۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

پیش به سوی آینده حمل و نقل با DX

تحول دیجیتال (DX) که توسط فضای ابری، اینترنت اشیاء (IoT)، هوش مصنوعی (AI) و کلان داده‌ها قدرت می‌گیرد، اکنون در ذهن بسیاری از کسب و کارها قرار دارد و تعداد بیشتری از آن‌ها «دیجیتال سازی» را در پیش گرفته‌اند تا بتوانند همیشه در بازار پیشرو باشند نه اینکه از بازار عقب بمانند. برای شرکت‌های خودروسازی نیز این موضوع برای تکامل آن‌ها حیاتی است.

خودروهای آینده توسط محاسبات با کارایی بالا، سیستم‌های روی تراشه‌ها و پلتفرم‌های نرم‌افزاری کنترل می‌شوند و این به معنای آن است که سازندگان خودرو باید زمان و هزینه بیشتری برای تجزیه و تحلیل، طراحی، توسعه، بازبینی و نگهداری صرف کنند. به منظور انجام این فرآیندها به کارآمدترین شکل ممکن، شرکت‌ها به یک استراتژی قدرتمند نیاز دارند که فراتر از قابلیت‌های روش‌های آنالوگ باشد. اینجا است که DX وارد عمل می‌شود تا نحوه مدیریت داده‌ها را متحول کند.

در ادامه همراه با ما باشید تا به بررسی چند مورد از راه‌های بی‌شماری بپردازیم که DX آماده است با آن‌ها آینده صنعت حمل و نقل را متحول کند.

تحول دیجیتال فرآیند توسعه قطعات خودرو

ال‌جی یک تأمین‌کننده بزرگ قطعات خودرو محسوب می‌شود و در تلاش برای بهبود کیفیت محصول و تسریع رشد، تحول دیجیتال (DX) را در فرآیند توسعه گنجانده است. از سال گذشته، محققان ال‌جی با همکاری شرکتی آمریکایی به نام Altair که در زمینه فناوری اطلاعات مبتنی بر نرم‌افزار و راهکارهای ابری برای شبیه‌سازی تخصص دارد، شروع به برنامه‌ریزی یک پلتفرم اعتبارسنجی هوش مصنوعی کردند تا از طریق آن، داده‌های اندازه‌گیری شده در زمان‌های خاص را استاندارد کنند و از فناوری هوش مصنوعی برای تجسم واضح نتایج بهره ببرند.

از طریق این پلتفرم، ال‌جی می‌تواند با پیش‌بینی عملکرد هر مرحله از توسعه، قطعات خودرو قابل اعتماد و پیشرفته را توسعه بدهد. علاوه بر این، این پلتفرم می‌تواند اعتبارسنجی عملکرد را به صورت خودکار انجام بدهد و به طور سیستماتیک، حجم عظیمی از داده‌های شبیه‌سازی تولید شده در طول فرآیند توسعه را مدیریت کند تا توسعه سرعت بیشتری پیدا کند. به عنوان مثال، اگر مشتری یک نیاز جدید را درخواست کند، مهندسان می‌توانند به این پلتفرم هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند تا عملکرد آن را به صورت مجازی پیش‌بینی کنند و گزینه‌های مختلفی را در اختیار درخواست‌کننده قرار بدهند.

داده‌های جمع‌آوری شده در طول بازبینی به طور مدام توسط هوش مصنوعی یاد گرفته می‌شوند تا بتواند دقت بیشتری در پیش‌بینی داشته باشد. سپس این داده‌ها را می‌توان در فرآیندهای مختلف از برنامه‌ریزی و تولید انبوه گرفته تا بهبود کیفیت و عملکرد هر محصول اعمال کرد.

تحول دیجیتال خودروسازان برتر جهانی

بنابراین، چطور خودروسازان جهانی می‌توانند از تحول دیجیتال (DX) در توسعه خود استفاده کنند؟ یک شرکت پیشرو خودروهای الکتریکی (EV) در آمریکای شمالی از سال ۲۰۱۴ میلادی ویژگی از طریق هوا (OTA) را برای همه وسایل نقیله خودش اعمال کرده است و همین نیز به آن‌ها این امکان را داده تا بتوانند داده‌ها را از جاده، عملکرد قطعات و باتری‌ها جمع‌آوری کنند.

همه این‌ها به لطف حجم وسیعی از داده‌های جمع‌آوری شده امکان‌پذیر است که به خودروسازان این امکان را می‌دهد تا به سرعت و با دقت بیشتر یاد بگیرند که چطور ترکیبات باتری و یکپارچه سازی قطعات را تغییر بدهند و ویژگی‌های غیر ضروری را حذف کنند. از آنجایی که وسایل نقلیه را می‌توان کارآمدتر توسعه داد و منابع لازم را می‌توان به طور مداوم کاهش داد، استفاده از داده‌های خودرو در همه بخش‌ها ضرروی شده است.

تحول دیجیتال برای خدمات مدیریت خودرو بدون تماس

تحول دیجیتال (DX) به مراحل اولیه توسعه محدود نمی‌شود. با گسترش خدمات بدون تماس در فروش‌ها، مدیریت و خدمات پس از فروش، جنبه دیگری از DX در حال ظهور است. یک مثال بارز از آن نیز توانایی مقایسه قیمت‌های نگهداری، رزرو تعمیرات و انجام پرداخت‌های به یکباره از طریق یک برنامه تلفن هوشمند است. مقایسه قیمت، کیفیت و آپشن‌ها و همچنین جستجو برای بررسی‌ها نیز به صورت آنلاین انجام می‌شود و بنابراین، مصرف‌کننده‌ها برای خرید خودرو فقط باید به صورت آنلاین آن را بررسی کنند. با افزایش خدمات بدون تماش از زمانی که همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ جهان را تغییر داد، انتظار می‌رود که دیجیتال سازی در سراسر صنایع سرعت بگیرد.

خودروسازان و تأمین‌کننده‌ها از DX برای دستیابی به کارایی بیشتر و کاهش هزینه‌ها استفاده می‌کنند. همانطور که افراد بیشتری از خودروها استفاده می‌کنند و داده‌های بیشتری در دسترس قرار می‌گیرند، دیجیتالی سازی بیشتر و بیشتر در بین تولیدکنندگان خودرو و همچنین ارائه‌دهنده‌های خدمات نفوذ می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید