۲۸ تیر ۱۴۰۲

هویت برند جدید ال‌جی؛ تبدیل شدن به برندی محبوب و نمادین

ال‌جی تاکنون به‌عنوان شرکتی پیش‌گام در صنعت لوازم مصرفی برقی شناخته می‌شد و به یک برند نوآورانه و قابل اعتماد با تمرکز روی محصولاتی همچون تلویزیون، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی تبدیل شده است. ال‌جی همیشه زندگی مشتریان خودش را عمیقاً درک کرده و بر اساس این بینش، به لطف محصولات نوآورانه با کیفیت و قابل اعتماد خودش، جایگاهش را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین برندها تثبیت کرده است. با این حال، در پیگیری‌های صورت گرفته برای ارتقای برند به سطحی بالاتر و تبدیل آن به یک برند نمادین جهانی، نیاز است تا از محصولات و خدمات فراتر رفت و ارزش‌های اصلی برند را به شکلی مؤثر به مشتریان انتقال داد. همین نیز باعث شده تا ال‌جی شکل‌دهی مجدد برند خودش را شروع کند.

علاوه بر این، از آنجایی که ما در دنیایی با تغییرات دائمی زندگی می‌کنیم که در آن سبک زندگی مصرف‌کنندگان با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر، تنوع و تکامل است، شرکت‎ها باید برای درک نیازها و خواسته‌های مشتریان خود بیشتر تلاش کنند و این کار نیز مستلزم تمایل به تغییر و اشتیاق به نوآوری است.

ال‌جی شرکتی است که همیشه از تغییر استقبال کرده و اخیراً نیز استراتژی برند از نو تعریف شده خودش را معرفی کرده تا تصویر برند قوی‌تر و سازگارتری را ایجاد کند و تعهد خودش نسبت به پیام «زندگی خوب است» را به‌خوبی منتقل کند. این شرکت به‌عنوان اولین گام در جهت تقویت هویت برند خودش، فرایندی سخت‌گیرانه برای بازتعریف ارزش‌ها و فلسفه برند در پیش گرفته است. پس از تعریف واضح سه ارزش اصلی یعنی «تجربه مشتری سازش‌ناپذیر»، «نوآوری انسان محور» و «گرمایی برای قدرت بخشیدن به لبخند» این شرکت شروع به تفسیر و تقویت مجدد برند خودش کرده و ابزارهای بصری جدیدی ایجاد کرده که دوره جدیدی را در تاریخ ال‌جی رقم می‌زنند. نتیجه این بازتعریف برند نیز هویت بصری جوان‌تر و پویاتری است که در تمام مصرف‌کنندگان از هر نسل و پس‎‌زمینه‌ای به شکلی عمیق طنین‌انداز می‌شود.

یک شرکت برای موفقیت در بازار امروزی باید بتواند با مصرف‌کنندگان در سطحی احساسی ارتباط برقرار کند. ال‌جی با بازتعریف هویت برند خودش، در حال حاضر ارتباط عمیقی با مشتریان ایجاد کرده و نشان داده که شفقت و انسانیت به همان اندازه نوآوری‌های فناوری و طراحی که این شرکت مدت‌ها به‌خاطر آن شهرت داشته، بخشی از این شرکت است.

ظاهر شعار نمادین «زندگی خوب است» نیز اصلاح و تازه‌سازی شده است تا باور راسخ این برند مبنی بر اینکه زندگی خوب است را بهتر منتقل کند. یک تایپوگرافی سفارشی و با الهام از عوامل شکلی محصولات مختلف ال‌جی، شعار شناخته شده این شرکت را متمایزتر و منحصربه‌فردتر می‌کند و این در حالی است که بخش پایانی آن نیز اطمینان و صداقت ال‎جی در مأموریتش برای بهتر کردن زندگی مردم از طریق نوآوری را نشان می‌دهد.

نمونه بارز «اختراع مجدد» این است که چگونه نماد تجاری قابل تشخیص ال‌جی زنده شده است. در محیط‌های دیجیتال، نماد نمادین ال‌جی به‌عنوان چهره‌ای خندان با استفاده از حروف « l» و « g» طراحی شده است و اکنون می‌تواند هشت عمل مختلف از جمله سلام کردن، تکان دادن سر، چرخیدن و چشمک زدن را انجام بدهد. لوگوی دیجیتال که به‌عنوان چهره آینده ال‌جی شناخته می‌شود، میراث این شرکت را نمادسازی کرده و در عین حال پیوند آن را با مصرف‌کنندگان امروزی تقویت کرده است.

ال‌جی برای برجسته کردن ماهیت جوان و جسور برند خودش نیز رنگ قرمز جدید و پر جنب‌وجوشی را معرفی کرده که در تمامی پلتفرم‌های دیجیتالی و فیزیکی استفاده خواهد شد. این رنگ قرمز فعال، پرانرژی و جدید نشان‌دهنده اشتیاق به نوآوری و جسارت ارائه ارزش استثنایی به مشتری است. ال‌جی با ترکیب این رنگ‌های پویا قصد دارد اشتیاق خودش برای فراتر رفتن از مرزها و ایجاد تجربیات معنادار برای مشتریان خودش و جذب نسل‌های جوان‌تر را نشان بدهد. این رویکرد به ال‌جی اجازه می‌دهد تا تصویری جوان، پویا، پر جنب‌وجوش، مطمئن و نوآورانه ایجاد کند که همسو با کسب و کارها، محصولات و خدمات متنوع خودش است.

ال‌جی علاوه بر معرفی مجدد برند خودش به جهانیان، برند و هویت بصری به روز شده خودش را به کارمندان خودش نیز نشان داده و پرسنل از همه سطوح و بخش‌ها را گرد هم آورده تا معنای تغییرات جدید را از نزدیک تجربه کنند. ال‌جی قاطعانه معتقد است که کارکنانش بهترین سفیران برند هستند. این شرکت با حصول اطمینان از درک ارزش و چشم‌انداز برند و گنجاندن آن در وظایف روزانه خود، می‌تواند به طور مؤثرتری پیام «زندگی خوب است» را به مشتریان ارائه بدهد.

در همین راستا نیز شرکت ال‌جی اولین رویداد Life’s Good را برای کارکنان خودش در کره جنوبی در ۱۲ ژوئن برگزار کرد. کامیون‌های این رویداد هویت بصری جدید شرکت ال‌جی الکترونیکس را در کره منعکس کردند و این در حالی بود که این شرکت قوطی‌های قهوه مارک‌دار را توزیع کرد و فرصتی برای برنده شدن کالاهای مختلف در طول زمان ناهار را برای کارکنان فراهم آورد تا از این طریق، همه بتوانند تغییرات جدید در برند ال‌جی را شاهد باشند. این رویداد بازخورد بسیار مثبت و مشتاقانه‌ای از سوی مدیران و کارکنان داشت که هیجان خود را برای بازتعریف نام تجاری این شرکت ابراز کردند. آن‌ها همچنین اظهار داشتند که این رویداد به آن‌ها کمک کرده تا بتوانند برند از نو تعریف شده ال‌جی را بهتر درک و تجسم کنند.

ما امیدواریم که بازتعریف مجدد برند ال‌جی به‌عنوان نقطه شروعی برای نوآوری تجربیات جدید برای مشتریان باشد که می‌تواند ارزش و مزایای زیادی را برای مشتریان واقعی فراهم کند و همین نیز آن‌ها را قادر می‌سازد تا به‌خوبی پیام «زندگی خوب است» را درک کنند و از لحظه‌های ارزشمند زندگی‌شان لذت کامل را ببرند.

در این میان ال‌جی اذعان می‌کند که لحظاتی وجود خواهد داشت که مردم ممکن است در همراهی با شعار و پیام «زندگی خوب است» مشکل داشته باشند. قصد این شرکت آن نیست که تصویر غیر واقع‌گرایانه از امید و مثبت‎اندیشی را به نمایش در بیاورد. در عوض، این شعار نشان‌دهنده پتانسیلی است که در زندگی وجود دارد و باید برای دست یافتن به آن تلاش کرد. این همچنین به ما یادآوری می‌کند که حتی در زمان‌های چالش‌برانگیز نیز زندگی همچنان ارزشمند و گران‌بها باقی می‌ماند. در این زمینه، شعار «زندگی خوب است» متضمن سبک زندگی است که ال‌جی به دنبال آن است و همسو با تعهد ما برای کمک به مشتریان در دستیابی به زندگی بهتر از طریق محصولات و خدمات ما است.

در ال‌جی، ما به دنبال این هستیم که زندگی مصرف‌کنندگان را بهتر از آن چیزی بکنیم که الان هست. با این روحیه و باور تزلزل‌ناپذیر ما به اینکه «زندگی خوب است»، چالش‌ها را پذیرفته و هرگز دست از نوآوری بر نمی‌داریم. ال‌جی شرکتی است که در آن افراد به طور خستگی ناپذیری برای کشف نیازهای مصرف‌کننده تلاش می‌کنند و راهکارهای هوشمندانه و عملی را پیدا می‌کنند که راحتی، لذت و ارتباط را ارائه می‌دهند.

هویت برند جدید ال‌جی با تلاش جمعی و اشتیاق کل شرکت شکل گرفته است. این نشان‌دهنده عزم تزلزل‌ناپذیر برای بهتر کردن هر روز از روز قبل است و اشتیاق شرکت برای تبدیل شدن به برندی نمادین و محبوب در سطح جهانی را نشان می‌دهد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید