۲۴ دی ۱۴۰۲

مدیر عامل ال‌جی برنامه دستیابی به هدف Future Vision 2030 را به اشتراک گذاشت

مدیر عامل ال‌جی الکترونیکس (LG) یعنی آقای ویلیام چو و دیگر مدیران اصلی این شرکت استراتژی‌هایی که ال‌جی برای دستیابی به هدف Future Vision 2030 خود اجرا خواهد کرد را طی یک کنفرانس مطبوعاتی برای رسانه‌های کره در لاس وگاس آمریکا در 10 ژانویه بیان کرد.

مدیر عامل ال‌جی در همان ابتدا اشاره کرد که ال‌جی سه نقطه عطف عمده را شناسایی کرده است که الکتریکی سازی، سرویس دهی و دیجیتالی سازی است که در نهایت، کسب‌وکار و تجربه مشتری را تغییر خواهد داد. هدف این شرکت غلبه بر چالش‌هایی همانند عدم قطعیت‌های مداوم بازار و زنجیره تأمین و تسریع رشد با ایجاد یک سازمان با عملکرد بالا و نتیجه‌گرا با روحیه برنده است.

مدیر عامل ال‌جی آقای چو گفت:

«اگر سال ۲۰۲۳ سالی بود که در آن مسیر تغییرات جدید را تعیین کردیم، سال ۲۰۲۴ را به سالی تبدیل خواهیم کرد که در آن، واقعاً این تغییرات را سرعت می‌بخشیم. چشم‌انداز آینده ۲۰۳۰ وعده ما به بازار و مشتریان خودمان است و ما به‌عنوان یک شرکت برای تحقق این وعده تلاش خواهیم کرد.»

چشم‌انداز آینده ۲۰۳۰ سال گذشته میلادی توسط مدیر عامل اعلام شد و هدف بلندمدت ال‌جی برای تبدیل به شرکت راهکار زندگی هوشمند است که می‌تواند تجربه مشتری را در فضاهای مختلفی از جمله خانه، تجاری، حمل‌ونقل و مجازی به هم متصل و گسترش بدهد.

تقویت رقابت‌پذیری آینده از طریق سرمایه‌گذاری

مدیر عامل آقای چو از «فراتر رفتن از حد و مرزها» به‌عنوان عبارت کلیدی و فلسفه زیربنایی خط مشی مدیریت این شرکت در سال ۲۰۲۴ میلادی یاد کرده است. ال‌جی با ایجاد سه حوزه تمرکز برای رشد آینده یعنی مدل کسب‌وکار غیر سخت‌افزاری، گسترش B2B و توسعه کسب‌وکارهای جدید، اکنون تلاش همه جانبه‌ای را برای اصلاح بیشتر مجموعه خود انجام خواهد داد.

برای شروع نیز این شرکت با گسترش سرمایه‌گذاری بر اساس اولویت‌های استراتژیک کسب‌وکار، پتانسیل موتورهای رشد آینده خود را به حداکثر می‌رساند. امسال، این شرکت سطح سرمایه‌گذاری خودش را بیش از دو برابر خواهد کرد. اختصاص هشت میلیارد در بخش تحقیق و توسعه و سایر زمینه‌های حیاتی برای تقویت رقابت و حرکت رو به جلو بوده است.

کسب‌وکارهای اصلی با رشد بالا و سود زیاد نیز در سال ۲۰۲۴ شاهد سرمایه‌گذاری بیشتری خواهند بود. این موارد شامل مشاغل B2B همچون قطعات خودرو، تهویه مطبوع، لوازم داخلی و تابلوهای دیجیتالی و همچنین تجارت پلتفرم webOS است. ال‌جی به سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای جدید مانند شارژ وسایل نقلیه الکتریکی (EV) و روباتیک ادامه خواهد داد و قبلاً اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۴۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند تا سبد خود را برای رشد کیفی کسب‌وکار تغییر بدهد.

علاوه بر این، از آغاز امسال، ال‌جی فعالانه به دنبال فرصت‌های رشد غیرارگانیک مانند ادغام، اکتساب و مشارکت خواهد بود و همچنین استراتژی‌هایی را برای تقویت موتورهای رشد داخلی اتخاذ خواهد کرد. همچنین این شرکت بر حوزه‌های فناوری متحول‌کننده که ارزش مشتری را افزایش می‌دهند، همچون هوش مصنوعی و واقعیت ترکیبی (MR) تأکید خواهد داشت.

مدیر عامل ال‌جی همچنین شرکت تازه تأسیس Overseas Sales and Marketing را نیز به‌عنوان یک مهره ارزشمند برای کمک به ال‎‌جی در شکستن محدودیت‌ها معرفی کرده است. این سازمان جدید که قبلاً نقش مهمی در موفقیت جهانی ال‌جی ایفا کرد، تقریباً دو سوم کل فروش این شرکت را به خودش اختصاص می‌دهد. شرکت فروش و بازاریابی خارج از کشور استراتژی‌های تخصصی را اجرا می‌کند که ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر منطقه و بازار را در نظر می‌گیرد. تلاش‌های این شرکت عملکرد کسب‌وکار را در سراسر جهان به حداکثر رسانده و نقش مهمی در تقویت قابلیت‌ها و رشد شرکت‌های تابعه بین‌المللی ال‌جی ایفا کرده است.

دستیابی به اهداف سه‌گانه برای رشد، سود و ارزش

با کسب‌وکارهای خدماتی مبتنی بر پلتفرم، کسب‌وکار B2B و کسب‌وکارهای جدید به‌عنوان سه موتور اصلی رشد، این شرکت قصد دارد تا به اهداف سه‌گانه برسد: میانگین نرخ رشد و سود عملیاتی هفت درصد یا بیشتر و همچنین ارزش سازمانی که نسبت EBITDA هفت باشد.

سال گذشته علی‌رغم کاهش تقاضا در بازار، این شرکت به لطف رشد تجارت B2B خودش عملکرد چشمگیری داشت. طی پنج سال گذشته، نرخ رشد مرکب سالانه کسب‌وکارهای B2B ال‌جی به‌راحتی از دو رقمی فراتر رفته است و میانگین نرخ رشد سالانه فروش کلی به حدود هشت درصد رسیده است.

شرکت راهکارهای قطعات خودرو (VS) نیز به‌عنوان یک تجارت کلیدی برای ال‌جی ظاهر شده است و در دهمین سال فعالیت خودش به فروش سالانه ۸ میلیارد دلار رسیده است. انتظار می‌رود که گذار به خودروهای الکتریکی باعث افزایش تقاضا برای قطعات خودروهای الکتریکی را افزایش بدهد که یکی از حوزه‌های اصلی تخصص شرکت ال‌جی است.

بر اساس سه بخش اصلی اطلاعات سرگرمی داخل خودرو (IVI)، پیشرانه‌های الکتریکی و همچنین لامپ‌های خودرو، شرکت راهکارهای قطعات خودرو ال‌جی رشد مداوم و سریعی خواهد داشت. از سال ۲۰۲۴، این شرکت عمدتاً روی ایمن‌سازی قابلیت‌های خودروهای مبتنی بر نرم‌افزار متمرکز شده و پایگاه مشتریان قطعات خودروهای برقی را گسترش داده و رهبری خودش در بخش لامپ‌های هوشمند را تقویت کرده است. برای پاسخ به تعداد روز افزون سفارش‌های جدید، این شرکت در افزایش ظرفیت تولید در آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی و اروپا سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

بخش تجارت تهویه مطبوع یکی دیگر از بخش‌های مهم مجموعه B2B ال‌جی به شمار می‌رود که در بازارهای نوظهور مانند آسیا و آمریکای مرکزی و جنوبی به‌سرعت در حال رشد است و این در حالی است که بازارهای پیشرفته از جمله اروپا و آمریکای شمالی که تقاضا برای محصولات با راندمان بالا و سازگار با محیط‌زیست بسیار بالا است، همچنان با کشف فرصت‌های جدید ادامه دارد.

بخش کسب‌وکار تهویه مطبوع ال‌جی به دنبال بهره‌گیری از رقابت‌پذیری قطعات پیشرفته و نوآورانه خودش همچون موتورها و کمپرسورها است تا خط تولید خودش را گسترش بدهد. ال‌جی پس از ایجاد کنسرسیومی برای تحقیقات پمپ حرارتی پیشرفته در آلاسکای ایالات متحده آمریکا در نوامبر گذشته، قصد دارد تا در سال جاری یک پایگاه تحقیق و توسعه در اروپا بسازد. این شرکت همچنین قصد دارد تا تجارت خودش را با معرفی محصولات متمایز تهویه مطبوع، مانند سیستم تهویه هوای اختصاصی در فضای باز گسترش بدهد.

ال‌جی با درک این موضوع که شرکت‌های B2B کمتر از شرکت‌های B2C تحت تأثیر اقتصاد قرار می‌گیرند، به طور فعال تجارت B2B خود را به‌عنوان ابزاری برای حفظ ثبات فروش و سود تقویت می‌کند. این شرکت برنامه‌هایی را برای گسترش تجارت B2B خود اعلام کرده و به دنبال افزایش حجم فروش به بیش از ۳۲ میلیارد دلار تا سال ۲۰۳۰ و با ایجاد راهکارهای جدید و با ارزش افزوده است.

ال‌جی همچنین با ورود به حوزه‌های غیر سخت‌افزاری مانند محتوا، خدمات و اشتراک‌ها، تکامل کسب‌وکارهای کلی خود را سریع دنبال خواهد کرد تا مکمل شرکت‌های لوازم‌خانگی و تلویزیون فعلی خودش باشد. این شرکت با استفاده از صدها میلیون محصول ال‌جی که در حال حاضر در سراسر جهان به‌عنوان پلتفرم استفاده می‌شوند، انتظار دارد فروش و سود مستمری داشته باشد.

در راستای این تغییر در جهت کسب‌وکار، شرکت سرگرمی خانگی (HE) ال‌جی به دنبال تبدیل شدن به شرکت پلتفرم رسانه و سرگرمی است و قصد دارد کسب‌وکار پلتفرم webOS خودش را سرعت ببخشد. شرکت HE ال‌جی به‌سرعت پایه‌های کسب‌وکار پلتفرم خودش را با گسترش اکوسیستم webOS برای شامل شدن مانیتورهای هوشمند، سیستم اطلاعات سرگرمی داخل خودرو و دیگر سازندگان تلویزیون تقویت می‌کند. ال‌جی انتظار دارد که کسب‌وکار پلتفرم webOS به یکی از بالقوه‌ترین موتورهای رشد در آینده نزدیک تبدیل شود.

شرکت لوازم‌خانگی و راهکار هوا ال‌جی که موفقیت آن نقش برجسته‌ای در حمایت از تحول سازمان ال‌جی ایفا می‌کند، همچنین در حال توسعه یک کسب‌وکار راهکار خانه هوشمند است که خدمات و اشتراک‌ها را با هم ترکیب می‌کند. هدف نهایی این شرکت نیز ارائه چشم‌انداز «خانه بدون زحمت، اوقات راحت» است که زندگی را در خانه هوشمندتر و راحت‌تر از همیشه می‌کند.

کسب‌وکار اشتراک شامل خدمات روزانه است که محصولات لوازم‌خانگی ال‌جی را تقویت می‌کند و با سرعت بسیار زیاد در کره جنوبی در حال رشد است. گسترش تجارت اشتراک در خارج از کشور در حال انجام است و بازارهای استراتژیک در آسیا اولین بازارهای خارج از کره هستند که مزایای فراوان آن را تجربه می‎‌کنند.

درصد کل فروش ال‌جی که توسط کسب‌وکارهای غیر سخت‌افزاری آن مانند تجارت محتوا و خدمات مبتنی بر پلتفرم webOS و کسب‌وکار اشتراک لوازم‌خانگی در پنج سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

علاوه بر این، ال‌جی به شدت تجاری سازی دارایی‌های نامشهود مانند پتنت‌های ضروری استاندارد خود را در حوزه‌های حیاتی فناوری از جمله ارتباطات، رسانه، حمل‌ونقل و اتصال IoT ترویج خواهد کرد و در طی سازماندهی مجدد خودش نیز این شرکت نهادهای تجاری جدیدی را برای تجاری‌سازی دانش خودش در ساخت کارخانه‌های هوشمند تأسیس کرد.

علاوه بر این، ال‌جی فرصت‌های رشد را با پتانسیل بالا و درجه بالایی از هم افزایی تجاری تضمین می‌کند. به‌عنوان مثال، ال‌جی نووا صندوق استارت‌آپ خود را تا پایان سال ۲۰۲۴ به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار افزایش می‌دهد که این شرکت را قادر می‌سازد تا با کشف فناوری‌ها و راهکارهای جدید برای هدایت نوآوری‌های آینده و هدایت بخش‌های تجاری جدید پیشرفت کند.

ال‌جی که اخیراً کسب‌وکار شارژ خودروهای برقی را ایجاد کرده است، به‌عنوان یک ارائه‌دهنده راهکارهای شارژ خودروهای برقی با واحدهای شارژ پیشرفته و راهکارهای کنترل، قابلیت‌های تشخیص و سرویس از راه دور و همچنین تشخیص باتری خودرو و زیرساخت قوی تولید و فروش شناخته می‌شود. این شرکت با ورود به بازار آمریکای شمالی ساخت خط تولید شارژر خودش را در فورت ورث تگزاس به پایان رسانده است.

در بخش سلامت دیجیتال نیز این شرکت با همکاری با Amwell تجارت کسب‌وکار پزشکی از راه دور خودش را گسترش داده است و همچنین قابلیت ارائه خدمات در زمینه‌هایی مانند پیشگیری، تشخیص، پس از مدیریت و بهبودی را بررسی خواهد کرد. در زمینه واقعیت مجازی که یکی دیگر از حوزه‌های تجاری امیدوارکننده است، ال‌جی در حال آماده‌سازی برای تجاری سازی دستگاه‌های MR است. در پایان سال ۲۰۲۳ نیز این شرکت یک واحد تجاری واقعیت توسعه یافته را در شرکت سرگرمی خانگی خود ایجاد کرد و به همکاری در راهکارهای واقعیت افزوده با شرکای مختلف فناوری ادامه می‌دهد.

علاوه بر این، دفتر ارشد فناوری شرکت (CTO) که توسعه فناوری‌های آینده را رهبری می‌کند، در حال اجرای برنامه‌های تحقیق و توسعه فشرده برای تقویت رقابت تجاری و کشف فناوری‌های اصلی جدید است. به ویژه، CTO روی هشت حوزه فناوری تمرکز دارد که شامل نرم‌افزار، سیستم روی تراشه، هوش مصنوعی، روباتیک، مواد و قطعات، استانداردها، محاسبات نسل بعدی و ابر/داده است.

تسریع DX از طریق شیوه‌های داده محور و سرمایه‌گذاری ERP

ال‌جی از طریق تحول دیجیتال (DX) تجربه F.U.N (اول، منحصربه‎‌فرد و جدید) را در اختیار مشتریان قرار خواهد داد که سیستم مدیریت مشتری محور خود را تقویت خواهد کرد.

این شرکت در حال انجام سرمایه‌گذاری فناوری اطلاعات در مقیاس بزرگ برای استقرار DX در کل سازمان است. علاوه بر این، ال‌جی در حال ساخت N-ERP یا نسل جدید برنامه‌ریزی منابع سازمانی است تا فرایندها و سیستم‌های تجاری شرکت را به طور یکپارچه ادغام و پیوند بدهد. Intellytics Customer 360 یک پلتفرم داده‌های مشتری است که مدیریت یکپارچه داده‌های جمع‌آوری شده از نقاط تماس مشتریان مختلف را امکان‌پذیر می‌سازد و از امسال در سطح جهانی عرضه خواهد شد.

تلاش‌های DX ال‌جی فراتر از نوآوری تجربه مشتری و بهبود کارایی زنجیره ارزش از خرید و ساخت تا تحویل و فروش است. سال گذشته ال‎جی با اعمال DX برای هر زنجیره ارزش، بهره‌وری و کارایی را به ارزش بیش از ۲۴۰ میلیون دلار افزایش داد.

گذار به سازمانی با عملکرد بالا و اشاعه ارزش‌ها و فلسفه «زندگی خوب است»

مدیر عامل ال‌جی هنگام صحبت با کارمندان اغلب اوقات با نقل قول‎‌های جالب بیان کرده که یک فرهنگ سازمانی قوی برای تبدیل استراتژی به عملکرد خوب ضروری است. در ماه دسامبر گذشته در کنفرانس CEO F.U.N. Talk آقای چو چشم‌انداز شرکت برای سال ۲۰۲۴ را تشریح کرد که شامل تبدیل شدن به سازمانی با عملکرد بالا است. او اظهار داشت: «برای تحقق این امر ما باید به طور پیچیده مأموریت، چشم‌انداز و اهداف خود را به هم پیوند بدهیم و تمرکز بی‌وقفه‌ای بر اجرا داشته باشیم.»

متحد تحت وعده نام تجاری «زندگی خوب است»، انواع فعالیت‎‌های یکپارچه برند شامل بازاریابی، ESG و CSR از سال جاری شروع خواهند شد. این شرکت ارزش‌ها و فلسفه‌ای که زیربنای Life’s Good است را با روحیه خوش‌بینی و شجاعت گسترش می‌دهد و در عین حال، پویایی جوانی را به برند القا می‌کند. ال‌جی که خودش را شجاع و خوش‌بین می‌داند، مبتکری است که جسورانه با مشترک روبه‌رو می‌شود، به دنبال فرصت‌هایی برای بهبود، حتی در اوقات سخت است و همچنین با گوش دادن و توجه به مشتریان و بازار، راهکارها را می‌یابد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید