۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

روز زمین با ال‌جی؛ مشارکت در مبارزه با آلودگی پلاستیک

روز زمین که هر ساله در تاریخ ۲۲ آوریل جشن گرفته می‌شود، یادآور مسئولیت جمعی ما برای قدردانی و محافظت از سیاره باشکوهمان است. این از هر یک از ما می‌خواهد تا اقدامات مهمی را در جهت تقویت محیط‌زیست سالم‌تر و فردایی روشن‌تر انجام بدهیم. امسال موضوع روز زمین «سیاره در مقابل پلاستیک» است که برای برجسته کردن نیاز فوری به رسیدگی به مشکل گسترده آلودگی پلاستیک انتخاب شده است. هم‌راستا با این نیز هدف بلندپروازانه برای کاهش ۶۰ درصدی تولید پلاستیک تا سال ۲۰۴۰ توسط EARTHDAY.ORG اعلام شده است. از نه گفتن به پلاستیک‌های یکبار مصرف گرفته تا استفاده از وسایلی که با استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی ساخته شده‌اند، همه می‌توانند در قرار دادن جامعه در مسیر آینده‌ای بدون پلاستیک نقش داشته باشند.

ال‌جی شرکتی با چشم‌انداز جامع ESG برای «زندگی بهتر برای همه» در طیف گسترده‌ای از ابتکارات مشارکت دارد که به رفاه مردم و کره زمین کمک می‌کند. اقدامات این شرکت در کاهش پلاستیک با تشدید تلاش‌ها برای توسعه راهکارهای محصول و اجرای استراتژی‌های چرخه زندگی همراه است که کاربران را قادر می‌سازد تا نقش فعال‌تری در ایجاد تغییرات مثبت ایفا کنند. همان‌طور که این تلاش‌ها نشان می‌دهد، ال‌جی متعهد به ترویج آینده‌ای پایدار و در عین حال بهبود رفاه افراد و جوامع در سراسر جهان است.

لباسشویی ابتکاری ال‌جی به کاهش انتشار میکروپلاستیک کمک می‌کند

میکروپلاستیک‌ها که ذرات کوچک پلاستیک با اندازه کمتر از ۵ میلی‌متر هستند و در اقیانوس‌ها، خاک و حتی هوایی که تنفس می‌کنیم نفوذ می‌کنند. توزیع گسترده آن‌ها نگرانی‌هایی را هم برای محیط‌زیست و هم برای سلامت انسان ایجاد می‌کند. شستن منسوجات مصنوعی منبع مهمی برای میکروپلاستیک‌های آزاد شده در اقیانوس‌ها در سطح جهان است که تا ۳۵ درصد را شامل می‌شود. این به معنای ورود ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن میکروپلاستیک‌های مرتبط با نساجی است که هر ساله وارد محیط‌زیست دریایی می‌شوند.

در تلاش برای کمک به مردم در کاهش آلودگی پلاستیکی، ماشین لباسشویی جدید ال‌جی با چرخه مراقبت از میکروپلاستیک ارائه شده است. وقتی ماشین لباسشویی روی این چرخه تنظیم می‌شود، از یک حرکت چرخشی و ویژگی TurboWash 360 استفاده می‌کند تا اصطکاک پارچه را به حداقل برساند و یک تمیزکاری ملایم و در عین حال مؤثر را به ارمغان بیاورد که میکروپلاستیک‌های ناشی از لباس‌ها را تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.

به علاوه، جدیدترین ماشین لباسشویی ال‌جی با ویژگی AI Wash عرضه شده که از موتور Direct Drive  مجهز به هوش مصنوعی با یادگیری عمیق و فناوری 6 Motion بهره می‌برد. فناوری AI Wash با انتخاب حرکات شستشوی بهینه بر اساس نوع پارچه، از پارچه محافظت بهتری می‌کند و طول عمر لباس را افزایش می‌دهد. این ماشین لباسشویی جدید همچنین استفاده از مواد شوینده را با ezDispense بهینه می‌کند که به طور خودکار مقدار مناسب مایع شوینده را برای هر بار شستشو توزیع می‌کند.

ابتکارات ال‌جی برای کاهش پلاستیک برای زندگی بهتر

زباله‌های پلاستیکی با وجود استفاده از یک میلیون بطری پلاستیکی در هر دقیقه و همچنین استفاده سالانه بیش از پنج تریلیون کیسه پلاستیکی، جهان ما را با سرعت نگران‌کننده‌ای آلوده می‌کنند. اگرچه لوازم‌خانگی زندگی روزمره را راحت کرده‌اند اما نقش بسیار مهمی در مشکل زباله‌های پلاستیکی دارند. با درک این موضوع نیز ال‌جی برنامه‌های بازیافت خودش را برای وسایل دور ریخته شده بسیار گسترش داده است و چرخه‌ای پایدار را ایجاد کرده که راه بهتری برای آینده صنعت و جهان است.

ال‌جی یک برنامه جامع گردش منابع را اجرا کرده است که اکنون در ۵۲ کشور وجود دارد و مرکز بازیافت ال‌جی در کره جنوبی نیز نقش اصلی را ایفا می‌کند. مواد اولیه مانند آهن، مس، آلومینیوم و پلاستیک از لوازم‌خانگی قدیمی استخراج شده، سپس طبقه‌بندی و پردازش می‌شوند تا در نهایت به‌عنوان لوازم سبک زندگی جدید مانند LG Styler ShoeCase و ShoeCare، LG PuriCare AeroFurniture و LG tiiun mini مورد استفاده قرار بگیرند.

با توجه به نیازهای بخش‌های مختلف مشتریان، این لوازم سبک زندگی نوآورانه ال‌جی دارای سطوح بیرونی ساخته شده از پلاستیک بازیافتی است. این شرکت با تبدیل کردن این چرخه به‌عنوان بخشی از فرایند تولید خودش، هم پایداری را در کل چرخه عمر محصول تقویت کرده و هم به مشتریانی که نسبت به محیط‌زیست نگران هستند، طیف متقاعدکننده‌ای از راهکارهای شیک و عملی را ارائه می‌کند که با ارزش‌ها و همچنین سلیقه آن‌ها همخوانی دارد.

تعهد مستمر ال‌جی برای پرداختن به اهمیت مواد بازیافتی نیز در نمایشگاه IFA 2023 در برلین آلمان در ماه سپتامبر سال گذشته به نمایش گذاشته شده بود. غرفه نمایشگاهی این شرکت میزبان تعدادی از فعالیت‌ها برای افزایش آگاهی درباره اهمیت بازیافت پلاستیک بود که شامل کاشت درختان پالت رزینی در بخش LG Sustainable Village’s Upcycling Workshop بود.

در سال ۲۰۲۲ میلادی، ال‌جی ۴۷۲۸۷۶ تن زباله الکترونیکی را از ۵۲ کشور بازیابی کرد و از سال ۲۰۰۷ نیز مجموعاً ۳۹۹۸۳۸۲ تن را جمع‌آوری کرده است. این شرکت همچنین از ۳۲۹۸۷ تن پلاستیک بازیافتی در محصولات خودش استفاده کرده که ۲۴ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۱ را نشان می‌دهد.

برنامه گردش منابع جهانی ال‌جی همسو با اهداف برنامه زندگی بهتر این شرکت در سال ۲۰۳۰ (Better Life Plan 2030)، با هدف افزایش نرخ بازیافت زباله در سایت‌های تولیدی ال‌جی به ۹۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ است. علاوه بر این، ال‌جی هدف خودش را برای استفاده از ۶۰۰۰۰۰ تن پلاستیک بازیافتی تا سال ۲۰۳۰ قرار داده است. علاوه بر این، ال‌جی قصد دارد به نقطه عطف مهم دیگری دست پیدا کند که جمع‌آوری ۸ میلیون تن از لوازم دور ریختنی تا سال ۲۰۳۰ است.

ال‌جی در پیگیری چشم‌انداز Better Life For All خودش مصمم است و لوازم‌خانگی پیشرفته این شرکت راهکارهای مناسبی برای مشتریان ارائه می‌دهند تا در حفاظت از محیط‌زیست مشارکت داشته باشند و در عین حال نیز برنامه‌های بازیافت متمرکز بر پایداری و شیوه‌های تولید نیز اعتقاد این شرکت به فردای روشن‌تر را نشان می‌دهند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید