۲۷ فروردین ۱۴۰۲

مدیر عامل ال‌جی از سایت‌های اصلی تولید در سراسر آسیا بازدید کرد

در این ماه، مدیر عامل ال‌جی آقای ویلیام چو از سایت‌های اصلی تولید این شرکت در آسیا از جمله ویتنام، تایلند و اندونزی دیدن کرد و به صورت مستقیم نیز شاهد استراتژی‌های پیشرفت عملیاتی همچون بهبود کیفیت، زنجیره تأمین، بهبود ساختار هزینه، ایمنی و بهره‌وری قطعات خودرو، لوازم خانگی و تلویزیون‌ها بود. در نهایت، هدف این شرکت تقویت رقابت و رشد در حوزه‌های تجاری کلیدی و بازارهای جهانی است.

آقای چو در همین راستا اظهار داشته:

«بیایید با ارتقاء روش‌های عملیاتی بهینه شده و بومی خود و ارائه کیفیتی در کلاس جهانی، قیمت‌های رقابتی و تحویل مطمئن به مشتریان، تسلط خود بر بازار را بیشتر کنیم و پایه‌های رشد پایدار را مستحکم نماییم. ما باید با نوآوری و توانایی بی‌نظیر خود در غلبه بر چالش‌ها به دنبال پیشرو بودن در بازارهای آینده باشیم و این در حالی است که باید اعتقاد راسخ داشته باشیم که فرصت‌ها از ارائه تجربیات استثنایی به مشتری به دست می‌آیند.»

مدیر عامل ال‌جی سفر خودش در آسیا را از شهر هو چی مینه در ویتنام شروع کرد و در آنجا با روسای زیرمجموعه‌های آسیایی ال‌جی ملاقات کرد. در آنجا به او در مورد عملکرد منطقه‌ای شرکت توضیح داده شد و از وضعیت بازارهای جداگانه از جمله ویتنام که یک پایگاه تولید جهانی برای دستگاه‌های الکترونیکی و لوازم خانگی ال‌جی محسوب می‌شود، آگاهی پیدا کرد. او همچنین گفتگوهای عمیقی با روسای شرکت‌های تابعه درباره موضوعات مختلف تجاری همچون بهبود کارایی تولید، تأیید فرآیندهای تولید انبوه برای محصولات جدید، افزایش کنترل کیفیت و تقویت رشد از طریق مشارکت‌های سودمند داشت.

آقای چو همچنین تأکید کرد که اگر حتی کوچک‌ترین احتمالی برای یک مشکل مرتبط با کیفیت در طول فرآیند تولید وجود داشته باشد، بسیار مهم است که به سرعت مشکل بالقوه مشخص شده و در اسرع وقت راه حل مناسب و قابل اجرا پیدا شود. وی همچنین بر اهمیت افزایش بهره‎‌وری از طریق مدیریت کارآمد سهام و نیروی انسانی و همچنین توسعه توانمندی کارکنان از طریق گسترش جلسات آموزشی و فرصت‌های ارتقاء مهارت تأکید کرد.

مدیر عامل چو پس از ترک ویتنام به تایلند رفت و در آنجا از کارخانه رایونگ و خطوط تولید لوازم خانگی آن بازدید کرد. در ادامه او به جاکارتا در اندونزی سفر کرد تا کارخانه سیبیتونگ ال‌جی را بررسی کند، کارخانه‌ای که به پایگاه اصلی تولید تلویزیون برای مجموعه محصولات برتر این شرکت از جمله تلویزیون‎‌های OLED ال‌جی تبدیل شده است. پس از جاکارتا نیز در شهر تنگرنگ توقف کرد و با کارکنان ملاقاتی داشت و از امکانات کارخانه محلی ال‌جی که عمدتا روی تولید یخچال متمرکز است، دیدن کرد.

آقای چو که همچنین از همه شرکت‌های تابعه در منطقه آسیا خواست تا مدیریت تجاری خود را تسریع کنند، خاطرنشان کرد:

«شرکت‌های تابعه ویتنام و اندونزی ما اکنون یک ساختار تجاری کامل را تشکیل می‌دهند و اخیرا یک شرکت تابعه تحقیق و توسعه محلی را به شرکت‌های تولید و فروش اضافه کرده‌اند.»

آقای چو همچنین علاقه‌مند به دیدن پیشرفت کارخانه‌های هوشمند سازگار با محیط زیست این شرکت در آسیا بود که شامل معرفی نیروگاه‌های خورشیدی و ایجاد سیستم‌های اطلاعات خودکار و هوشمند است. ال‌جی با بهره‌گیری از شصت سال تخصص تولیدی پیشرو در صنعت فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ و 5G در حال حاضر در حال ساخت کارخانه‌های هوشمند پایدار در چندین کشور در سراسر جهان است.

آقای چو همچنین در این سفر خود استراتژی‌های فروش محلی ال‌جی از جمله برنامه‎‌ها برای استفاده از کانال‌های آنلاین و مدیریت موجودی کارآمد را بررسی کرد. در ویتنام، آقای چو درباره راهکارهایی برای هدف‌گیری بهتر تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان جوان و فعال اقتصادی کشور از جمله نسل Z بحث کرد. در طول اقامتش در تایلند و اندونزی، مدیر عامل ال‌جی وقت خودش را برای بازدید از مراکز توزیع محلی و سایت‌هایی اختصاص داد که سفارش‌های شرکت در مقیاس بزرگ دارند. در آنجا، آقای چو درباره نیاز هر دو کسب و کار B2C و B2B با تمرکز بر افزایش تجربه مشتری صحبت کرد.

به عنوان منطقه‌ای که دارای پتانسیل اقتصادی و رشد بالایی است، آسیا یک بازار استراتژیک برای ال‌جی به شمار می‌رود و این شرکت را قادر می‌سازد تا با ارتقاء استراتژی‌های تخصصی برای هر کشور، تسلط خودش را بر بازار گسترش بدهد. سال گذشته، این شرکت به فروش بیش از ۷.۸ تریلیون وون کره جنوبی در بازار آسیا دست یافت و همین نیز نشان‌دهنده افزایش مداوم فروش سالانه در حدود ۱ تریلیون وون و رشد دو رقمی در طی دو سال گذشته است.

از ابتدای سال، تلاش‌های فعال مدیر عامل چو برای بازدید از بسیاری از سایت‌های تولید بین‌المللی ال‌جی، تعهد او را برای واکنش سریع به محیط کسب و کار در حال تغییر و تقویت بیشتر رقابت‌پذیری کسب و کار بر اساس نوآوری در تجربه مشتریان را نشان می‌دهد. تنها در سال جاری، مدیر عامل این شرکت بیش از ۱۵۰ ساعت را در آسمان و صرف بازدید از ۹ کشور در سراسر آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و آمریکای مرکزی و جنوبی کرده است. این در حالی است که آقای چو در رویدادهای مهمی همچون AHR Expo و CES 2023 در آمریکا و ISE 2023 در اسپانیا نیز شرکت کرده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید