۲۷ مرداد ۱۳۹۷

محبوبیت جهانی تلویزیون‌های بزرگ OLED ال‌جی: فروش دو برابر شد

شرکت LG Display فروش پنل‌های OLED خود را در نیمه اول سال 2018 دو برابر کرده است.

این شرکت به سرعت فروش پنل‌های OLED خود را افزایش داده و به 1.3 میلیون دستگاه در نیمه اول امسال رسانده است. این میزان بیش از دو برابر فروش سال قبل است که 600 هزار دستگاه بوده. مخصوصاً این که فروش تلویزیون‌های 55، 65 و 77 اینچ نیز به همین نسبت افزایش پیدا کرده است.

تقاضا برای پنل‌های OLED ال‌جی روبه‌فزونی است زیرا شرکت‌های جهانی سازنده تلویزیون در حال پیوستن به گروه تلویزیون‌های OLED هستند. در سال 2013، ال‌جی اولین شرکتی بود که تولید تلویزیون‌های OLED را آغاز کرد. در حال حاضر، علاوه بر ال‌جی الکترونیکس، شرکت‌های نظیر سونی، توشیبا، پاناسونیک و چند شرکت بزرگ دیگر در حال تولید تلویزیون‌های OLED هستند.

Transparent-OLED_021-1024x683

شرکت LG Display تنها شرکتی در سر تا سر دنیاست که پنل OLED  می‌سازد. نمایشگرهای OLED نمایشگرهایی هستند که از خود نور می‌دهند و نیازی به نوردهی پشت ندارند. به همین دلیل بسیار باریک هستند و در آینده می‌توان از آنها در نمایشگرهای منعطف شفاف و دستگاه‌هایی که قابلیت خم شدن دارند استفاده کرد.

LG-Oled-UHD-77-pulgadas
شرکت LG Display سیستم کاملی از ساخت OLED تا تولید و فروش را تکمیل کرده است. در نتیجه، این شرکت طی 3 سال توانست به بالاترین نقطه‌های پیشرفت و تکامل برسد. حجم فروش پنل‌های OLED این شرکت که در سال 2013 فقط 200 هزار دستگاه بود به 1.7 میلیون دستگاه در سال گذشته رسیده است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 2.9 میلیون دستگاه از تلویزیون‌های OLED در بازار جهان فروخته شود.

LGD+65-inch+UHD+rollable+OLED+display+3

شرکت LG Display تصمیم دارد خروجی ماهانه پنل‌های OLED کارخانه‌های خود را از 70 هزار دستگاه به 130 هزار دستگاه برساند. این تصمیم به دلیل ساخت کارخانه OLED نسل 8.5 در گوآنژو گرفته شده که انتظار می‌رود در نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری برسد. خود این کارخانه ظرفیت تولید ماهانه 60 هزار پنل را خواهد داشت. همچنین، کارخانه P10 نسل 10.5 در پاژو نیز که در نزدیک سئول در حال ساخت است پنل‌های OLED تولید خواهد کرد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید