۲۷ تیر ۱۴۰۲

راهنمای خرید مانیتور ال‌جی، متناسب با نیاز شما

مانیتورهای جدا از کامپیوتر به‌خصوص در بلندمدت بهترین گزینه برای سلامت چشمان شما هستند. انجام کارها نیز با استفاده از این مانیتورها بسیار راحت‌تر است.

اگر به دنبال بهترین مانیتور برای کار، گیمینگ و یا هر منظور دیگری هستید به مطالعه این مقاله ادامه دهید تا با انواع مختلف مانیتورهای ال‌جی و فاکتورهایی که باید در خرید مانیتوری که بتواند نیازهای شما را برطرف کند در نظر بگیرید، آشنا شوید.

انواع مانیتورهای ال‌جی

آیا می‌خواهید بهترین مانیتور ال‌جی را خریداری کنید؟ فهرست مانیتورهای موجود همراه با ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر یک از آن‌ها در زیر ارائه شده است:

1- نمایشگرهای UltraWide

نوع اول مانیتورهای بسیار عریض 21:9 UltraWide هستند که برای حرفه‌ای‌ها و گیمرها طراحی شده‌اند. این مانیتورهای پیشرفته به دلیل ابعاد بسیار عریض خود که بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین صفحه نمایش را در اختیار کاربر قرار می‌دهد منحصربه‌فرد هستند.

در خصوص سایر ویژگی‌های این مانیتورها می‌توان به رنگ‌های پویا و رزولوشن بالا اشاره کرد که بازی‌های ویدئویی، تماشای فیلم و نمایش فایل‌های حاوی اطلاعات بسیار پویا را جذاب و راحت می‌کنند.

2- مانیتورهای گیمینگ UltraGear

اگر در جستجوی بهترین مانیتور گیمینگ هستید توصیه می‌کنیم مانیتورهای UltraGear ال‌جی را بررسی کنید که برای پاسخ به نیازها و اولویت‌های خاص شما در ابعاد مختلف ارائه شده‌اند.

ویژگی‌های مانیتورهای گیمینگ با هدف به اوج رساندن سرگرمی شما طراحی شده‌اند! از گیمینگ با زمان واکنش سریع، نرخ تازه‌سازی تصویر ایده‌آل، تصویر واضح و طراحی شیک لذت ببرید.

3- مانیتورهای UltraFine

مانیتورهای UltraFine با رزولوشن بالا و تصاویر بسیار واضح در کنار برخی دیگر از ویژگی‌هایی که بیشترین تقاضا را میان حرفه‌ای‌ها دارد متمایز می‌شوند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • کیفیت تصویر استثنایی و رنگ‌های زنده که راحتی چشم و سلامت بینایی کاربر را تضمین می‌کنند.
  • طراحی‌های نوآورانه مجهز به پایه‌های قابل تنظیم که به کاربر اجازه می‌دهد صفحه نمایش را در ارتفاع و شیب مناسب تنظیم کند و هنگام استفاده از مانیتور راحت‌تر باشد.

این ویژگی به خصوص برای افرادی که ساعت‌های طولانی را در پشت مانیتور می‌گذارنند بسیار مفید است.

  • برخورداری از کابل ساده که به کاربر اجازه می‌دهد میزی مرتب و عاری از کابل‌های نامرتب داشته باشد.

4- مانیتورهای LED

مانیتورهای LED ال‌جی کم‌مصرف هستند و علاوه‌بر برخورداری از ویژگی قابلیت تقسیم شدن صفحه‌نمایش به‌صورت دو نمایشگر به کاربر اجازه می‌دهند که درخشندگی، کنتراست، شفافیت و رنگ‌های نمایشگر خود را تنظیم کند. شما همچنین می‌توانید برای دستیابی به حداکثر راحتی در هنگام کار یا گیمینگ این مانیتور را بر روی دیوار نصب کنید.

توصیه‌هایی برای خرید بهترین مانیتور کامپیوتر

در هنگام جستجو برای مانیتور مناسب حتماً به فاکتورهای زیر توجه کنید:

  1. کاربرد مانیتور

شما از مانیتور برای چه کاری استفاده خواهید کرد؟ برای گیمینگ؟ بنابراین به دنبال یک مانیتور با زمان واکنش سریع و نرخ تازه‌سازی بالا باشید. اما اگر قصد دارید از آن برای کار استفاده کنید باید در جستجوی مانیتوری با رزولوشن بالا و تصویری شفاف و پویا باشید.

در مورد استفاده کوتاه‌مدت و بلندمدت از مانیتور خوب فکر کنید تا در آینده مجبور به تعویض یا خرید دو مانیتور نشوید.

  1. رزولوشن

رزولوشن در مانیتورها به تعداد نقاط Pixel که تصویر پدیدارشده برروی مانیتور را می‌سازند، اشاره می‌کند. هرچه تعداد نقاط Pixel بیشتر باشد تصویری که تشکیل می‌شود واضح‌تر و شفاف‌تر خواهد بود.

بنابراین اگر قصد دارید بهترین مانیتور را خریداری کنید، به مانیتوری نیاز خواهید داشت که حداقل رزولوشن آن 1080×1920 باشد (که به عنوان HD و1080p, Full HD (FHD) شناخته می‌شود). اگر یک مانیتور با رزولوشن QHD و یا 4K تهیه کنید وضوح تصویر بیشتری خواهید داشت.

  1. ابعاد صفحه نمایش

ممکن است وسوسه شوید که یک مانیتور با عریض‌ترین صفحه نمایش را برای خود خریداری کنید اما این مانیتور ممکن است مناسب‌ترین گزینه برای شما نباشد. بنابراین سعی کنید مانیتوری را انتخاب کنید که بیشترین تطبیق را با نیازها و عادات شما داشته باشد.

اما به خرید مانیتور کوچک‌تر از 22 اینچ نیز فکر نکنید تا نیازی نباشد که برای دیدن و خواندن صفحه نمایش به سمت مانیتور خم شوید.

  1. نرخ تازه‌سازی

این نرخ به تعداد دفعات به‌روزرسانی اطلاعات در مانیتور شما در هریک ثانیه اشاره دارد و با واحد هرتز (Hz) اندازه‌گیری می‌شود. هرچه نرخ تازه‌سازی بالاتر باشد کیفیت تصویر بالاتر و تصاویر روان‌تر خواهد بود.

اگر قصد دارید از مانیتور خود بیشتر برای گیمینگ استفاده کنید، نباید نرخ تازه‌سازی آن پایین‌تر از 120 هرتز باشد، اما اگر از مانیتور خود برای گیمینگ استفاده نمی‌کنید یک مانیتور با نرخ تازه‌سازی تصویر 60 هرتز نیز برایتان مناسب خواهد بود.

سخن آخر

حال که با برخی از برجسته‌ترین انواع مانیتورهای ال‌جی آشنا شدید و نکاتی را درباره نحوه انتخاب گزینه مناسب برای خود فرا گرفتید، می‌توانید مطمئن باشید که هر یک از مانیتورهای ال‌جی را که انتخاب کنید محصولی با کیفیت، دارای مشخصات فنی پیشرفته، دارای رنگ‌های غنی و یکی از بهترین مانیتورهای موجود در بازار خواهد بود!

زندگی خوب است!

۱ نظر

حسین ۲۷ تیر ۱۴۰۲ پاسخ

تولید مجدد مانیتورهای ال جی مناسب کاربردهای اداری و خانگی در شرکت مادیران که بیش از ۳۰ سال سابقه تولید مانیتورهای ال جی ( گلداستار سابق ) در ایران را دارد هرچند در تیراژ محدود آغاز شده است مانیتورهای ال جی در گذشته با تیراژ ۳۰۰ دستگاه در روز در شرکت مادیران تولید که علاوه بر تامین نیاز داخلی به خارج از کشور نیز صادر و هنوز در مراجعه به ادارات مختلف انها را در حال کار می بینیم بدون مانیتور های مونتاژی و وارداتی ( بدلیل تقاضای محدود مانیتورهای با کاربرد خاص ) تا ۵ سال پیش رتبه نخست فروش در ایران را بخود اختصاص داده بودند

نظر دهید