۱۸ خرداد ۱۴۰۲

چرخه تبدیل لوازم خانگی قدیمی به محصولات جدید

هر ساله، میلیون‌ها دستگاه لوازم خانگی به پایان عمر عملیاتی خود می‌رسند و دور انداخته می‌شوند. با این حال، داستان آن‌ها لزوماً در اینجا تمام نمی‌شوند. از طریق فرایند و فناوری‌های دگرگون‌کننده، این دستگاه‌های دور ریخته شده را می‌توان به‌عنوان لوازمی کاملاً جدید به دنیا معرفی کرد و ویژگی و عملکردهای متناسب با نیازها و ترجیحات مصرف‌کننده‌های امروزی را ارائه داد.

در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه لوازم خانگی قدیمی توسط یکی از نوآوران پیشرو در صنعت لوازم خانگی به راهکارهای زندگی به روز و سازگار با محیط زیست تبدیل می‌شوند.

استخراج شهری: کشف منابع جدید از وسایل دور ریخته شده

«استخراج شهری» به معنای استخراج منابع ارزشمند از لوازم خانگی از کار افتاده است. این کار شامل بازیابی و مرتب‌سازی هر گونه مواد خامی است که می‌‎تواند در ساخت محصولات تازه استفاده شوند. برخلاف سوزاندن که سرنوشت بسیاری از وسایل بلا استفاده است، این بازیافت به کاهش انتشار کربن دی اکسید و جلوگیری از آلودگی محیط زیست کمک می‌کند. ال‌جی که یک استخراج‌کننده شهری فعال است، چندین ماده مختلف را از وسایل دور ریخته شده جمع می‌کند که شامل پلاستیک، آهن و فلزات غیر آهنی است و سپس از آن‌ها برای کمک به تولید محصولات پیشرفته و جدید خود استفاده می‌کند.

مرکز بازیافت ال‌جی جان تازه‌ای به لوازم قدیمی می‌بخشد

از پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، ال‌جی به‌عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده خودش برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای، برنامه‌های گردش منابع را در مجموعاً ۵۲ کشور در سراسر جهان به اجرا درآورده است. در مرکز بازیافت ال‌جی در کره جنوبی که از سال ۲۰۰۱ میلادی فعالیت خودش را آغاز کرده، مواد خام از لوازم خانگی دور ریخته شده جمع‌آوری، به‌دقت دسته‌بندی و پردازش و سپس به اجزای لوازم خانگی سازگار با محیط زیست جدید تبدیل می‌شوند.

در اینجا چهار مرحله اصلی انجام شده در مرکز بازیافت ال‌جی بررسی شده که امکان تبدیل لوازم قدیمی را به قطعات باکیفیت برای محصول جدید نشان می‌دهد.

مرحله اول: جمع‌آوری – وسایل مستعمل مانند یخچال، ماشین لباسشویی و تهویه مطبوع جمع‌آوری و به مرکز انتقال داده می‌شوند.

مرحله دوم: جداسازی و خرد کردن – لوازم خانگی از هم جدا می‌شوند و اجزا آن برای رسیدن به یک اندازه ثابت خرد می‌شوند.

مرحله سوم: مرتب‌سازی و پردازش – پس از اینکه مواد آهن، آلومینیوم، مس و پلاستیک دسته‌بندی شدند، پلاستیک‌ها در یک فرایند اضافی قرار می‌گیرند و در آنجا به پلت تبدیل می‌شوند که منبع مناسب و قابل استفاده‌ای برای تولید قطعات و کالاهای پلاستیک است.

مرحله چهارم: تولد دوباره – پلت‌ها ذوب شده و به قطعات پلاستیکی تبدیل می‌شوند که در تولید لوازم خانگی جدید ال‌جی استفاده می‌شوند.

پلاستیک‌های بازیافتی به طرح‌های جذاب الجی جان می‌بخشند

پلاستیک‌های بازیافتی نقش بسیار مهمی در جان بخشیدن به طرح‌های جذاب لوازم خانگی ال‌جی از جمله طرح‌های LG Styler ShoeCare و ShoeCase ایفا می‌کنند که اخیراً عرضه شدند. در تولید تصفیه‌کننده هوای LG PuriCare AeroFurniture و همچنین LG tiiun mini که در مجموعه‌ای از رنگ‌های سرزنده ارائه می‌شوند و به فضای خانه طراوت می‌بخشند، نیز از پلاستیک‌های بازیافتی استفاده شده است. این مواد تغییر کاربری داده شده در ساخت نماهای بیرونی هر دو محصول به کار می‌روند و به جذابیت زیبایی‌شناسی نوآوری‌های ال‌جی کمک می‌کنند و در عین حال، مصرف منابع و اتلاف را کاهش می‌دهند.

چرخه‌ای مفید برای سیاره و مصرف‌کننده‌ها

ال‌جی به طور کامل رویکرد «چرخه پایدار» را پذیرفته است و آگاهی زیست‌محیطی را در هر مرحله از چرخه عمر لوازم خانگی خودش از مرحله تولید و بسته‌‎بندی گرفته تا استفاده و بازیافت گنجانده است. این شرکت به استفاده از مواد بازیافتی استخراج شده و پردازش شده در CRC در ساخت لوازم جدید ادامه می‌دهد، لوازمی که مصرف برق و انتشار گازهای گلخانه‌ای را به حداقل می‌رساند و خودشان نیز قابل بازیافت هستند. به این ترتیب، ال‌جی چرخه‌ای ایجاد کرده که به طور هم‌زمان به نفع کره زمین و مصرف‌کنندگان است.

ال‌جی با افزایش تلاش‌های خودش، قصد دارد تا ابتدای دهه آینده به مجموع ۶۰۰۰۰۰ تن پلاستیک بازیافتی (برای تولید قطعات لوازم خانگی) برسد. این هدف بلندپروازانه در «طرح زندگی بهتر» این شرکت تعیین شده و همچنین بخشی از استراتژی گسترده ال‌جی برای دستیابی به عدم انتشار گاز کربن است. همچنین تا سال ۲۰۳۰، ال‌جی تخمین می‌زند که ۸ میلیون تن لوازم بدون استفاده را به‌منظور استخراج مواد بازیافتی مورد بازیابی قرار خواهد داد.

ال‌جی با اجرای طرح‌هایی مانند دفع مناسب محصولات و استخراج مواد از محصولات دور ریخته شده، می‌تواند چیز جدیدی از چیزهای قدیمی خلق کند و نشان دهد که چگونه تعهد قاطعانه نسبت به مردم و کره زمین می‌تواند به ایجاد زندگی بهتر برای همه کمک کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید