۰۱ مرداد ۱۳۹۸

ال‌جی و معرفی اولین تلویزیون دنیا با پشتیبانی از تشخیص صدای عربی

شرکت ال‌جی الکترونیکس اولین تلویزیون هوش مصنوعی دنیا را که از فرمان‌های صوتی عربی پشتیبانی می‌کند معرفی کرد.

ال‌جی در روز گذشته اعلام کرد که قابلیت تشخیص صدا به زبان عربی را برای دو مدل از تلویزیون‌هایش عرضه کرده است. این دو مدل تلویزیون‌های OLED و NanoCell مجهز به هوش مصنوعی هستند و برای اولین بار در عربستان سعودی و سپس در بازارهای خاورمیانه مثل عراق و اردن به فروش خواهند رسید.

قابلیت‌های پلت‌فرم LG ThinQ به مشتریان امکان می‌دهد تا از تلویزیون‌های خود بدون فشار دادن زیاد کلیدهای کنترل جادویی استفاده کنند. فرمان‌های صوتی را می‌توان برای جست‌وجوی محتوا، بررسی برنامه‌های پیشنهادی، تنظیم صدا، گشتن در کانال‌های مختلف و تغییر حالت‌های تصویر یا کیفیت صدا به کار برد. به طور مثال، اگر کاربری به زبان عربی بگوید: «هوای جده امروز چطور است؟» و «یک دستور طبخ کباب را به من پیشنهاد بده» می‌تواند محتوای مربوط را در نمایشگر تلویزیون خود مشاهده کند. اگر بگوید «تلویزیون را ساعت ۱۰ شب خاموش کن» تلویزیون به صورت خودکار رأس ساعت ۱۰ شب خاموش خواهد شد.

بسیاری از رسانه‌های معتبر و مشهور آی.تی در سراسر دنیا نظیر Tom’s Guide امریکا و Computer Builder آلمان تلویزیون‌های ال‌جی که مجهز به هوش مصنوعی هستند را ستایش کرده‌اند. به گفته آنها، تلویزیون‌های هوش مصنوعی ال‌جی از بهترین فناوری تشخیص صدا در میان تلویزیون‌های موجود در بازار برخوردار هستند.

ال‌جی الکترونیکس تلویزیون‌های خود را با امکانات پردازش زبان طبیعی در بیش از ۱۴۰ کشور عرضه کرده که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است. این برند بزرگ تولیدکننده تلویزیون قابلیت تشخیص زبان طبیعی را با شامل کردن زبان‌های عربی، تایلندی، ویتنامی، ژاپنی، سوئدی و چند زبان دیگر توسعه داده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید