۱۷ خرداد ۱۴۰۲

روز جهانی محیط زیست ۲۰۲۳؛ مقابله با آلودگی پلاستیکی

روز جهانی محیط زیست هر ساله در تاریخ 5 ژوئن برگزار می‌شود و در آن، چالش‌های زیست‌محیطی مبرم دوران ما مورد توجه قرار می‌گیرند و فرصتی عالی برای مردم سراسر جهان است تا درباره تلاش‌ها برای محافظت و احیای زمین صحبت کنند.

روز جهانی محیط زیست توسط مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۷۲ میلادی و به رهبری برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) ایجاد و پنجاهمین سالگرد آن در سال ۲۰۲۳ میلادی جشن گرفته شد. در طول پنج دهه گذشته، این روز در سطح بین‌المللی به یکی از بزرگترین پلتفرم‌های جهانی برای گسترش آگاهی محیط زیستی تبدیل شده است.

روز جهانی محیط زیست امسال با محوریت مقابله با آلودگی پلاستیکی به میزبانی ساحل عاج و با مشارکت هلند برگزار شد و در آن به راهکارهایی برای مشکل آلودگی پلاستیک پرداخته شد. ساحل عاج استفاده از کیسه‎های پلاستیکی را در سال ۲۰۱۴ میلادی ممنوع کرده بود و با حمایت از استفاده از بسته‌بندی‌های قابل استفاده مجدد، تلاش و پیشگامی خودش در کاهش اتکا به پلاستیک را نشان داده است. هلند که امضاکننده تعهدنامه جهانی اقتصاد پلاستیک جدید و عضو مشارکت جهانی در زمینه آلودگی پلاستیک و زباله‎های دریایی است، اقدامات مختلفی را برای رسیدگی به این موضوع کلیدی زیست‌محیطی اتخاذ کرده است.

برای افزایش آگاهی درباره این رویداد و برجسته کردن موضوع روز جهانی محیط زیست امسال، UNEP یک ویدئوی قانع‌کننده و آموزنده ساخته است. این ویدئو با این پیام که ما اکنون به علم و راهکارهایی برای مقابله با آلودگی پلاستیک نیاز داریم، امید را به مردم القا کرده و در عین حال، از دولت‌ها، شهرها و کسب‌وکارها خواسته تا در این زمینه دست به کار شوند.

ال‌جی با پخش این ویدئو در بیلبوردهای دیجیتالی خودش در میدان تایمز نیویورک و سیرک معروف پیکادیلی لندن، حمایت خودش را از روز جهانی محیط زیست نشان داده است. بیلبوردهای این شرکت در مناطق پرترافیک عابران پیاده در دو شهر بزرگ جهان قرار دارند و انتظار می‌رود که روز جهانی محیط زیست را مورد توجه مردم قرار داده باشند و در عین حال، با افزایش آگاهی عمومی، افراد را به انجام وظایف خود در این زمینه تشویق بکنند.

ال‌جی به‌عنوان یک شهروند شرکت مسئولیت‌پذیر و اجتماعی، گام‌های فعالی برای کمک به ایجاد زندگی بهتر برای همه برمی‌دارد. برای دستیابی به این هدف، این شرکت متعهد است که با گسترش مداوم استفاده از مواد بازیافتی که اکنون در تولید مدل‌های جدید محصولات این شرکت همچون LG Styler، LG tiiun mini، یخچال فریزرها و ماشین ظرف‌شویی‌ها استفاده می‌شوند، اقتصاد چرخشی را به کار بگیرد. امسال این شرکت قصد دارد تا استفاده از مواد بازیافتی را در محصولات بیشتری همچون LG Styler ShoeCase، LG Styler ShoeCare و LG OLED evo TV به کار ببرد و به هدف شرکت برای استفاده از مجموعاً ۶۰۰۰۰۰ تن پلاستیک بازیافتی تا سال ۲۰۳۰ کمک کند.

این شرکت به انجام وظیفه خودش برای کاهش آلودگی پلاستیکی ادامه می‌دهد و امیدوار است که افزایش تبلیغ کمپین #BeatPlasticPollution در بیلبوردهای تبلیغاتی این شرکت در نقاط پرجمعیت در سراسر جهان، آگاهی درباره این موضوع را افزایش بدهد و تأثیری مثبتی روی مردم برای انجام کارهای درست در راستای کاهش استفاده از پلاستیک داشته باشد.

 

اینستای ال جی IranLGE در همین رابطه مسابقه ای برگزار کرده که شما را دعوت به دیدن این مسابقه می‌کنیم.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید