجتماعی خودش به‌عنوان یک شهروند شرکت جهانی را انجام خواهد داد و از طریق فعالیت‌های مشارکت اجتماعی به نفوذ مثبت خود در جامعه بین‌المللی ادامه خواهد داد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید