۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴

سود خالص خوب ال‌جی الکترونیکس در سه ماهه اول با افزایش صادرات گوشی هوشمند

استمرار درآمدهای خوب در بخش موبایل با تولید گوشی‌های هوشمند رقابتی

سئول، 29 آوریل 2015- ال‌جی الکترونیکس (ال‌جی) امروز سود خالص بازبینی‌نشده در فصل اول امسال را با افزایشی چشمگیر نسبت به سه ماهه قبل، 38.4 میلیارد وان کره (معادل 34.91 میلیون دلار امریکا) و سود اجرایی را 305.2 میلیارد وان کره (معادل 277.45 میلیون دلار امریکا) اعلام کرد. درآمد تلفیقی 13.99 هزارمیلیارد وان کره (معادل 12.72 میلیارد دلار امریکا) نسبت به همین فصل در سال گذشته تقریباً بدون تغییر بوده است زیرا افزایش فروش گوشی‌های هوشمند با کاهش ناچیز درآمد در بخش تلویزیون خنثی شده است. بخش موبایل ال‌جی بالاترین میزان درآمد در سه ماهه اول خود را از زمان معرفی اولین گوشی اندروید در سال 2010 گزارش کرد. شرکت لوازم خانگی و راهکارهای هوا نیز در مقایسه با همین زمان در سال گذشته افزایش سوددهی را شاهد بوده است.

شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی

شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی درآمد سه ماهه اول را 4.44 هزارمیلیارد وان کره (معادل 4.03 میلیارد دلار امریکا) اعلام کرد که نسبت به سال پیش با 5 درصد کاهش مواجه بوده است. حاشیه سود اجرایی نسبت به همین دوره در سال گذشته کمتر بوده است که دلیل آن را می‌توان تبادلات نامطلوب ارز و فصلی بودن دانست که در نهایت منجر به کاهش درآمد از تلویزیون‌های LCD در امریکای شمالی، اروپا، کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و امریکای لاتین در مقایسه با فصل گذشته شده است. انتظار می‌رود تمرکز جدی‌تر بر بازاریابی تلویزیون‌های 4K Ultra HD و OLED و افزایش تقاضا در آسیا و امریکای شمالی برای همه محصولات تلویزیون افق‌های پیش رو برای شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی در سه ماهه دوم را بهبود دهد.

شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی

شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی درآمد خوبی را در فصل اول 2015 گزارش داد. این شرکت 15.4 میلیون گوشی هوشمند صادر کرد که نسبت به همین دوره در سال گذشته با 26 درصد افزایش همراه بوده است. فروش 3.6 هزارمیلیارد وان کره (معادل 3.27 میلیارد دلار امریکا) 5 درصد نسبت به سه ماهه اول در سال گذشته افزایش داشته است در حالی که حاشیه سود اجرایی نسبت به فصل‌ها و سال‌های گذشته بهبود یافته است. فروش در امریکای شمالی با افزایش شگفت‌انگیز 66 درصدی نسبت به همین دوره در سال 2014 همراه بوده اما فروش در کره جنوبی با معرفی گوشی هوشمند G Flex 2 که از نمایشگر OLED پلاستیکی منحصربه‌فردی برخوردار است 57 درصد نسبت به سه ماهه گذشته رشد داشته است. انتظار می‌رود معرفی ال‌جی G4 در سه ماهه دوم حضور این شرکت در بخش گوشی‌های هوشمند پیشرفته را تقویت کند و در نهایت باعث بهبود سوددهی شود.

شرکت لوازم خانگی و راهکارهای هوای ال‌جی

شرکت لوازم خانگی و راهکارهای هوای ال‌جی افزایش 9 درصدی سود اجرایی نسبت به همین دوره در سال گذشته و کسب درآمد 229.3 میلیارد وان کره (معادل 208.45 میلیون دلار امریکا) را گزارش کرده و حاشیه سود اجرایی 5.6 درصدی را در سه ماهه اول اعلام نموده است؛ این افزایش بیشتر نتیجه بهبود ترکیب محصولات و ساختار قیمتی است. درآمد 2 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته و به 4.06 هزارمیلیارد وان کره (معادل 3.69 میلیارد دلار امریکا) رسیده که به دلیل رقابت بیشتر در امریکای شمالی و نوسانات نامطلوب نرخ ارز خارجی در بازارهای در حال توسعه است. ال‌جی با حرکت به سمت جلو انتظار دارد فروش دستگاه‌های تهویه مطبوع هوا و یخچال‌هایش در فصل اوج با معرفی محصولات پیشگام در بازار افزایش پیدا کند.

شرکت تجهیزات خودروی ال‌جی

شرکت تجهیزات خودروی ال‌جی، که در جولای سال 2013 تأسیس شد، برای اولین بار در این فصل گزارش عملکرد کسب‌و‌کار خود را اعلام کرد. این شرکت درآمد 382.6 میلیارد وان کره (معادل 347.82 میلیون دلار امریکا) را در سه ماهه اول اعلام کرد که در اصل از بخش تجهیزات سرگرمی و اطلاع‌رسانی خودرو کسب شده است. این بخش شامل سیستم‌های پیمایش صوتی و تصویری و کامپیوتری-مخابراتی می‌شود. بر خلاف ضرر اجرایی ناچیز معادل 2.4 میلیارد وان کره (معادل 2.18 میلیون دلار امریکا)، ال‌جی به سرمایه‌گذاری خود در بخش تحقیق و توسعه ادامه می‌دهد و اطمینان دارد که بازار تجهیزات سرگرمی و اطلاع‌رسانی خودرو، تجهیزات خودروهای برقی و قطعات الکترونیک خودرو با محبوبیت و رواج پیدا کردن خودروهای برقی و هوشمند رشد خواهد کرد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید