۰۸ مرداد ۱۴۰۲

ال‌جی گزارش پایداری 2022-2023 را منتشر کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) به‌تازگی گزارش پایداری ۲۰۲۲-۲۰۲۳ خودش را منتشر کرده است که به‌صورت رسمی دستاوردها و استراتژی این شرکت در هر کدام از حوزه‌ها شش وظیفه استراتژیک را نمایان می‌کند، مواردی که همگی برای تحقق چشم‌انداز ESG زندگی بهتر برای همه چه مشتریان و چه ذی‌نفعان در سراسر جهان با دقت بسیار طراحی شده‌اند.

این شرکت بر دو حوزه اصلی تمرکز دارد که شامل 3C برای سیاره و 3D برای مردم است. 3C بر محوریت کربن خنثی، اقتصاد چرخه‌ای و فناوری پاک است و 3D نیز برای همه افراد طراحی شده و بر محوریت یک محل کار مناسب، متنوع و مشمول همه است.

3C برای سیاره: کربن خنثی، اقتصاد چرخهای و فناوری پاک

امسال کارخانه‌های جهانی ال‌جی مجموع انتشار گازهای گلخانه‌ای مستقیم (حوزه ۱) و غیرمستقیم (حوزه ۲) ۹۲.۷ میلیون تن را به ثبت رسانده‌اند که نسبت به سال گذشته ۲۲ میلیون تن کاهش داشته است، کاهشی که نشان‌دهنده تلاش این شرکت برای رسیدن به صفر خالص تا سال ۲۰۳۰ میلادی است.

این شرکت همچنین نرخ تبدیل انرژی‌های تجدیدپذیر را ۸.۲ درصد ثبت کرده است. این امر پس از آن صورت گرفت که این شرکت متعهد شد تا سال ۲۰۵۰ میلادی به جایی برسد که تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر در کارخانه‌های جهانی خودش استفاده کند. در همین حین نیز این شرکت با موفقیت به RE100 (طرح انرژی‌های تجدیدپذیر ۱۰۰) پیوست، طرحی که از کسب و کارها برای گذار صد در صد به انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت می‌کند.

شرکت ال‌جی الکترونیکس همچنین با گسترش استفاده از فناوری‌های بسیار کارآمد و سازگار با محیط زیست کاهش انتشار کربن در تولید محصولات را سرعت بخشیده است. تقریباً ۸۰ درصد از کل انتشار کربن ال‌جی ناشی از مرحله استفاده از محصول است و شامل گازهای گلخانه‌ای (حوزه ۳) می‌شود که خارج از کارخانه‌های تولیدی این شرکت تولید می‌شوند. سال گذشته، انتشار کربن از سوی واحد عملکردی هفت محصول اصلی این شرکت که ۸۰ درصد از انتشار کربن تولید شده حین استفاده از محصول را تشکیل می‌دهد، نسبت به سال ۲۰۲۰ حدود ۱۳.۱ درصد کاهش داشته است. انتشار کربن واحد عملکردی به مقدار حاصل از تقسیم مقدار گازهای GHG منتشر شده در طول دوره متوسط استفاده از محصول بر واحد عملکردی محصول اشاره دارد. به‌عنوان مثال، انتشار گازهای گلخانه‌ای یخچال فریزر در هر لیتر بیان می‌شود و این در حالی است که انتشار گازهای گلخانه‌ای ماشین لباس‌شویی به ازای هر کیلوگرم است. علاوه بر این، ال‌جی در سال ۲۰۲۱ به اولین تولیدکننده لوازم خانگی کره جنوبی تبدیل شد که هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خودش در مرحله استفاده از محصول (حوزه ۳) را به تأیید طرح اهداف علمی (SBTi) رساند.

به‌منظور ایجاد یک اکوسیستم چرخه‌ای، این شرکت حدود ۴۷۲۰۰۰ تن زباله الکترونیکی را از ۵۲ کشور جهان در طی سال گذشته بازیابی کرده است. از سال ۲۰۰۶، ال‌جی مقدار قابل توجهی زباله الکترونیکی را بازیابی کرده که مقدار آن به ۳۹۹۳۰۰۰ تن می‌رسد. تا سال ۲۰۲۲، تعداد پلاستیک‌های بازیافتی مورد استفاده در محصولات این شرکت به ۳۳۰۰۰ تن رسید که ۲۵ درصد بیشتر از ارقام سال ۲۰۲۱ بوده است. علاوه بر این، کارخانه‌های تجاری این شرکت در کره جنوبی نیز اخیراً تأییدیه ZWTL را دریافت کردند.

3D برای مردم: طراحی شده برای همه افراد، محل کار مناسب، متنوع و مشمول همه

ال‌جی با اضافه کردن ویژگی تشخیص صدا و راهنمایی صوتی به محصولات اصلی خودش و همچنین زدن برچسب‌های بریل روی همه لوازم خانگی ال‌جی در زمینه دسترسی محصولاتش برای همه افراد پیشگام بوده است. این شرکت همچنین قصد دارد مفهوم طراحی جهانی را به همه محصولاتش گسترش بدهد، طراحی‌ای که باید به گونه‌ای باشد که همه بتوانند به‌راحتی از محصولات استفاده کنند.

سال گذشته، این شرکت تأمین‌کنندگان اصلی خود در سطح ۱ را در زمینه مصرف انرژی و انتشار کربن مورد بررسی قرار داد و سپس این داده‌ها را از طریق شرکت ثالث بررسی و سپس تأیید کرد. از سال جاری، ال‌جی از طریق برنامه آموزشی کربن خنثی، آگاهی مدیران و کارمندان شرکای خودش را افزایش داده است. در مجموع ۱۵۲ تأمین‌کننده تا نیمه اول سال جاری در این برنامه شرکت کردند.

گسترش نقش کمیته ESG

ال‌جی همچنان به گسترش نقش کمیته ESG ادامه می‌دهد، کمیته‌ای که به هیئت‌مدیره خود گزارش می‌دهد تا مدیریت ESG درونی شود. این کمیته متشکل از ۴ مدیر مستقل و ۱ مدیر عامل اجرایی است که توسط رئیس سئو سونگ وو، مدیر مستقلی که اوایل سال جاری به این سمت منصوب شد، نظارت می‌شوند.

سال گذشته، برای اطمینان از شفافیت در مدیریت و اداره هیئت مدیره و ساختار حاکمیتی، کمیته ESG دستورالعمل‌هایی را برای استقلال، تنوع و تخصص مدیران مستقل و همچنین منشور حاکمیتی شرکتی ایجاد کرد.

از سال ۲۰۰۶، این شرکت هر سال گزارش پایداری خودش را منتشر می‌کند و امسال نیز همین گونه بوده است تا مشتریان و همچنین ذی‌نفعان بتوانند بهتر با اهداف و چشم‌انداز ESG ال‌جی آشنا شوند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید