۱۳ تیر ۱۴۰۳

ال‌جی سهام شرکت Athom را خریداری کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) اخیراً ۸۰ درصد از سهام شرکت Athom را به دست آورده است، شرکتی که در صنعت پلتفرم خانه‌های هوشمند مستقر پیشرو است و در انسخده در کشور هلند مستقر است. این توافق شامل برنامه‌هایی برای به دست آوردن ۲۰ درصد باقی مانده سهام در سه سال آینده می‌شود. هدف از این حرکت استراتژیک تقویت اتصال ال‌جی در اکوسیستم‌های باز خانه هوشمند است. ال‌جی با ادغام توانایی‌های این شرکت با فناوری‌های هوش مهربان خودش، به دنبال آن است تا عصر نوآوری خانگی مبتنی بر هوش مصنوعی را رهبری کند.

ال‌جی قصد دارد تا ارتباطات گسترده Athom که هزاران دستگاه، حسگر و دستگاه روشنایی را به هم متصل می‌کند، با پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی LG ThinQ ادغام کند. هدف از این ادغام نیز ایجاد خانه‌ای هوش مصنوعی است که راهکارهای بهینه‌ای را با به دست آوردن درک عمیق‌تر از مشتری ارائه بدهند. در خانه هوش مصنوعی ال‌جی، مشتریان با هوش مصنوعی مولد تعامل خواهند داشت که دستگاه‌ها و اینترنت اشیا را مدیریت می‌کند تا محیطی شخصی‌سازی‌شده متناسب با ترجیحات آن‌ها ایجاد کند.

ال‌جی در نظر دارد تجربه مشتری متمایز خانه‌های هوش مصنوعی را به فضاهای مختلفی که مشتریان وقت خود را در آنجا سپری می‌کنند، مانند فضاهای تجاری و محیط‎‌های حمل و نقل گسترش بدهد و در نهایت نیز مفهوم «فضای هوشمند» را تحقق بخشد و پیشرفت بدهد.

شرکت Athom یک شرکت فناوری است که هاب خانه هوشمند به نام Homey را می‌فروشد که با لوازم خانگی و دستگاه‌های اینترنت اشیا متصل می‌شود و همچنین خدمات اشتراک ابری را ارائه می‌دهد. Homey در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد و در دهه گذشته نیز عمدتاً در اروپا گسترش یافته و پایگاه مشتریان وفادار صدها هزار کاربری را به دست آورده است. از سال ۲۰۲۳ میلادی، دستگاه‌های Homey علاوه بر اروپا در استرالیا، سنگاپور، ایالات متحده و کانادا نیز دسترس هستند.

شرکت Athom هاب و سیستم عامل خودش را برای ایجاد یک اکوسیستم خانه هوشمند مستقل توسعه داده است. محصول پرچم‌دار آن‌ها نیز Homey Pro است که می‌تواند به بیش از ۵۰۰۰۰ دستگاه متصل شود و از روش‎‌های مختلف اتصال همانند وای فای، بلوتوث، Z-Wave، Matter و Thread پشتیبانی کند و همین نیز آن را به راهکاری همه کاره و باز تبدیل کرده است.

فروشگاه Homey App Store که توسط Athom مدیریت می‌شود، در حدود ۱۰۰۰ برنامه کاربردی برای اتصال و کنترل دستگاه‌های خانگی از برندهای مختلفی همچون فیلیپس هیو و IKEA را ارائه می‌دهد. بسیاری از این برنامه‌ها در کنار تعداد زیادی از برنامه‌های توسعه یافته توسط انجمن Homey بر اساس مشارکت‌های رسمی هستند. این جامعه از توسعه‌دهنده‌ها به طور فعال به پلتفرم باز Athom کمک می‌کنند و به طور مدام دامنه مارک‌ها و دستگاه‌هایی که می‌توانند به هاب متصل شوند را گسترش می‌دهند. کاربران به راحتی می‌توانند با دانلود برنامه‌ها از فروشگاه و پیوند دادن دستگاه‌های خود، یک محیط خانه هوشمند ایجاد کنند.

ال‌جی آماده است تا مقیاس پذیری مورد نیاز برای پیاده‌سازی خانه‌های هوش مصنوعی را با هدف دستیابی به بالاترین استانداردهای صنعت به طور قابل توجهی افزایش بدهد. این امر با ادغام فناوری خانه هوشمند پلتفرم LG ThinQ با اکوسیستم باز Athom و اتصال دستگاه‌های اینترنت اشیا محقق خواهد شد. خرید شرکت Athom بسیار قابل توجه است چراکه ال‌جی را قادر می‌سازد تا دستگاه‌ها و خدمات شخص ثالث را در اکوسیستم خودش بگنجاند. این ادغام به ال‌جی بینش عمیق‌تری از الگوهای استفاده مشتری ارائه می‌کند و ارائه خدمات شخصی‌سازی شده را تسریع می‌کند.

جونگ کی هیون رئیس مرکز تجارت پلتفرم ال‌جی بیان می‌کند:

«خرید شرکت Athom سنگ بنای کسب و کار خانه هوش مصنوعی ما است. با استفاده از هم افزایی بین این دو شرکت، خدمات اکوسیستم باز و ادغام خارجی خود را گسترش خواهیم داد و هدف از آن نیز ارائه تجربیات متنوع و چند بعدی به مشتریان است.»

شرکت Athom حتی پس از خرید نیز به طور مستقل به فعالیت خودش ادامه می‌دهد و عملیات تجاری و برند خودش را حفظ می‌کند. این استراتژی برای به حداکثر رساندن پتانسیل رشد و نقاط قوت منحصربه‌فرد شرکت Athom و در عین حال، تقویت هم افزایی در کسب و کار، قابلیت‌های تحقیق و توسعه و استفاده از پلتفرم طراحی شده است.

معرفی خانه هوش مصنوعی ال‌جی که پلتفرم خانه هوشمند باز Athom را با فناوری هوش مصنوعی خود ادغام می‌کند، بر تعهد این شرکت برای انتقال از یک کسب و کار مبتنی بر سخت افزار به پلتفرم مبتنی بر نرم‌افزار تأکید دارد. در سال ۲۰۲۱، ال‌جی با ورود به بازار پلتفرم تلویزیون با پلتفرم webOS خودش تجارت تلویزیون خودش را از سخت افزار به نرم‌افزار گسترش داد. ال‌جی برای پشتیبانی از این تغییر نیز شرکت فناوری جهانی مستقر در آمریکا به نام Alphonso را خریداری کرد، شرکتی که در زمینه رسانه‌های تلویزیونی، یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ فعالیت دارد. شرکت Alphonso اکنون به‌عنوان LG Ad Solutions فعالیت می‌کند که یکی از اجزای اصلی کسب و کار محتوا و خدمات webOS است.

ال‌جی قصد دارد تا از طریق دستگاه‌های متعدد متصل به خانه هوش مصنوعی با مشتریان ارتباط مستمر برقرار کند و در نهایت به یک شرکت راهکار زندگی هوشمند تبدیل شود که ارزش متفاوتی را برای مشتریان ارائه می‌کند.

بر اساس گزارش شرکت تحقیقات بازار TechNavio پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی خانه‌های هوشمند از ۸۱.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۲۶۰.۲۴ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۸ میلادی با متوسط نرخ رشد سالانه ۲۶.۲۳ درصد افزایش یابد.

ویلیام چو مدیر عامل ال‌جی بیان کرده:

«ال‌جی در حال تبدیل شدن به شرکت راهکارهای هوشمند است که تجربیات خود را در فضاهای مختلف زندگی به هم متصل و گسترش می‌دهد. ما همچنان به سرمایه‌گذاری‌های استراتژیک برای تغییر پارادایم کسب و کار خود ادامه خواهیم داد، همان‌طور که ورودهای متوالی ما به خدمات لوازم خانگی مبتنی بر پلتفرم و راهکارهایی مانند پلتفرم webOS و خانه هوشمند مشهود است.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید