۲۰ مهر ۱۴۰۲

تلویزیون‌های LG OLED الهام‌بخش عصر تازه‌ای از هنر دیجیتال در نمایشگاه فریز لندن هستند

 

ال‌جی الکترونیکس (LG) در نمایشگاه فریز لندن ۲۰۲۳ (Frieze London 2023) که از ۱۱ تا ۱۵ اکتبر برگزار می‌شود، یک اثر هنری تولید شده الگوریتمی توسط هنرمند بصری Quayola با استفاده از تلویزیون‌های LG OLED را به نمایش گذاشته است. این اثر هنری توسط درخشش خارق‌العاده و پویای بوم‌های دیجیتال LG OLED به نمایش گذاشته شده و ادای احترامی به امپرسیونیستم فرانسوی به‌ویژه آثار متأخر آخرین استاد کهنه‌کار یعنی کلود مونه است.

این اثر هنری که در نمایشگاه فریز لندن ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته می‌شود به نام Jardins d’Été است و مجموعه‌ای از ویدیوهایی به شمار می‌رود که شکوفه‌های شبانه باغ‌های قلعه شومون سور لوآر (Château de Chaumont-sur-Loire) در فرانسه را به نمایش در می‌آورند و پتانسیل ترکیبی جالبی را نشان می‌دهند که می‌تواند از کنار هم قرار گرفتن هنر و فناوری به دست بیاید. هنرمند کوایولا (Quayola) برای این اثر هنری خودش از پیچیدگی‌های شکل‌های گل که توسط باد حرکت می‌کنند به‌عنوان مجموعه داده‌ای برای تولید نقاشی‌های حساب شده جدید استفاده کرده که به لطف کیفیت تصویر برتر تلویزیون‌های LG OLED می‌توان آن‎ها را در کیفیت 4K مشاهده و تحسین کرد.

کوایولا هنرمند بصری‌ای است که به‌خاطر تلفیق هماهنگ برنامه‌نویسی کامپیوتر و هنر کلاسیک شهرت دارد. او از فناوری به‌عنوان یک لنز برای کشف تنش و تعادل بین نیروهای به‌ظاهر متضاد همچون واقعی و مصنوعی، فیگوراتیو و انتزاعی و قدیم و جدید استفاده می‌کند. او با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری اختصاصی توانسته آثار هنری سمعی، بصری، هنرهای ویدیویی، مجسمه‌ها و همچنین آثاری روی کاغذ خلق کند.

کوایولا درباره اثر تازه خودش اظهار داشته:

«اثر هنری Jardins d’Été یک ترکیب بین تصویر و الگوریتم است. رنگ‌ها و پالت‌های پیچیده با بوم‌های دیجیتال LG OLED کاملاً بهبود پیدا کرده‌اند و کیفیت تصویر این تلویزیون‌ها توانسته خطوط بین حالت دیجیتالی و فیزیکی را محو کند.»

کیت اوه معاون بخش ارتباطات برند در شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی اظهار داشته:

«ما بسیار خوشحال هستیم که وارد یک رابطه پویا و جذاب با هنرمند با استعداد کوایولا شدیم. هدف ما باز تعریف مرزهای هنری و همچنین ترکیب هنر و فناوری به شیوه‌هایی است که مخاطبان را مجذوب خودشان کنند و به آن‌ها الهام بدهند. این موارد نیز در نمایشگاه‌ها و همکاری‌های ما با هنرمندان به نمایش گذاشته شده است. تلویزیون‌های LG OLED شعار ما یعنی ما الهام‌بخش هنر هستیم (WE INSPIRE ART) را حفظ کرده و از هنرمندان در دست پیدا کردن به پتانسیل بالای خلاقیتشان و الهام بخشیدن به تکامل هنر دیجیتال حمایت کرده است.»

ال‌جی همچنان به پیش بردن مرزهای کاوش هنری ادامه می‌دهد و از طریق نمایشگاه‌های جذاب و همکاری با هنرمندان الهام‌بخش، هم‌افزایی بین هنر و فناوری را برجسته می‌کند. برای لذت بردن از سفر هنری پروژه LG OLED ART نیز می‌توانید به وب سایت آن (http://lgoledart.com/) مراجعه کنید و جدیدترین همکاری‌های هنری را شاهد باشید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید