۰۵ تیر ۱۳۹۷

امسال منتظر تلویزیون‌های OLED بزرگتر از ال‌جی باشید

شرکت LG Display امسال قرار است پنل‌های OLED بزرگتری برای تلویزیون‌ها تولید کند.

بنابر اخباری که از سوی شرکت LG Display منتشر شده، این شرکت قرار است تولید پنل‌های بزرگتر OLED را در برنامه خود داشته باشد اما کاهش عرضه جهانی که از سه ماهه دوم سال گذشته آغاز شده است احتمال دارد تا مدتی همچنان ادامه داشته باشد.

شرکت LG Display در حال حاضر تنها سازنده پنل‌های OLED بزرگ در دنیاست. طبق اظهارات منابع موثق این صنعت، این شرکت تصمیم دارد ظرفیت تولید را ارتقا داده و تا سه میلیون دستگاه در سال برساند. سال گذشته، شرکت LG Display حدود 1.7 میلیون دستگاه را به مرحله تولید رساند و هم اکنون در حال ساخت هشتمین نسل از پنل‌های OLED بزرگ در کارخانه پاژو واقع در کره جنوبی است. در کنار این تلاش‌ها، این شرکت خود را برای تولید همین محصول در شهر گوانژو در کشور چین آماده می‌کند.

img_tv_feature2

6b688d7ac0a70e2d386102ff5b825475

با وجود تمام تمهیداتی که در حال اجراست، پیش‌بینی می‌شود کاهش عرضه تلویزیون‌های OLED بزرگ ادامه پیدا کند و محبوبیت آنها در میان مشتریان روز به روز بیشتر شود؛ همچنین، در موازات آن بر تعداد سازندگان تلویزیون‌های OLED بزرگ و افزایش حجم تولید این تلویزیون‌ها نیز افزوده شود. مخلص کلام این که بازار امروز بازار فروشندگان تلویزیون‌های OLED بزرگ نظیر شرکت پیشروی ال‌جی الکترونیکس است.

010-lg-display-ces-2018

در گذشته، حجم تولید تلویزیون‌های OLED کم و تنها در انحصار شرکت‌های اندکی نظیر ال‌جی الکترونیکس، کونکا، اسکای ورث و چانگانگ بوده است اما سال گذشته،  شرکت سونی نیز به قافله خوش‌شانس تولیدکنندگان پیوست. تا به امروز، تعداد شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون‌های OLED بزرگ به 14 سازنده در دنیا رسیده است و شرکت‌های پاناسونیک، فیلیپس، لووِه، مِتز، وِستل و توشیبا نیز هم اکنون تلویزیون‌های OLED بزرگ را به مجموعه محصولات خود افزوده‌اند. انتظار می‌رود شرکت شارپ نیز به زودی مسیر همین قطار را دنبال کند.

img_tv_feature4

img_tv_feature3

طبق گزارش مؤسسات تحقیقات بازار، سال گذشته، مجموع تلویزیون‌های OLED تولیدشده در جهان به 1.5 دستگاه رسیده که نسبت به سال گذشته با رشد 72 درصدی مواجه بوده است. در سه ماهه اول امسال، به طور کل 602 هزار تلویزیون OLED فروخته شده و آن طور که تخمین زده می‌شود این رقم به ترتیب به 673 هزار، 743 هزار و 804 هزار در فصل‌های آتی سال جاری برسد.

img_tv_futuristic

این روزها، سازندگان تلویزیون‌های OLED در ابعاد بزرگ قیمت فروش خود را یکی پس از دیگری کاهش می‌دهند. مثلاً، قیمت‌ تلویزیون‌های جدید سونی و پاناسونیک 20 تا 30 درصد کمتر از آنهایی است که سال گذشته عرضه شده‌اند.

شرکت ال‌جی الکترونیکس نیز قیمت تلویزیون‌های OLED بزرگ خود را کاهش داده و به طور مثال تلویزیون 55 اینچ OLED ال‌جی که قبلاً به قیمت 4 هزار دلار فروخته می‌شده است این روزها با کاهش چشمگیر 62.5 درصدی به قیمت 2500 دلار به فروش می‌رسد.

LG-OLED-TV

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید