۲۲ آبان ۱۴۰۲

ال‌جی کمیکال به دنبال تجاری‌سازی اولین بیومتریال 3HP سازگار با محیط‌زیست است

ال‌جی کمیکال (LG Chem) و شرکت GS Caltex با یکدیگر همکاری می‌کنند تا بتواند تجارت بیومتریال‌های سازگار با محیط‌زیست خودشان را سرعت ببخشند.

ال‌جی کمیکال و شرکت GS Caltex تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندند تا تلاش‌های مشترک خودشان در پروژه‌ای مشترک متمرکز بر 3HP را توسعه بدهند، ماده‌ای خام که برای پلاستیک‌های زیست‌تخریب‌پذیر و سازگار با محیط‌زیست ضروری است. مراسم امضای این تفاهم‌نامه در پردیس تحقیق و توسعه ماگوک ال‌جی کمیکال و با حضور مدیر عامل ال‌جی کمیکال یعنی هاک سئو شین، مدیر عامل شرکت GS Caltex هئو سئو هونگ و تیم‌های تحقیق و توسعه از هر دو شرکت برگزار شد.

این تفاهم‌نامه به دنبال توافق‌نامه توسعه مشترک سال ۲۰۲۱ بین این دو شرکت بوده است که در ژوئیه همان سال با ساخت آزمایشگاه 3HP در کارخانه یئوسو شرکت GS Caltex به اوج خودش رسید. این کارخانه که به‌تازگی تکمیل شده، زمینه را برای تولید نمونه اولیه فراهم می‌کند، تولیدی که قرار است در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

ماده 3HP که از طریق تخمیر میکروبی مواد مشتق شده از گیاهان تولید می‌شود، به‌عنوان یک ماده سازگار با محیط‌زیست برجسته است. پلاستیک‌های مشتق شده از 3HP زیست‌تخریب‌پذیری و انعطاف‌پذیری مثال‌زدنی‌ای را نشان می‌دهند و همین نیز آن‌ها را به جایگزین مناسبی برای مواد دور ریختنی مختلف تبدیل می‌کند. علاوه بر این، 3HP می‌تواند به اسید بیو اکریلیک تبدیل شود و همین نیز آن را به‌عنوان یک ماده شیمایی نسل جدیدی تبدیل می‌کند که در طیف وسیعی از مواد از جمله پلیمرهای فوق جاذب (SAP) مورد استفاده در پوشک و همچنین رنگ، چسب، مواد پوششی و فیبر کربن کاربرد دارد.

در حالی که تلاش‌های جهانی برای توسعه فناوری‌های مرتبط با 3HP صورت گرفته، هیچ کدام تا به امروز تجاری نشده‌اند؛ بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که تولید نمونه اولیه شرکت ال‌جی کمیکال نشان‌دهنده اولین نمونه تجاری‌سازی 3HP در جهان باشد.

همکاری میان ال‌جی کمیکال و شرکت GS Caltex با هم‌‎افزایی فناوری‌های تخمیر 3HP از شرکت ال‌جی کمیکال با فناوری پالایش شرکت GS Caltex و قابلیت‌های افزایش مقیاس فرایند امکان‌پذیر شده است.

از طریق این تفاهم‌نامه، هر دو شرکت به این توافق دست پیدا کردند که به‌صورت مشترک مدل پروژه 3HP و کسب‌وکار کلی آن را ارتقا بدهند و در زمینه‌های بیشتر دیگری نیز همکاری کنند.

مدیر ال‌جی کمیکال یعنی هاک چئول شین اظهار داشته:

«ما به پیشروی در زمینه فناوری‌های سازگار با محیط‌زیست ادامه خواهیم داد و تعهد خود برای دستیابی به وضعیت کربن خنثی را تا سال ۲۰۵۰ تقویت خواهیم کرد و مشارکت خود برای آینده‌ای پایدار را افزایش خواهیم داد.»

مدیر عامل شرکت GS Caltex هم در این رابطه اظهار داشته:

«با تکیه بر همکاری خود در توسعه مواد سازگار با محیط‌زیست، هدف ما نه‌تنها تقویت ظرفیت‌های ESG با کمک به اقتصاد چرخه‌ای و کاهش انتشار کربن بلکه ایجاد ارزش اقتصادی از طریق تجاری‌سازی محصولات با ارزش افزوده بالا است.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید