۲۵ مرداد ۱۳۹۷

چطور پول برق کمتری بدهیم؟

با گران شدن هزینه‌های انرژی مخصوصا برق و گاز در کشورمان، خیلی از خانواده‌ها نگران هزینه‌های استفاده از تجهیزات برقی و گازی از جمله کولر گازی هستند زیرا در حال حاضر در بیشتر منازل از کولرهای گازی استفاده می‌شود و اگر چند نکته کوچک را هنگام استفاده از این دستگاه رعایت نکنیم، بدون شک هزینه برق زیادى را متحمل خواهیم شد.

انتخاب ظرفیت مناسب کولرهای گازی بر حسب متراژ 

هر چه اتاق شما بزرگتر باشد به کولر گازی پرقدرت‌تری برای خنک کردن محیط نیاز دارید. انتخاب کولرهای گازی کوچک برای اتاق‌های بزرگ نه تنها اتاق شما را به اندازه کافی خنک نمی‌کند بلکه باعث می‌شود شما به مدت طولانی‌تر با دمای پایین‌تر و سرعت بیشتر از کولر گازی کار بکشید تا خنک شوید. به همین دلیل مصرف برق شما بالا می‌رود. عکس این قضیه نیز در مورد محیط‌های کوچک و کولرهای گازی بزرگ صادق است. پس، سعی کنید قدرت کولر گازی خود را بر حسب اندازه متراژ اتاق یا محیطی که قرار است کولر گازی را نصب کنید انتخاب نمایید.

حفظ دمای 2 تا 3 درجه بین دمای انتخابی و دمای محیط

تا می‌توانید خانه را خنک نگه دارید تا لازم نباشد برای خنک شدن محیط خانه تغییر دمای زیادی را ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از تابش مستقیم خورشید به اتاق‌ها پیشگیری کنید، گرمای آشپزخانه را کنترل کرده یا پنجره‌ها را با عایق‌بندی حرارتی در برابر اتلاف خنکای داخل منزل ایمن کنید.

1

اجتناب از خاموش و روشن کردن مکرر دستگاه

هنگامی که کولر گازی را روشن می‌کنید شدت جریان برق زیادی وارد مدار می‌شود تا کولر شروع به کار کند و فرآیند خنک کردن آغاز شود. با خاموش و روشن کردن‌های مکرر نه تنها به مرور زمان از کارایی دستگاه کولر گازی خود کم می‌کنید و قطعات را زودتر فرسوده می‌کنید بلکه باعث می‌شوید جریان برق به طور ناگهانی وارد دستگاه شده و مصرف برق بیشتر شود.

با رعایت این 3 نکته حتماً می‌توانید مصرف برق را کمتر کرده و از هزینه‌های انرژی خود به طرز چشمگیری بکاهید. یادتان نرود که همیشه یک کولر گازی نو، یا بهتر بگوییم، همیشه تجهیزات جدید فارغ از مدل و برند تولید کننده خیلی خوب کار می کنند اما بعد از مدتی از بهره وری این تجهیزات کاسته می شود؛ البته، یک عامل اصلی این اتفاقات خود مصرف کننده است . خیلی از ما به نگهداری صحیح کولر گازی توجهی نمی کنیم در صورتیکه نیاز است هر از چند گاهی کولر گازی توسط نیروی متخصص بازبینی شود و فیلترهای آن تمیز گردد. بنابراین، از خدمات پشتیبانی تولیدکننده آگاهی کسب کنید تا برای سرویس های آن در زمان های مشخصی اقدام کنید. همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و این جمله نه تنها برای کارکرد بدن یک انسان کارایی دارد بلکه برای تمامی تجهیزات مصرفی شما از جمله کولر گازی کاربرد دارد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید