۰۷ اسفند ۱۴۰۲

نمایشگرهای OLED TV و Transparent OLED گواهی سازگاری با محیط‌زیست را دریافت کردند

ال‌جی دیسپلی (LG Display) که شرکتی پیشرو در فناوری‌های نمایشگر در جهان است، به‌تازگی اعلام کرده که نمایشگرهای OLED TV و Transparent OLED این شرکت موفق شدند تا گواهی‌های سازگاری با محیط‌زیست را از مؤسسات جهانی دریافت کنند چراکه این شرکت استفاده از پلاستیک را در محصولات خودش کاهش داده و در عین حال استفاده از مواد بازیافتی را افزایش داده است.

با این گواهی‌ها، رهبری فناوری همه‌جانبه OLED ال‌جی در سازگاری با محیط‌زیست در کنار کیفیت بالای تصویر و نوآوری بسیار بالا تثبیت شده است. این در حالی است که جدیدترین پنل‌های OLED TV این شرکت و همچنین تنها پنل‌های Transparent OLED جهان از فناوری جدید META Technology 2.0 بهره می‌برند.

شرکت UL Solutions شرکت مستقل ایمنی جهانی است که گواهی «محصول کم پلاستیک» خود را به تمام پنل‌های OLED TV و Gaming OLED شرکت ال‌جی دیسپلی اهدا کرده است. این گواهی به محصولاتی اعطا می‌شود که محتویات پلاستیکی آن‌ها کمتر از ۵ درصد وزن کل محصولات است. همین نیز نشان می‌دهد که در این محصولات ۹۰ درصد کمتر از پلاستیک در مقایسه با پنل‌های LCD TV استفاده شده است.

بر خلاف پنل‌های LCD، پنل‌های OLED این شرکت نیازی به انتشار نور از پشت صفحه ندارند چراکه هر پیکسل در نمایشگر OLED به‌تنهایی نور ساطع می‌کند. علاوه بر این، پنل‌های OLED استفاده از صفحات فیلم را به حداقل می‌رسانند و امکان کاهش قابل توجه پلاستیک را فراهم می‌کنند. ال‌جی دیسپلی همچنین با جایگزینی قطعات اصلی پنل OLED با مواد قابل بازیافت، استفاده از پلاستیک را کاهش داده است.

پنل Transparent OLED ال‌جی که تنها توسط ال‌جی دیسپلی در جهان تولید انبوه می‌شود، توانسته گواهی Eco-Product را از شرکت سوئیسی بازرسی، تأیید، آزمایش و صدور گواهی SGS دریافت کرده است.

این گواهی تنها به محصولاتی اعطا می‌شود که همسو با مقررات جهانی محیط‌زیست هستند و معیارهای ارزیابی سازگار با محیط‌زیست SGS در کل چرخه عمر محصول از تولید تا دفع را برآورده کنند. این اولین گواهی سازگار با محیط‌زیست برای Transparent OLED است و دستاوردی است که به شکل‌گیری استانداردهای زیست‌محیطی صنعت برای نمایشگرهای نسل بعدی کمک می‌کند.

از سال ۲۰۲۱، تلاش‌های ال‌جی دیسپلی برای توسعه محصولات سازگار با محیط‌زیست باعث شده تا این شرکت تکنیک ارزیابی چرخه عمر (LCA) را اجرا کند که به طور جامع تمام اثرات زیست‌محیطی که ممکن است در چرخه عمر محصول رخ بدهد را ارزیابی می‌کند. از طریق این رویکرد، شرکت به کاهش استفاده از مواد و اجزا، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف انرژی در حین ساخت و کاهش ضایعات در مراحل دفع متعهد است.

مین کیو جین رئیس بخش تبلیغات نمایشگر بزرگ ال‌جی دیسپلی بیان کرده:

«ما متعهد به پیشبرد فعالانه توسعه OLED سازگار با محیط‌زیست هستیم که در واکنش به روندهای ESG است و در عین حال، به طور هم‌زمان به طور فعال برتری فناوری پنل‌های OLED ال‌جی را ترویج می‌کند که نه‌تنها کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد بلکه تمرکز بر محیط‌زیست را نشان می‌دهد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید