۳۱ فروردین ۱۴۰۲

تجربه و راحتی بهتر با ربات‎‌های خدماتی ال‌جی

در آینده بسیار نزدیک، انتظار می‌رود که ربات‌های خدماتی به روش‌های مختلف و در انواع زمینه‌ها و محیط‌های متفاوت،‌ از تولید و مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا ساخت و ساز خانه به مردم کمک کنند. این ربات‌ها برای انجام وظایف مفید یا ارائه اطلاعات مرتبط طراحی شده‌اند و می‌توانند راحتی، کارایی و ایمنی را در هر کجا که استفاده شوند، افزایش بدهند.

بر طبق Renub Research، صنعت رباتیک جهانی به سرعت در حال گسترش است و پیش‌بینی می‌شود که بخش ربات‌های خدماتی نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) ۲۴.۶ درصد از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ میلادی داشته باشند. در رویداد CES 2018، ال‌جی برای اولین بار از ربات‌های LG CLOi رونمایی کرد که در حال حاضر قادر به ارائه مجموعه‌ای از خدمات هستند.

ال‌جی با بهره‌‎گیری از چندین فناوری اصلی خودش از جمله تکنولوژی‌های حوزه رانندگی خودکار، حسگرها، هوش مصنوعی و دوربین‌ها، کسب و کار روباتیک خود را به عنوان یکی از ستون‌های اصلی موفقیت خودش در آینده معرفی کرده است. داده‌ها و تخصص انباشه شده از معرفی راهکارهای رباتی بهینه شده برای محیط‌های مختلف از جمله رستوران‌ها، هتل‌ها، موزه‌ها، مراکز خرید و بیمارستان‌ها، به ال‌جی کمک می‌کند تا نسل بعدی ربات‌های خدماتی را خلق کند.

اخیرا، این شرکت ربات راهنمای LG CLOi GuideBot را در کتابخانه عمومی Changwon در شهر چانگوون در کره جنوبی به کار گرفته که برای انجام طیف وسیعی از عملکردهای خاص کتابخانه برنامه‌ریزی شده است. این همکاری اولین باری است که یک محصول LG CLOi به سیستم مدیریت کتابخانه متصل می‌شود. علاوه بر این، این شرکت به کتابخانه عمومی چانگوون سه ربات خدماتی LG CLOi ServeBot را ارائه کرده که دسترسی و راحتی بازدیدکنندگان را افزایش می‌دهد.

ربات نوع کشویی LG CLOi ServeBot به حمل و نقل کتاب برای کودکان و افرادی که مشکلات حرکتی دارند، در هر نقطه از کتابخانه کمک می‌کند. کاربران می‎توانند در میز جستجو درخواست کتابی را بکنند و پس از اینکه این کتاب مورد ارزیابی قرار گرفت، این کتاب توسط ربات نوع کشویی LG CLOi ServeBot در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد. برای اطمینان از اینکه تحویل به شخص صحیح انجام می‌شود، کشو فقط پس از وارد کردن رمز عبور که در میز جستجو ایجاد شده، امکان‌پذیر خواهد بود. از آنجایی که ربات‌های ال‌جی می‌توانند به راحتی از آسانسور سوار و پیاده شوند، هر زمان که لازم باشد به هر یک از سطوح مختلف کتابخانه نیز می‎‌توانند بروند.

در همین حال، ربات قفسه‌ای CLOi ServeBot با انتقال کتاب‌های برگشتی به میزهای بازگشت خودکار کتاب، بار سنگینی را از دوش کارکنان پرمشغله کتابخانه بر می‌دارد. بدون نیاز به هل دادن یا خالی کردن گاری‌های انباشه شده با کتاب‌های سنگین، کارکنان وقت و انرژی بیشتری برای کمک به بازدیدکنندگانی قرار می‌دهند که به دنبال مشاوره هستند.

ربات‌های LG CLOi در حال حاضر در موزه‎‌های منتخب کره جنوبی نیز تجربه بازدیدکنندگان را بهبود می‌بخشند. ماه گذشته، ربات راهنمای LG CLOi GuideBot در موزه ملی گونگجو و در موزه مجمع ملی مستقر شدند و در آنجا، راهنمای‌هایی برای امکانات، نمایشگاه‌ها و همچنین توضیحات آموزنده درباره آثار و مجموعه موزه‌ها ارائه می‌کنند. ربات راهنمای هوشمند و تعاملی LG CLOi GuideBot رضایت و دسترسی بازدیدکنندگان را افزایش می‌دهد و بُعد جدیدی از تجربه رفتن به موزه را به ارمغان می‌آورد.

برای کمک به بازدیدکنندگان که شنوایی محدودی دارند، ربات راهنمای CLOi GuideBot می‌تواند تفسیر زبان اشاره و نمایش زیرنویس‌های آسان برای خواندن در صفحه نمایش داخلی خودش ارائه کند. این ربات همچنین می‌تواند به بازدیدکنندگانی که از ویلچر استفاده می‌کنند و با راهنمایی آن‌ها در راحت‌ترین مسیرها به سمت نمایشگاه‌های مختلف موزه کمک کند. علاوه بر این، ربات CLOi GuideBot دارای محتوای تعاملی است که برای کمک به افراد جوان در درک اهمیت اشیاء و تاریخچه نمایش داده شده طراحی شده‌اند.

ربات LG CLOi برای نقش خود در موزه‌ها به نرم‌افزار ویژه‌ای مجهز شده که به آن اجازه می‌دهد به طور مستقل راه خود را پیدا کند و طیف گسترده‌ای از اطلاعات خاص هر سایت را ارائه بدهد. ال‌جی متعهد به ارائه محصولات و راهکارهایی است که نه تنها سطح بالاتری از راحتی را ارائه می‌دهند بلکه به بهبود زندگی مردم به روش‌های معناداری نیز کمک می‌کنند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید